Apex/Eibach/Lesjofors/Weitec comfortabele verlaging V70 2.5D

Gestart door BenB, 05-07-2011 18:05:16

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

Citaat van: BenB op 06-07-2011 23:20:21
Ook las ik dat de Eibachs progressief zouden zijn...
Eibach adverteert daar ook mee. Echter is dit niet het geval voor onze auto's. Voor progressieve veren moet de diameter onder en boven verschillen of je moet wikkelverschillen zien. Voor de nieuwe types zoals V70N klopt het volgens mij, voor die van ons niet (850 en x70 classic)

Alternatief merk is H&R. Hun verlagingsveren voor Nivomats zijn wel progressief, echter weer niet voor de vooras.

Mij bevallen de FSD dempers overigens goed. Ik heb ze wel alleen op de vooras gemonteerd
voor:    Promax 30mm verlagingsveren met Koni FSD
achter: Nivomats sport, H&R nivomat verlagingsveren, verlagingsbussen voor de nivomat

Elsje

Ok, duidelijk! ;D

Maar goed, mijn voorkant staat dus alsnog redelijk hoog...zeker in vergelijking met de achterzijde!
Nu zit ik te denken om er Apex rondom te leggen + binnenkort Monroe Ride Levellers achter (stukkie goedkoper dan Nivomats). Lijkt mij sowieso dat mijn voorkant met Apex wel weer een centimeter zal zakken. Hopelijk houden ze de achterkant ook een paar centimeter hoger dan de 32 cm van de Eibachs?!

Maargoed, zijn die Apex veren nu echt van mindere kwaliteit dan de Eibachs? Of is dat na-zakken een beetje overdreven? Ook las ik dat de Eibachs progressief zouden zijn...Apex sowieso niet! Gaat dat nog verschil op leveren? Bovendien, hoe is het comfort verschil ( I know..subjectief...toch ff vragen  :eusa_whistle:)

Gr.

Ben

Nog even een Eibach ervaring delen. Ik heb de prokit sindskort in combinatie met de B6 sport. Voor is hij niet de beloofde 30 mm gezakt. Ik denk dat hij nu 25 mm lager is maar de veer is een stuk zwaarder/strakker dan de promaxx en de standaard R veer. In combinatie van de B6 sport behoorlijk hard (voelt alle oneffenheden met de 215/45 Conti SP3). Overigens gaf de promaxxveer 35 mm verlaging (fabrieksopgave 30 mm) met de B6. Het ligt echt aan de Eibachveren hoor niet aan de demper.

Achter heb ik nu de Eibach prokitveren met monroe rideleveler. Die pomp ik tot 3-3,5 bar op ivm de gastank. Dat werkt perfect met mijn electrisch pompje via de 12V aansluiting. Naar frankrijk met bagage en vouwwagen tot 5 bar. Hij stond mooi horizontaal.
Maar ik bied de rideleveler binnenkort denk ik hier aan op het forum. Ik vind de demper te comfortabel vergeleken met de B6 sport die ik voor heb. Het was een gok....  Ik moet denk ik toch terug naar de verlaagde nivomats.

ed

Promaxx is toch een tuningsbedrijf die ook oa Eibach levert? Wat voor veren heb je nu precies?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Elsje

Citaat van: ed op 17-07-2011 20:59:33
Promaxx is toch een tuningsbedrijf die ook oa Eibach levert? Wat voor veren heb je nu precies?

Klopt Promaxx verkoopt verschillende sets. Nu heb ik de Eibach Prokit Hiervoor had ik de huismerkveren van promaxx (30 mm verlaging).

ed

En als ik het goed begrijp was je meer tevreden over de Promaxx veren dan de Eibach set? Ik begrijp beter comfort en toch een betere verlaging? Stond de auto netjes met de Promaxx veren?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

BenB

Citaat van: Elsje op 17-07-2011 14:25:00
Ok, duidelijk! ;D

Maar goed, mijn voorkant staat dus alsnog redelijk hoog...zeker in vergelijking met de achterzijde!
Nu zit ik te denken om er Apex rondom te leggen + binnenkort Monroe Ride Levellers achter (stukkie goedkoper dan Nivomats). Lijkt mij sowieso dat mijn voorkant met Apex wel weer een centimeter zal zakken. Hopelijk houden ze de achterkant ook een paar centimeter hoger dan de 32 cm van de Eibachs?!

Maargoed, zijn die Apex veren nu echt van mindere kwaliteit dan de Eibachs? Of is dat na-zakken een beetje overdreven? Ook las ik dat de Eibachs progressief zouden zijn...Apex sowieso niet! Gaat dat nog verschil op leveren? Bovendien, hoe is het comfort verschil ( I know..subjectief...toch ff vragen  :eusa_whistle:)

Gr.

Ben

Nog even een Eibach ervaring delen. Ik heb de prokit sindskort in combinatie met de B6 sport. Voor is hij niet de beloofde 30 mm gezakt. Ik denk dat hij nu 25 mm lager is maar de veer is een stuk zwaarder/strakker dan de promaxx en de standaard R veer. In combinatie van de B6 sport behoorlijk hard (voelt alle oneffenheden met de 215/45 Conti SP3). Overigens gaf de promaxxveer 35 mm verlaging (fabrieksopgave 30 mm) met de B6. Het ligt echt aan de Eibachveren hoor niet aan de demper.

Achter heb ik nu de Eibach prokitveren met monroe rideleveler. Die pomp ik tot 3-3,5 bar op ivm de gastank. Dat werkt perfect met mijn electrisch pompje via de 12V aansluiting. Naar frankrijk met bagage en vouwwagen tot 5 bar. Hij stond mooi horizontaal.
Maar ik bied de rideleveler binnenkort denk ik hier aan op het forum. Ik vind de demper te comfortabel vergeleken met de B6 sport die ik voor heb. Het was een gok....  Ik moet denk ik toch terug naar de verlaagde nivomats.

Zijn de ride levelers niet stugger dan de nivomats met de slappere veren? Ik wil namelijk nu Apex icm met ridelevellers gaan proberen!

Gr.

Ben

V70geRwin

Hoogte voor ligt idd aan de Eibach, heb ze gehad met koni geel, sachs supertoering en nu met Bilstein B6 en de hoogte is vrijwel vergelijkbaar met het volvo sport onderstel, ongeveer 2 cm verlaging.

Achter daarentegen verlagen ze wel lekker. Het is een kwestie van smaak, ik vind het wel mooi als de auto horizontaal ligt.

Elsje

Citaat van: ed op 18-07-2011 16:10:02
En als ik het goed begrijp was je meer tevreden over de Promaxx veren dan de Eibach set? Ik begrijp beter comfort en toch een betere verlaging? Stond de auto netjes met de Promaxx veren?

Nee de promaxx verlaagde bijna 40 mm ipv 30 mm en ik vond de veren te slap. Trouwens achter had ik nivomats dus daar heb ik geen ervaring met promaxx. Regelmatig veerde hij helemaal in en dat eindigt dan op de blokken. Innocenti is daarintegen erg tevreden over de promaxxveren zoals je hieronder ziet. Ik vind de eibachs beter ook beter dan de standaard R veren. Voor mij hoeft het niet meer dan 25 mm naar beneden. Ik wilde vooral stugger dus beter wegcontact.