vocht probleem gevonden, advies gevraagd (met foto's)

Gestart door aardigebas, 15-07-2011 19:42:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

aardigebas

Beste allemaal,

Sinds ik deze volvo heb, krijg ik last van beslagen ramen in de auto wanneer de temperaturen dalen.
Er is dan veel vocht in de auto en beslaan de ramen.
Ik heb van alles geprobeerd, afvoeren door gespoten thv het parafaam, ruit nakeken op kit, interieur filter op lekkage nagekeken en rubber nagekeken waar deze invalt, rubbers nagekeken van de deuren en de afvoer thv de kachel radiateur door gespoten, hiervan heb ik een foto reportage gemaakt, is altijd handig als iemand dat van plan is, zie onderstaand.

Maar ik heb eindelijk het probleem gevonden, de REC knop functioneert maar de aansturing is afgebroken.
Kan iemand mij helpen hoe ik dit op kan lossen (er loopt namelijk een stangetje naar achteren toe die verdwijnt achter de fan). Is dit onderdeel los te krijgen en makkelijk te vervangen of heeft iemand dit op een andere manier opgelost, want ik hoef niet zozeer de REC knop te gebruiken. Het palletje draait trouwens gewoon rond wanneer ik de REC knop gebruik.

zie foto's:



overzichts foto



Plastic houder die aan het palletje hoort te zitten



zoals op de foto te zien is hangt deze los maar is niet naar voren of achteren te bewegen



Rec knop (ps ik woon vlak bij de duitse grens, dus voor mij nu wel 3 fm via de ether

nog even een reportage van het schoonmaken van de slang thv de kachel radiateur:





en even voor de zekerheid een tyripje er omheen



Jack v

#1
Als het stangetje  eraf  is valt de klep automatisch n de gesloten stand. Je zult hem dus open moeten krijgen en fixeren.

Ik weet niet of je via de binnenkant bij kunt komen door de ventilator te verwijderen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

aardigebas

Jack

Ik heb geprobeerd het stangetje voorzichtig in beweging te krijgen, maar ik ben bang iets kapot te maken.
Ik kan niet precies zijn waar het stangetje heen gaat.
Ik heb wel een keer de fan eruit gehad, maar de gehele ventilator nog niet, is dit veel werk?

Is dit onderdeel te vervangen?

Jack v

Geen idee Bas , alles is te vervangen. Probeer andders eens de ventilator eruit te halen zijn maar 3 of 4 schroefjes en of je dan .bij kunt
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Thom

#4
Bij mij is dat armpje ook eens afgebroken geweest.
Op de sloop 2 nieuwe gescoord, en opzich kun je erbij maar het is ff priegelen.

Het armpje zit om een tonnetje geschoven wat op het stangetje van de klep zit.
Met wat draaien van het armpje even de juist stand zoeken en je kunt het tonnetje er zo zijdelings tussenuit duwen.
Als het armpje wat diep weg ligt kun je ding met een punttang even oplichten en naar je toe trekken.

Nieuwe armpje er weer in de goede hoek op het tonnetje duwen, en daarna met het andere uiteindelijk op het vierkante motorasje drukken en dan zou het hele zaakje weer moeten werken.
Wel even letten, en dat kan dan mooi als je iets op de sloop haalt, hoe het armpje behoorde te zitten voordat je hem verkeerd om hebt.

Een tip, probeer niet zoals de vorige eigenaar van mijn auto het armpje te lijmen, en te verstevigen door er gaatjes in te boren en ijzerdraadjes doorheen te rijgen, dat werkt namelijk écht niet aangezien er best wel aardig druk op komt te staan. Dat werkte dus 5 keer en daarna was ie weer net zo hard afgebroken...  :-[

aardigebas

hoi Thom,

bedankt voor je heldere antwoord. :eusa_clap:

Ik ga op speurtocht naar een nieuw onderdeel op de sloop en vast wat geduld sparen.

gebeurt dit vaker bij de 850? ik kon het namelijk via de zoek functie niet vinden.

Vulk

Het gebeurt wel vaker ja. Ik ben ook al aan mijn 3de bezig.

Thom

Ik lees het al, niet slecht geweest om 2 armpjes mee te nemen dus  ;D

aardigebas

#8
vandaag ff bij iemand geweest die 4  - 850 ers had staan.
3x hefboompje kapot en gelukkig 1x een goede.

Onderstaand om mijn logje compleet te maken een foto reportage:


kapotte hefboom en de hefboom uit de sloop auto



parafaan weg en klep controleren of deze eventueel niet vast zit



luchtklep: wanneer deze dus afbreekt staat deze open



ff rubber iets wegtrekken dan kun je mooi het stangetje controleren of deze nog goed zit



filter er weer op en uiteraard rubber er weer goed omheen gezet



meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om het parafaan schoon te maken


elmarconi

--
Autogas Inside . . .

aardigebas

niet allen technisch maar ook taalkundig wordt ik hier wijzer  8)

thuur

Citaat van: aardigebas op 21-07-2011 09:23:45
niet allen technisch maar ook taalkundig wordt ik hier wijzer  8)

Word ik..


Gr ;D

aardigebas

Citeerniet allen technisch maar ook taalkundig wordt ik hier wijzer  Cool

CiteerWord ik..


Gr Grin

:eusa_clap: :eusa_clap: Goed zo, je bent de eerste!

NinaPaul

Citaat van: aardigebas op 21-07-2011 09:23:45
niet allen technisch maar ook taalkundig wordt ik hier wijzer  8)

niet = Niet (met een hoofdletter)

allen = alleen

komma tussen technisch en maar

wordt = word (zoals thuur al aangaf)

punt aan het einde van de zin

Heb ik ze nu allemaal?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

KXS70

Leuk Bas om zo weer iets van 'onze' oude 850 te zien. Hij ziet er op de foto's nog prachtig uit.

Omdat je de parafaan er af gehaald hebt, heb je toen ook nog de bouten waarmee het dashboard is vastgeschroefd wat aangedraaid? Ik meen me tenminste te herinneren dat je nu bij deze bouten/ schroeven kunt komen. Niet te strak aandraaien trouwens. Ben je gelijk wat dashboardgeluiden (kraak in de hoek bijv.) kwijt.

En nu maar weer fijn doorkachelen maar!

Groet, KXS70