Startproblemen

Gestart door AntonioMontana, 13-06-2011 22:36:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cas

heb nog een werkende koelvloeistofsensor liggen eventueel.

gr.

Cas.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

AntonioMontana

Update:
Hij roffelt weer! :) Dus Cas dankje voor je aanbod maar heb geen andere koelvloeistof temp sensor meer nodig gelukkig.

Na 5uur (!) werkplaats onderzoek om alles stap voor stap na te kijken hebben ze uiteindelijk de oorzaak gevonden. Er was een draadje vanuit de ECU ergens geoxideerd en daardoor had ik de genoemde symptomen. Ze hebben alles kabels nagekeken en natuurlijk was het niet de eerste maar 1vd laatste die ze controleerden... vrij dure grap voor een enkel draadje maar toen ik ipv met het OV weer met de auto naar mijn werk kon was dat snel vergeten, rijdt als vanouds!
Ik had zelf nog een hele hoop draden en connecties gechecked maar kon zelf niets vinden, blijkbaar toch niet alle nagekeken dus.

Iedereen bedankt voor het meedenken!


UserID6342

Klinkt weer als een massaprobleem van de ECU, maar weet dit niet zeker natuurlijk.

cas

Citaat van: AntonioMontana op 22-06-2011 20:47:59
Update:
Hij roffelt weer! :) Dus Cas dankje voor je aanbod maar heb geen andere koelvloeistof temp sensor meer nodig gelukkig.

Na 5uur (!) werkplaats onderzoek om alles stap voor stap na te kijken hebben ze uiteindelijk de oorzaak gevonden. Er was een draadje vanuit de ECU ergens geoxideerd en daardoor had ik de genoemde symptomen. Ze hebben alles kabels nagekeken en natuurlijk was het niet de eerste maar 1vd laatste die ze controleerden... vrij dure grap voor een enkel draadje maar toen ik ipv met het OV weer met de auto naar mijn werk kon was dat snel vergeten, rijdt als vanouds!
Ik had zelf nog een hele hoop draden en connecties gechecked maar kon zelf niets vinden, blijkbaar toch niet alle nagekeken dus.

Iedereen bedankt voor het meedenken!



ben benieuwd welke  :eusa_think:

goed dat ie weer rijdt!!  :eusa_clap:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

AntonioMontana

Ik heb nog gevraagd welke maar een exacte draad kon hij zo niet aanwijzen, wel beschreef hij kort dat het aan de ECU zat. Alles weer opengooien om mij de draad echt aan te wijzen vond ik wat teveel van het goede, was allang blij dat alles weer werkte en wilde zo snel mogelijk rijdennn :)

Maar hopelijk kan dit topic iemand helpen met soortgelijke problemen, double check ECU draden/connecties.