Baas betaalt niet

Gestart door FRANQ, 30-06-2011 10:32:01

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

Dit is zwaar klote man.
Neem contact op met het UWV en met de vakbond www.fnv.nl, van de bond weet ik dat ze je hier bij kunnen helpen, onder andere met juridische bijstand.

Neem zeker geen onslag want dan kom je van de wal in de sloot, je hebt dan namenlijk geen recht op WW enkel bijstand en dat duurt ook nog wel een aantal weken voor je geld hebt.

Sterkte

Groet,
The Demon.

FGG

Citaat van: pooh op 30-06-2011 19:51:38
ik ken wel iemand van heel dichtbij die en een eigen zaak heeft en een stukje ww....

Wie dan? ???

Even serieus: Ira head hetzelfde vorig jaar. Wat je iig kan doen is bij je werkgever aangeven dat ie zich niet aan zijn kant van het contract houdt en dat je niet eerder op 't werk zult verschijnen zodra de centen er zijn. Het lost niets op maar je kan thuis misschien je dag besteden aan nuttigere dingen zoals bv solliciteren. Ira heeft dit ook gedaan, binnen 2 dagen had ze haar centen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FRANQ

En vanochtend stond het op de rekening.
Bij enkele collega's vrijdag al, maar bij het merendeel vanochtend.

Hoop dat het verder niet meer gebeurd, want zonder reserve potje is het toch knap vervelend.

Nu eerst mn bekeuring betalen.

Mvg
Frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

Svenneh

Gelukkig. Hopen dat het niet te vaak voorkomt :).

gerardgrobben

Citaat van: FRANQ op 04-07-2011 08:34:46
En vanochtend stond het op de rekening.
Bij enkele collega's vrijdag al, maar bij het merendeel vanochtend.

Hoop dat het verder niet meer gebeurd, want zonder reserve potje is het toch knap vervelend.

Nu eerst mn bekeuring betalen.

Mvg
Frank

toch wel inclusief vakantiegeld?
tuba or not tuba, that's the question

FRANQ

exclusief vakantiegeld.

Ben al blij dat ik nu vandaag handmatig mijn hypotheek kan overmaken.

(toch wel raar, blij zijn dat je geld gestort word)

cas

Citaat van: FelixB op 30-06-2011 19:41:27
Citaat van: pooh op 30-06-2011 19:10:23
tja dat is ontzettend vervelend natuurlijk

Mocht je nu een rechtsbijstandsverzekering afsluiten hou er dan rekening mee dat deze situatie al direct uitgesloten is. Meestal moet je x termijn 'klant'zijn voordat je aanspraak kunt maken op juridisch advies.

Verder is het niet waar dat je moeilijk een ww uitkering krijgt als je kvk nummer hebt. Het is puur afhankelijk van de hoeveelheid uren die je als eigen ondernemer maakt en hoeveel inkomen je uit de onderneming hebt. (mocht het van toepassing zijn)

uuuuuhhhhh, waar staat dat dan?
Heb zelf ook weer een baantje gezocht na 16 jaar ondernemen, maar zover ik het zag kon ik nergens aankloppen

Voor zover ik weet, is het wel mogelijk, als het "evenement" nog niet bekend was bij jou. Maar dan is er meestal inderdaad een wachttijd van minimaal 3 ! maanden.  
Dus, als jij op 1 januari rechtsbijstand afsluit. Kan jij pas op  2 april hun hulp inroepen als je dat nodig hebt, mits dit evenment nog niet liep op de dag dat je de verzekering hebt afgesloten. Maw. Nu ben je "gered" door de betaling van je baas. Wellicht een idee om NU wel een rechtsbijstand af te sluiten, en hopen dat het niet meer gebeurd. Gebeurd het wel, dan heb je wat meer vuurkracht over 3 maanden!

ben je wel al aan het rondkijken voor iets anders?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

FRANQ

Heb wel iets om op terug te vallen ja.
De baas van mijn vriendin heeft toegezegd mij al dan niet voor tijdelijk een baan aan te bieden mocht het hier echt fout gaan.

Mvg,
Frank

gerardgrobben

Citaat van: FRANQ op 04-07-2011 09:30:31
Heb wel iets om op terug te vallen ja.
De baas van mijn vriendin heeft toegezegd mij al dan niet voor tijdelijk een baan aan te bieden mocht het hier echt fout gaan.

Mvg,
Frank

das al mooi.

maar dat vakantiegeld zzou ik ook ff maatregelen voor nemen, dat is wettelijk verplicht voor 1 juli uit te betalen.
Toch maar eens 20 euro tegen een vakbondslidmaastschapje aangooien?

mehn

Citaat van: FRANQ op 04-07-2011 09:30:31

Dat is aardig van hem, maar wel héél erg link.
Als die failliet gaat zitten jullei beide zonder baan ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

daytonawim

Ga in ieder geval informeren naar je vakantiegeld bij je baas, laat hem desnoods iets op schrift stellen wanneer hij denk dat te gaan uitbetalen.

Ga met deze informatie en het te laat salaris betalen verhaal, toch eens langs het UWV.

francois

heb het topic even door gelezen
kl... man
zelf denk ik dat het hek van de dam is (zal dus vaker voorkomen )
je heb genoeg tips gekregen van je mede forum boys
zelf zou ik toch naar een andere baan kijken

grfr

MICHEL306

Wat een ellende man, en niet de eerste keer ook nog eens.
Lijkt mij slim om actief te gaan zoeken naar een andere baan, je kunt het maar beter voor zijn.
het klinkt mij erg zorgelijk allemaal en geeft geen vertrouwen voor de toekomst.

sterkte...gr M

The Demon

Voor wat betreft je vakantiegeld, schrijf een brief aan je werkgever waarin je hem in gebreke stelt omtrent het uitbatalen van vakantiegeld.
Zet daar in ook duidekijk dat hij wettelijk verplicht is dit vóór 1 Juli uit te betalen (tenzij in je contract anders overeengekomen) en dat je vanaf die datum dus ook de wettelijke rente opeist, het is tenslotte jouw geld wat hij voor jou opspaart.

Doe dit alles schriftelijk neem geen genoegen met mondelinge topezeggingen, dan sta je sterker.

En nogmaals bel de vakbond.

Groet,
The Demon.

gerardgrobben

Citaat van: The Demon op 04-07-2011 20:16:44
Voor wat betreft je vakantiegeld, schrijf een brief aan je werkgever waarin je hem in gebreke stelt omtrent het uitbatalen van vakantiegeld.
Zet daar in ook duidekijk dat hij wettelijk verplicht is dit vóór 1 Juli uit te betalen (tenzij in je contract anders overeengekomen) en dat je vanaf die datum dus ook de wettelijke rente opeist, het is tenslotte jouw geld wat hij voor jou opspaart.

Doe dit alles schriftelijk neem geen genoegen met mondelinge topezeggingen, dan sta je sterker.

En nogmaals bel de vakbond.

Groet,
The Demon.

juridisch tipje : dat vetgedrukte gedeelte vervangen door " getekend onder voorbehoud van alle rechten. "
Anders neem je meteen al afscheid van allerlei andere mogelijkheden ( zoals schadevergoeding omdat jij je vakantie niet kon boeken, en nu dus duurder uit bent etc,,) , en das niet de bedoeling....

Beste is ff de vakbond bellen, kost je 20 euro lidmaatschap per maand, en daarna komen zij wel met een paar leuke juristen ...