Fluitend voorruit

Gestart door tabbertje, 11-07-2011 21:59:22

Vorige topic - Volgende topic

tabbertje

In 4 jaar tijd heb ik 3 keer een nieuw voorruit laten inzetten bij Carglas. Bij de eerste 2 ruiten ben ik weer terug geweest omdat er een zeer irritant fluitend geluid uit de bovenkant van mijn voorruit kwam. Het fibreerde ookzodanig dat ik dacht dat het ruit er uit zou vliegen. Dat was pas merkbaar als ik over de Duitse Autobahn naar Oostenrijk reed, v.v.. Dat rijd ik regelmatig met een snelheid van rond de 180 km/u, dus erg onprettig. Elke keer moest het raam eruit gesneden worden en weer overnieuw worden ingekit.
Om moedeloos van te worden.
Nu is het derde voorruit aan de beurt om weer overnieuw ingekit te worden.

Mijn vraag is: wie heeft hier ook een ervaring mee, of is dit allen met mijn estate  10 klepper uit 1996?

francois

voorruit zal wel te laag liggen

grfr

aardigebas

bij mijn vorige ruit had ik er ook last van (carglas).

Ik heb de 2 hoeken aan de bovenzijde (dakstrip die op dat punt de knik maakt) met kit vol gespoten en het fluitend geluid was weg.
Bij het vervangen van de ruit vorig jaar was er overigens aan de onderzijde geen kit te vinden.

carglas  :eusa_wall: :eusa_wall:

BBS

Ik ga tegenwoordig niet eens meer carglass. Ik vind die toko's in dezelfde categorie zitten als de Wip Fit. >:(
Ik heb toen daar een nieuwe ruit gehaald en tot 3! keer toe was dat ding lek aan de bovenkant.
Van een bedrijfswagen die ik gehad heb ben ik bij autotaalglas geweest. Nadien geen klachten gehad en als je nog glassplinters vond in de wagen mocht je langskomen en werd de wagen nogmaals geheel uitgezogen.

Mocht er weer een ruit vervangen moeten worden weet ik waar ik naar toe ga. ;)
Volvoloos....

Luc

Kan ik beamen... bovendien was autotaalglas 3x minder duur dan carglass, en 4x minder duur dan de Volvo dealert (ben alleen WA verzekerd).
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

babiketjap

Ik heb hetzelfde probleem. Voorruit laten vervangen bij Carglass. Vervolgens rechts in de hoek een fluitend geluid

JvW

Autotaalglas schijnt een franchise-formule te zijn. Oftewel het zijn allemaal eigen ondernemers. Die interesseert het iets meer of de klant nog een keer terugkomt.
Bij de andere genoemde bedrijven is dat niet zo, daar is meestal sprake van een filiaal. De leidinggevende kan het vaak ook niets schelen. Die krijgt z'n geld toch wel aan het einde van de maand.

ramonmartin

Inderdaad ga ik ook altijd naar Autotaalglas, stuk meer service en kwaliteit.

Ik moet er voor naar Sittard, terwijl Carglass 3 minuten rijden is, maar die 20 minuten meer zijn het waard.

beunmaat

Wat kost het ongeveer om een voorruit te laten vervangen bij de genoemde toko's?
Ik heb namelijk een enorme scheur in mijn ruit.

-D©©©L-

Hier in zwolle zit een bedrijf dat je 850/x70 voorruit vervangt voor onder de 200 euro.
Ben maar zo vrij geweest om t.b.v. de forumleden een prijs te maken.

@®-

Citaat van: JvW op 12-07-2011 22:12:30
Autotaalglas schijnt een franchise-formule te zijn. Oftewel het zijn allemaal eigen ondernemers. Die interesseert het iets meer of de klant nog een keer terugkomt.
Bij de andere genoemde bedrijven is dat niet zo, daar is meestal sprake van een filiaal. De leidinggevende kan het vaak ook niets schelen. Die krijgt z'n geld toch wel aan het einde van de maand.
Is niet helemaal waar.

De filiaalmanager wordt (net zoals bij Kwik Fit) afgerekend op aantallen en kwaliteit en omzet.

JvW

Citaat van: @®- op 13-07-2011 09:24:19
Citaat van: JvW op 12-07-2011 22:12:30
Is niet helemaal waar.

De filiaalmanager wordt (net zoals bij Kwik Fit) afgerekend op aantallen en kwaliteit en omzet.

Ok. Dat wist ik dan weer niet.
Ik moet zeggen dat ik de keren dat ik bij Kwik Fit ben geweest ik niets kon merken van een filiaalmanager die voor aantallen/kwaliteit/omzet ging...

Naar aanleiding van alleen al de manier waarop ik behandeld werd bij Kwik Fit ben ik terecht gekomen bij Autotaalglas. En daar ga ik bij glasschade nu alweer 10 jaar heen.

dbs1

Citaat van: beunmaat op 13-07-2011 09:16:13
Wat kost het ongeveer om een voorruit te laten vervangen bij de genoemde toko's?
Ik heb namelijk een enorme scheur in mijn ruit.

Na mijn vakantie ga ik naar de dealer voor een nieuwe ruit. Alhoewel mijn verzekeraar (WA-extra) alleen bij Carglass en consorten 75 € eigen risico rekent en bij anderen 150 €, zei men bij de dealer daar dat er "mouw aan gepast werd", zodat ik nauwelijks meer zou hoeven betalen dan 75 €.
Het precieze bedrag vraag ik tzt wel op en dan heb ik wel mooi een originele ruit.
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

arjenT5R

ik heb hetzelfde gedaan ze hebben gewoon diie 75 euro extra verrekend in de prijs van de ruit denk ik
hoe ze het doen doen ze het maar ik had hem mooi voor 75 euro  ;D bij de dealer
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

aardigebas

ik kan mij herinneren dat bij Radar of kassa dit eens aan de orde is geweest.

Dat verzekeraars prijs afspraak maakte met de leiders op de markt, hierdoor konden de kleine garages de facturen niet meer indienen bij de verzekeraars. Ook al waren ze de helft goedkoper dan bv carglas.
De verzekeraars wilde hier niet inhoudelijk op reageren. Vervolgens betalen wij meer premie voor de verzekering.

De wereld zit gek in elkaar.

Ik had overigens een sterretje laten repareren bij "ster autoglas" met levenslange doorscheur garantie. een jaar laten scheurde deze door en zonder morren een nieuwe ruit en op verzoek van mij met zonne band en juiste dikte, dit alles zonder problemen en op locatie.