brandend benzinelampje

Gestart door DanielE, 22-06-2011 15:40:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DanielE

Behalve dat mijn 850 uit 1993 last heeft van het zogenaamde 'Vallende meter syndroom' zie: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,49950.0.html

Heeft mijn auto ook last van een constant brandend benzine lampje (reservelampje wat aangeeft dat het nu wel eens tijd wordt om te gaan tanken), ondanks dat er genoeg benzine in de tank zit... Als de auto rijd lijkt werkt de meter verder goed maar het lampje blijft constant branden.

Zou dit probleem te maken kunnen hebben met het vallende meter syndroom of staat dit hier los van, wat zou de beste route zijn naar een oplossing voor het probleem?
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

cas

zekering van voor het dashboard checken?

brandstof lijkt me er los van te staan. zou de vlotter eens nakijken. met wat geluk heb je een auto waarbij je die zonder ellende eruit kan halen. zitten twee kunstof ringen achter in de bak, de bovenste is de vlotter. ( die zonder snelkoppelingen)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

haasje

Volgens mij bepaald de tellerunit of het tankleeglampje aangaat of niet. Als de meter dus normaal aangeeft hoeveel brandstof er in de tank zit, is de vlotter dus niet het probleem maar de electronica van de tellerunit.

DanielE

Dan lijkt het erop dat het brandende benzinelampje bij mij dus gekoppeld is aan het zogenaamde 'vallende meter syndroom'?
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

haasje

Daar lijkt het wel op, helaas is er geen regel te geven wat er fout gaat in de teller met het vallen de meter syndroom. Meestal zijn het alleen de vallende meters (maar dit varieert ook tussen de 1 en 4 meters), maar ook andere dingen komen voor (waarschuwingslampjes die niet meer aangaan (of juist niet meer uitgaan)), cc die niet meer wil werken (terwijl snelheidssignaal wel werkt) etc.

cas

mmmm.... ben benieuwd. met die electronica wordt het er niet makkelijker op. bij mn oude amerikaan is het wel de vlotter dan waarschijnlijk. Is dus ook geen volvo  ;D

stekkers achter tellerhuis? wellicht tellerhuis wissel?

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

DanielE

Ik neig inderdaad naar een complete wissel van de klokkenwinkel. Wat is een redelijke prijs voor zoiets?
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

cas

heeeel verschillend, tussen de 25 en 150 euro wordt ervoor gevraagd.

bel even naar verwijst, die hanteren normaal hele nette prijzen, en hebben zat op voorrraad liggen.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

UserID6342

Denk niet dat Daniel bij Verweijst zal slagen, hij heeft een Alter I en die klokken zijn anders als die van een Alter II. Anders PB maar even Daniel, heb hier nog wel een paar Alter I klokken liggen die goed werken en anders genoeg onderdelen om de klok weer aan de gang te krijgen zoals het hoort.

rpakuypers

Bij de 300 en 700 serie is deze kwaal meestal terug te voeren op een massaprobleem. De 740 van mijn vader heeft op dit moment hetzelfde euvel ...................

Groet,
Roger

DanielE

Thx voor de reacties, ik ga hier na de vakantie mee aan de slag.
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12