standkachel

Gestart door heerhugo, 22-07-2011 13:52:28

Vorige topic - Volgende topic

heerhugo

Citaat van: Turbo-Geek op 16-09-2011 06:56:39
Diesel is slechts 40 cent per liter goedkoper ... Zo'n standkachel verbruikt 1.5 liter per uur.
Het gebruik s'ochtends is meestal niet langer dan 45 mins.
Je praat over 2 a 3 dubbeltjes per dag als je het uberhaupt gebruikt (zeer zeker niet het gehele jaar).

Nee, als je dat soort besparingen moet gaan doorvoeren kan je beter voor een andere auto (goedkopere) gaan kijken.

Volgens de specificaties gebruikt de Volvo kachel 0,5 p/u...

Turbo-Geek

45 mins is ruim genomen ... Korter is dus nog minder verschil (nog minder winst).
En verbruik dat ik noemde is mijn 'oude' thermotop C, zullen inmiddels best wel zuiniger zijn, wederom nog minder winst.
En idd al dat gedoe met extra tank, leidingen, vulopening, etc etc etc etc.

Kansloos.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

sju_art

Hmmm dat zijn wel goedkope standkachels dan. Ik kom niet verder dan 1450 euro voor een Webasto standkachel met timer klokje (3 instelbare tijden) gemonteerd inclusief btw.

Ben je wel klaar voor 1450 euro, maar toch, is wat anders dan 800-1200 euro.

UserID6342

Snap de discussie rondom een goed werkende standkachel wel hoor, daar niet van.  Maar als ik over zou gaan tot zoiets zou ik toch serieus nadenken over een dompelaarsysteem.  Makkelijk aan te sluiten, vrijwel probleemloos maar als enigste nadeel het verlengsnoer.  Maar qua kosten weegt het niet op tegen een originele standkachel.

sju_art

Mensen vergeten ook wel eens dat een ingebouwde standkachel niet ingebouwd hoeft te blijven. Een bezine kachel kan ook weer in de volgende benzine auto, een diesel kachel kan ook weer in de volgende diesel auto.

Standkachel is gewoon de mooiste optie. Heb er zelf 1 en kan niet meer zonder :P.

Orgineel is niet zo belangrijk (voor mij dan). Een nieuwe (2012) standkachel is beter. Optisch misschien minder, maar technologisch veel beter (zuiniger etc).

grijzev70tdi

In onze Saab 9-3 2,2 TID zat er een. Werkte eerste paar jaar perfect, alleen toen we in Noorwegen waren hield hij er mee op. Motor werkte wel, maar werd niet meer warm. Gevolg, wel aanslaan van de standkachel, maar gigantische rook ontwikkeling waar een TDI jaloers op is. Maar goed, beetje offtopic misschien
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Hendrix

Citaat van: Dirk342 op 25-01-2012 14:33:23
Snap de discussie rondom een goed werkende standkachel wel hoor, daar niet van.  Maar als ik over zou gaan tot zoiets zou ik toch serieus nadenken over een dompelaarsysteem.  Makkelijk aan te sluiten, vrijwel probleemloos maar als enigste nadeel het verlengsnoer.  Maar qua kosten weegt het niet op tegen een originele standkachel.

Electrische systeem... kosten plaatje: setje kabels met klemmen connectors en stopcontacten incl verwarmingselement = 160 euro, 1380 watt binnen kachel 39 euro
Merk alles DEFA

zelf monteren, voor 200 euro klaar. alleen die kabel (voor de binnen kachel) door je vuurmuur loodsen (rechtsvoor) is een moeilijk klusje... maar is me gelukt.

remcov13

2e hands eberspaecher B5W a 150 euro,
wat nieuwe onderdelen, zoals slangen,
zekeringhouder, vlamsensor a 50 euro,
even testen in de schuur en inbouwen.

Voor 200 euro een perfecte standkachel.

Mijn auto staat altijd langs de weg,
aan de overkant, dus 220v is moeilijk
of ik moet de lantaarnpaal v/d gemeente
voorzien van een wcd :eusa_naughty:

grijzev70tdi

Citaat van: remcov13 op 25-01-2012 21:53:20
2e hands eberspaecher B5W a 150 euro,
wat nieuwe onderdelen, zoals slangen,
zekeringhouder, vlamsensor a 50 euro,
even testen in de schuur en inbouwen.

Voor 200 euro een perfecte standkachel.

Mijn auto staat altijd langs de weg,
aan de overkant, dus 220v is moeilijk
of ik moet de lantaarnpaal v/d gemeente
voorzien van een wcd :eusa_naughty:

is wel mooi goedkoop ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

sju_art

Het is wel 2e hands, maar ik snap dat jij geen 1450 euro gaat uitgeven ;). Is wel heel goedkoop zo.

ruudkoot

Ik zit ook emt een defect maar de dealer in Amersfoort heeft geen onderdelen meer en kon niks voor me doen

Sbv

compleet nieuw zijn ze voor een S70 wel te koop heb ik recent geinformeerd