Daniël en z'n C70

Gestart door DanielE, 26-06-2011 16:12:04

Vorige topic - Volgende topic

ulkeman

hey

heb een half leder interieur voor je.
als je me er snel vanaf helpt mag je het voor niks hebben.
pb maar bij intresse.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

DanielE

De Volvo gewassen, alleen poetsen was het al snel te warm voor... Alleen het dak een beetje glans teruggeven:

Ook de motorruimte een klein beetje schoongemaakt:

Vraag aan jullie: waar heeft deze antenne ooit voor gediend?:

Heb vernomen dat er hier in de buurt een Volvo sloperij zou zijn... Vanmiddag maar eens gaan kijken, heb al een klein lijstje gemaakt:
- Clipjes voor remleiding tegen schutbord (het geoefende oog ziet dat die gesneuveld zijn)
- Speakerroosters voor en achter

- Andere antenne
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

mehn

Citaat van: DanielE op 05-07-2011 11:23:57
Vraag aan jullie: waar heeft deze antenne ooit voor gediend?:
http://i4.photobucket.com/albums/y110/modelrc/IMG_0236.jpg

Grote kans dat het van een carkit is.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

DanielE

Dat idee had ik ook ja.

Heb 'm netjes weg kunnen halen, nu alleen nog even het kabeltje.

Was overigens een succesvolle middag, 4 speaker roostertjes geregeld en 'nieuwe' deurbakjes.
Ook de remleiding zit weer vast zoals het hoort!

daytonawim

Das een betere plek dan een gat in je dak :-((((((

DanielE

Vanmorgen poetswerk afgemaakt, staat er weer netjes bij ( op de diverse schades na...)
Snelle telefoonfoto:

Als het straks droog word nog even alle kunstofdelen in de lijnolie zetten.

Even een vraagje; mijn ruitenwisserbladen zijn zowel links als rechts 53 CM lang, hoort dit zo?
Bij Winparts wordt namelijk 51.5 cm LV en 53 cm RV aangegeven....

Justin-850

Ik heb ook twee keer 53cm dr op. Gaat prima ;)

DanielE

Niet bepaald stilgezeten de laatste dagen:
- AC opnieuw gevuld;
Eerst het volledige systeem gecontroleerd op lekkages waarvan gelukkig geen sprake was. Blijkt dat het aircosysteem later is geplaatst, de monteur gaf aan dat dit alleen maar positief was aangezien de kwaliteit van deze systemen beter zou zijn. Wel werd duidelijk waarom de airco niet zo koud meer werd; slechts 180 gram koudemiddel zat er nog in het systeem... Nu kan ik met m'n winterjas aan op vakantie :P

Na een tijdje draaien zelfs een klein beetje ijsvorming om de leiding

- 12 Volt aansluiting aangelegd;
Ervoor gekozen om aansluiting in de 'hoedenplank' te monteren, aangezien mijn koelkast niet in de kofferbak past... hmmzz toch maar een estate moeten kopen :angel: Je leert de auto goed kennen zo, ben er in ieder geval achter gekomen dat het alarm ondertussen niet meer betekend dan een knipperend ledje. Ook is de Volvo ooit opengebroken, in het schopbord hingen nog glassplinters.

- Origineel sierstuk geplaatst;
Een vriend kwam met een heel origineel cadeau aan op m'n examenfeestje, waar ik erg blij mee ben 8) Ziet er een stuk beter uit dan die te korte pijp zonder sierstuk!

- Mattensetje vervangen;
Niet origineel maar wel goed passend:

- Tot slot nog een kleine schoonmaakbeurt / vloeistof / vakantiecheckje voor de 850 en de V70 van pa:

To do:
Ruitenwisserbladen vervangen, morgen even de stad in.

DanielE

Nieuwe ruitenwissers zitten erop, dat gaat een heel verschil maken!
De racefiets staat achterin, morgen nog een dagje werken, s'avonds inpakken en zondagochtend start van een maandje roffelvakantie door Frankrijk 8)

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

DanielE

Maandje Frankrijk zit er helaas al weer op... 3600 probleemloze kilometers gereden en genoten van de roffel.
Aantal dagen in de Ardèche verbleven en de resterende tijd aan de middellandse zee rondgetrokken.

Prachtige wegen gereden maar ook ontzettend veel file gehad langs de kustwegen (as usual..) ook de terugreis naar Nederland vrijdag en zaterdag waren wat file betreft rampzalig; vrijdag bijna 11 uur gedaan over 500 kilometer (vooral Lyon was een hel).
Na Lyon was de ellende gelukkig over en samen met een aantal Volvo's (uit NL!) flink door kunnen rijden; ook op hogere snelheid rijd het uitstekend!

ook aan de middellandse zee kan het regenen...

De rubbers (?) van de onderste grote stabilisatorstang hebben wel het loodje gelegd de eerste vakantiedag, dus we hadden een gezellig gekloeink en geklop aan boord (alles went zullen we maar zeggen...) ook het ABS lampje besloot af en toe aan te gaan, vooral wanneer ik iets te hard over een drempel ging of door een bocht. Meestal ging het lampje bijna direct weer uit en anders na opnieuw starten...

DanielE

Tsjah en dan moet ik toch eens gaan beslissen wat te doen met de 850... Houden of wegdoen?

Waarom wegdoen?
- Zou wel wat meer luxe willen (el. ramen / cv, schuifdak is helemaal een droom)
- Optisch redelijk 'gehavend'; om hem helemaal strak te krijgen.... Eigenlijk geen enkel paneel is geheel strak meer.
- Om 'm technisch helemaal naar m'n zin te krijgen moet hij nog wat aandacht krijgen
Als ik dit op een rijtje heb denk ik: wegdoen en wat anders zoeken (economisch gezien verstandiger?).

Maarrr dan denk ik aan de fijne vakantie en tot nu toe 5000 probleemloze kilometers die ik ermee heb gemaakt... en de AC die het goed doet... Hmmm twijfel. Wat zouden jullie doen?

Terwijl ik hierover nadenk heb ik mijn vervolgopleiding nog niet rond en dus weet ik nog niet precies wat de inkomsten zullen gaan doen na de vakantie; ook niet geheel onbelangrijk ;D  maar dat laat ik even buiten deze kwestie :P

ulkeman

electrische ramen en cv is makkelijk in te bouwen hoor.

je weet nu in iedergeval wat je hebt wat bij een volgende auto weer anders is ;)

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

daytonawim

Tja, dat blijven lastige keuze's, mooi dat je een leuke vakantie hebt gehad en vooral nagenoeg probleemloos :-)

Soms wordt er nog wel eens iets knaps aangeboden, houdt ook het forum verkoop topic in de gaten.
echter wordt er erg veel bende aangeboden, kan ook hasst niet anders, ze worden ouder.

Ik hoop dat wij een super koop gedaan hebben met onze alter 1, zoals je in het blog heb kunnen lezen, wel het e.a. aan gedaan, maar opzich zijn het allemaal kleine dingen, omdat ik dat ding gewoon goed wil hebben.

DanielE

Heren, bedankt voor de adviezen!
Ik denk dat ik de GLE nog maar een tijdje ga houden, de basis in de vorm van betrouwbaarheid en een goede airco zijn er iig.
Wil dan in eerste instantie wanneer de portemonnee het weer toelaat (maand vakantie helpt niet...) groot technisch onderhoud uitvoeren / achterstallig onderhoud wegwerken.