HU1205 wil er niet uit

Gestart door brembo, 22-06-2011 21:39:47

Vorige topic - Volgende topic

brembo

Omdat er een irritante rammel zit ergens achter de middenconsole of de radio dacht ik de HU1205 er even uit te trekken en de rammel op te zoeken. Blijkt Mr HU muurvast te zitten...

Van een van de 2 uittrekbeugeltjes was al een pootje afgebroken, blijkbaar is iemand anders er al eens achter gekomen dat de radio goed vast zit. Ik denk dat de aluminium inleg de radio vastklemt, het alu front is rond de radio hier en daar wat weggedrukt.

Om te voorkomen dat ik beide beugeltjes aan flarden trek, wil ik de radio een beetje helpen. Kan je bijvoorbeeld na demontage van het dashboardkastje achter de radio komen om 'm er wat uit te drukken? Iemand nog andere tips?

Het betreft een V70R MY'98

francois

verwijder de alu inleg voorzichtig
en demonteer dan de radio

grfr

blauweroffel

Als het pootje van het uittrekbeugeltje is afgebroken dan houdt een palletje (of nokje) de radio op z'n plek.
Van achteren naar voren duwen zal wrschlk niet lukken.......

Ik ben bang dat je de middenconsole los moet halen en dat is een aardig werkje want dat betekent dat je het bovendek en vervolgens je hele dash moet loshalen om bij de torxen te komen waarmee de middenconsole vastzit aan de rest van het dash li en re.

Als je het midden console los hebt, kun je de radio wel los krijgen. Mocht het console hierbij sneuvelen dan heb ik hier nog wel een exemplaar..... ;D

Je mag ook langskomen, kan ik je helpen, heb wel vaker onwillige HU's verwijderd....
BR

thuur

Nog eens de borgstrips indrukken en opnieuw proberen. Je kunt de radio helpen door de schopplaat aan bijrijderszijde weg te nemen. Een HU past maar net in het x70 dash, dus je zult wat kracht moeten zetten.

Gr ;)

brembo

OK, dank allemaal voor de tips, en BR: bedankt voor je aanbod! Ik zal beginnen met de radio van de achterkant te helpen als de schopplaat eruit is. Gelukkig zijn de pootjes van de ontgrendeling nog niet afgebroken.

blauweroffel

Het wil nog wel eens gaan als je zeker weet dat je aan één kant de Hu los hebt.
Heel misschien kun je dan door wat wrikken de radio los krijgen.

succes

BR

brembo

Het is gelukt :) Na het dashboardkastje verwijderd te hebben kan je achter de radio komen om 'm eruit te drukken. Het blijkt dat het gat in de aluminium inleg iets te klein is voor het front van de HU905, het front wordt afgekneld.
De rammels zijn hopelijk ook verholpen: alle stekkers in de kabelbomen achter de radio (en dat zijn er veel) heb ik omwikkeld met foam, dus dat moet niet meer rammelen. 

francois

ha kijk geen rammel meer  ;D

grfr

henry classic v70

Wat heb je nu precies gedaan zodat je een volgende keer de HU1205 er wel makkelijk uit kunt halen?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

brembo

De uitbouwbeugeltjes eerst uittrekken, zodat de vergrendeling ontgrendelt. Het dashboardkastje demonteren, zodat je de radio eraan de achterkant uit kan drukken.

henry classic v70

Dus je hebt alles weer terug gezet zonder aanpassingen te doen.
Moet je een volgende keer weer via het dashboardkastje enz. om 'm eruit te krijgen?
Bij mij gaat de HU er ook niet makkelijk uit vandaar maar 't lukt wel (ik hoef niet eerst het dashboardkastje te demonteren).

BOV

I take pictures and build stuff...

brembo

Citaat van: henry classic v70 op 27-06-2011 10:43:38
Dus je hebt alles weer terug gezet zonder aanpassingen te doen.
Moet je een volgende keer weer via het dashboardkastje enz. om 'm eruit te krijgen?
Bij mij gaat de HU er ook niet makkelijk uit vandaar maar 't lukt wel (ik hoef niet eerst het dashboardkastje te demonteren).

Volgende keer moet het idd weer via het dashboardkastje, het alu front zit knelvast om het radiofront, en 'hapt' als het ware als de radio eruit moet. Heb jij ook een alu front? Met hout is het wellicht beter.
@ BOV: ik dacht meer aan een slagtrekker voor demontage. Jouw gereedschap is toereikend voor de montage  ;D

henry classic v70

Ik heb er hout inzitten, dan zal dat 't verschil wel zijn met eruit halen.
Is het alu ruw aan de binnenkant misschien? Anders zou een schuurpapaiertje 1000 waterproof een optie zijn