wie kan de pomp afstellen?

Gestart door Volvo S70, 28-06-2011 17:39:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Volvo S70

mijn S70 verbruikt best veel brandstof (snelweg 1op10)  en hij start ook moeilijk,warm koud maakt niks uit. dus ik dacht misschien de brandstofpomp. wie kan dit voor mij afstellen in de buurt van amsterdam/utrecht ??

Jack v

Als het niet een TDI is, is het een netjes brandstofverbruik. En brandstofpomp van een benzine is niks aan af te stellen. Sterker nog aan het hele brandstof/ontstekingssysyteem kun je niks afstellen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

grijzev70tdi

Het staat onder Dieselen dus neem aan dat het een TDI/2.5D is. Trekt de auto wel normaal? En heel erg roken?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

fredtref

Afstellen van de pomp kan je bij Pul op Urk laten doen, daar kan je 2 x per week ook 's avonds terecht.
http://www.telefoonboek.nl/bedrijven/18195015/urk/pul-motorrevisie-urk/


grijzev70tdi

Heb zelf goede ervaring met KleinJan in Nijverdal
Grolsch, het klinkt al lekkerder

ik-rol

Ondertussen Van Velzen te Hazerswoude Rijndijk. Ben ondertussen bijna kind aan huis met het fijnafstellen  ;D. Hij start nu uitstekend, maar daarvoor moest de startmotor gereviseerd worden, nieuwe distributieriem worden geplaatst en de olielekkages worden verholpen (2 keerringen aan die zijde). Kost een duit, maar dat mag ook wel naar 14 jaar trouwe dienst.

FGG

Kleinjan is idd prima! Die hebben 't bij mij ook gedaan en goed werk én goede service geleverd. Maar misschien is Urk praktischer voor je vanuit Amsterdam/Utrecht?

En er zit er nog 1 in 's Heerental (of zoiets)?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Volvo S70

#7
het betreft inderdaad een 2.5D . hij trekt verder goed, maar ik voel hem toch af en toe inhouden (lijkt op de lmm) maar kan dit ook door de pompafstelling komen?

hij rookt verder heel weinig, bijna niet. wel merk ik dat hij bij de koude start gelijk eventjes wit rookt (verder zie ik ook geen gloeispiraal lampje branden voor het starten, of de afbeelding is anders?) . verder start hij altijd laat, de startmotor draait goed.

Garrett

Hallo,

Waarschijnlijk is het nippeltje van je turbodruk buis verstopt.
Verschijnsel is waarschijnlijk bij vol gas even inhouden en weer doortrekken, en dit herhaalt zich.
Deze nippel zit aan de bijrijders kant achter de de motor als je voor de auto staat.
Daar zit de turbodruk buis waar ook je egr aan vast zit. De nippel zit aan de andere kant t.o.v. de egr.
Er zit een rubber slangetje op geschoven deze trek je er af, en met een dun boortje maakje het schoon.
Ik had het zelfde verschijnsel, je denkt meteen aan de lmm. Meestal als het aan je lmm ligt gaat tie langzaam steeds minder trekken. Of hij stopt er gelijk mee.
Het rubber slangetje loopt naar de turbo druk meter, doordat tie nippel verstopt zit krijgt tie geen goed signaal.
We horen het wel.
succes.

gr Garrett