Italiaanse 855 T-5R DOP

Gestart door RBR, 02-08-2013 15:55:35

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Jammer dat je 'm wil verkopen. Het blijft een mooie wagen, met bijzondere velgen  8)

RBR

Goed, vandaag is het allemaal iets anders gelopen dan verwacht.
Was klaar om de alfa te kopen, maar bij de eerste blikken van de wagen sloeg het enthousiasme al snel om..
Cosmetisch was het een ramp, bijna elk paneel was verkleurd, zaten veel roestpuntjes in en de plastic delen hingen allemaal los.
Desondanks toch een testrit gemaakt, de techniek was immer geweldig (GTA pakket op de motor na) en de cosmetische problemen zijn ook op te lossen.
Helaas bleek de motor alle pit in de hoge toeren kwijt te zijn en was de historie gebrekkig ondanks dat de wagen daar altijd in onderhoud was geweest.
Was behoorlijk teleurgesteld op zijn zachts gezegd, had gehoopt die dag weg te rijden met een prachtige bak..

Die middag gelijk gebeld voor een Volvo (de S60 van Ivo) en gaan kijken.
Deze zag er stukken beter uit en is op wat cosmetische details na (gebruikelijk bij een wagen van die leeftijd)  helemaal naar mijn smaak.
Snel een deal gemaakt en nu ben ik de trotse eigenaar van een S60  ;D

De compomotive velgen zullen worden overgeplaatst naar de S60  :eusa_dance:
S60 T5M 350pk "RS350"

hertogjan6

Citaat van: RBR op 02-03-2014 17:31:32
Goed, vandaag is het allemaal iets anders gelopen dan verwacht.
Was klaar om de alfa te kopen, maar bij de eerste blikken van de wagen sloeg het enthousiasme al snel om..
Cosmetisch was het een ramp, bijna elk paneel was verkleurd, zaten veel roestpuntjes in en de plastic delen hingen allemaal los.
Desondanks toch een testrit gemaakt, de techniek was immer geweldig (GTA pakket op de motor na) en de cosmetische problemen zijn ook op te lossen.
Helaas bleek de motor alle pit in de hoge toeren kwijt te zijn en was de historie gebrekkig ondanks dat de wagen daar altijd in onderhoud was geweest.
Was behoorlijk teleurgesteld op zijn zachts gezegd, had gehoopt die dag weg te rijden met een prachtige bak..

Die middag gelijk gebeld voor een Volvo (de S60 van Ivo) en gaan kijken.
Deze zag er stukken beter uit en is op wat cosmetische details na (gebruikelijk bij een wagen van die leeftijd)  helemaal naar mijn smaak.
Snel een deal gemaakt en nu ben ik de trotse eigenaar van een S60  ;D

De compomotive velgen zullen worden overgeplaatst naar de S60  :eusa_dance:
gefeliciteerd!!  Dat ie beter nieuws 8) veel plezier ermee..hoef je forum.ook niet te verlaten  :eusa_dance:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

fearless

Hey leuk je ontmoet te hebben, en heel veel plezier met de S60. Maar dat gaat vast wel goed komen.

En wat zit er een mooi setje wielen onder je 850.  :o 8). Staan denk ik gaaf onder de S60.

elianmars

Twee mensen gelukkig. Jij met de aankoop S60 en Ivo met de verkoop van de S60 (denk ik  :eusa_shifty:  ;D).

Mooi dat het toch weer een Volvo is. En wat voor eentje  8)
Veel plezier ermee!

RBR

Zo de eerste kilometers zijn ook weer gemaakt met de S60. Heb hem al omgedoopt tot de 'RS350', De S60 is in het verleden getuned door ET/MTE en het valt me op dat de volvo's met hoog vermogen worden omgedoopt tot RS350/400/500 (zie website ET)

Paar sprintjes getrokken met een audi, die keek toch wel verbaasd toen ik er langs kwam rijden  ;D

Heb de velgen van de 850 omgezet op de S60 om te kijken hoe het staat.
Zoals verwacht staat het super dus hier gaat komende week de juiste banden omheen.
Kwam er alleen bij inspectie achter dat de binnenste ashoes van de passagierszijde versleten is.
De auto trilde al wat met gasgeven, maar dacht eerst dat dit de banden (winterbanden) waren.
Maar na even zoeken op internet kan dat dus de binnenste homokineet zijn?!  >:(
Weet iemand hier meer over? Gezien het symptoom van trillen betekend dit dat de binnenste homokineet overleden is?

En als iemand een goed adresje omgeving Eindhoven weet voor het vervangen van de hoes/homokineet dan hoor ik het graag  ;)
S60 T5M 350pk "RS350"

elianmars

Nog een foto gemaakt toen de velgen onder de S60 lagen?  :eusa_pray:

RBR

Citaat van: elianmars op 03-03-2014 20:10:51
Nog een foto gemaakt toen de velgen onder de S60 lagen?  :eusa_pray:

Zet ze net op photobucket ;)
Het ziet er een beetje vreemd uit omdat de banden van de 850 er nog omheen liggen, kon vandaag niet meer terecht bij de bandenboer.
Helaas passen de naafdoppen ook bij een S60 niet, dus ik ga de naven maar zilvergrijs verven

Winter:

Zomer:

Zijn de slotbouten van de nieuwe type's overigens ook zo slecht als die van de X70?

Het to-do lijste tot nu toe:
- Remmen ontluchten/RVS leidingen plaatsen
- Achterklepspoiler vervangen of opknappen
- Zomerbanden
- Elandstickers/forumstickers plaatsen
- Polijsten
- Stuuruitslagbegrenzerblokjes (?) vervangen
- Hemelbekleding kofferbak zoeken
- Dakstrips vervangen
- Paar kleine plekjes uitdeuken
- Homokineet vervangen
- Genieten  ;D

S60 T5M 350pk "RS350"

elianmars

Juiste maat banden erom en  :eusa_clap:

maruska

nope, niet mooi. van harte met de s60 aankoop.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Citaat van: maruska op 03-03-2014 22:21:11
nope, niet mooi.

;D

Het is weer eens wat anders. Ik vind het wel gewaagd.

Bovendien is deze S60 gewend op bijzondere velgen te rijden  8)

RBR

Citaat van: elianmars op 03-03-2014 22:46:15

Bovendien is deze S60 gewend op bijzondere velgen te rijden  8)

Daar heb je zeker gelijk in  ;)
Wat wordt de volgende stap, 22 inch felgroene spinners?  ;D
S60 T5M 350pk "RS350"