instellen regensensor?!

Gestart door Gompiev70xc, 29-06-2011 15:04:46

Vorige topic - Volgende topic

Gompiev70xc

Ik heb mezelf voor vaderdag een regensensor kado gedaan: Zag er een op Marktplaats staan (Waeco, nieuw in doos) en dacht: das veel beter dan het gelummel met die VW-relais.
In een half uurtje was ik klaar (ruit schoonmaken, schopplaat en Astijl cover demonteren kostte de meeste tijd) en ben in een een geweldige accessoire rijker: een hele verbetering tov wat er standaard aan interval in zit.
Toch zou ik soms het relais net iets sneller willen laten wissen. Op het relais is in geen velden of wegen iets instelbaars te zien, de handleiding rept dat je "met de + en de - van de intervalschakelaar de gevoeligheid kunt instellen. Nou hebben onze volvii zoiets dus niet, dus ik dacht dat ik wellicht met behulp van een overbodige schakelaar waarmee de lamphoogte ingesteld kan worden (Nivomats!), iets kan knutselen zodat ik de gevoeligehied van de sensor kan instellen.
1) is die knop daarvoor geschikt te maken?
2) welke (kleur)draad moet ik onderbreken en doorverbinden met deze knop? er zitten er hele bussels..

grt
G.

Gompiev70xc

ik kwam in een andere thread tegen dat er bij een 850 wel eens een potmeter op de wisser-interval is gezet.
CiteerFelixB
Lid 1000+

Geslacht:

C70 Cabriolet T5 automaat (V70n T5)

Re: Dimmende spiegel en regensensor
« Antwoord #6 Gepost op: 12-10-2006 14:40:38 »   

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb ook zo'n automatisch dimmende binnenspiegel in mijn C70: NIET DOEN!!!
Hij reageert meestal te laat en overdags dimt hij niet dus heb ik regelmatig last van 'bumperklevers' die met groot en/of Xenos-licht rijden.

Regensensor zou ik ook niet doen, had ik op mijn 206cc, reageerde ook altijd verkeerd...
Vóórdat je die sensor goed hebt afgesteld ben je ook weer een jaar verder...

Op mijn vorige 850 had ik een soort 'potmeter' laten plaatsen op stand 1, kon ik zelf naar behoefte de interval bepalen, heerlijk!

das precies mijn vraag: iemand een idee hoe je dat doet?