Lampjes vervangen achter verwarmingspaneel v70 (niet ECC)

Gestart door LvD, 20-07-2011 11:54:15

Vorige topic - Volgende topic

LvD

Beste forummers,

ik heb lang zitten zoeken, maar kan 't antwoord op mijn vraag niet vinden. Ik ben de kapotte lampjes in het dashboard van mijn V70 classic uit 2000 aan het vervangen. Een van de slachtoffers is het lampje achter de linker 'temperatuur-knop' van het verwarmingspaneel. Ik heb alleen geen idee hoe ik bij dat lampje moet komen. Het is géén ECC maar handmatige airco. Ik heb de radio eruit gehaald, maar kan de unit er niet uit drukken. Dashboardkastje en plaat daaronder gedemonteerd zodat ik er goed achter kon kijken: geen idee. Heeft iemand de gouden tip?

Alvast hartelijk dank!

LvD

Toch maar bedacht dat 'the only way in is through the front' dus ik heb mijn voorzichtigheid opzij gezet en met een doekje tussen de bek van de waterpomptang (alsnog voorzichtig, maar wel met genoeg kracht om de boel stuk te maken als 't niet zo moest) de knoppen eraf getrokken. Dan krijg je dit:

Schroefje links los, schroefje rechts los en dan kun je het voorste deel eraf trekken door met een plamuurmesje tussen het dashboard en het voorste deel te 'wrikken'. De twee stekkers loshalen en dan heb je de voorkant los:

Achterin zitten twee lampjes, die moet je (eventueel beiden) vervangen:

Morgen maar even een nieuw lampje bij de dealer halen.