Webdagboek C70 2.4T

Gestart door Martijn_B, 22-07-2011 20:50:07

Vorige topic - Volgende topic

MarcoV

Hele mooie C70 hoor,veel plezier er mee !!

MarcoV ;)

Martijn_B

Toch zojuist tijdens een droog momentje even snel aan de slag geweest!

Het interieur is algeheel in zeer nette staat, bijna geen krassen of echt slechte plekken. Ondanks dat de autod oor de vorige eigenaar als 'family car' is gebruikt, is er erg netjes mee omgesprongen.

Allereerst, het interieur:

Status van het alcantara is behalve op de bestuursstoel zeer goed. Voor de fun dus maar direct even gekeken welk resultaat er te behalen viel:

Stuk beter dus! Ok, het is niet nieuw, maar zeker zeer acceptabel!

Toen even snel gekeken hoe vies het leer is, de onderste helft gereinigd met Valet Pro Interior APC 1:8.

Nou.. dat belooft dus een mooie klus straks!

We hebben nog wel een wens: Electrisch instelbare bestuurdersstoel! Is dit nog te monteren? (past het ook van een S/V70 bijv.) Weet iemand of dit ooit los aangeboden wordt (het frame?). Of eventueel een adres hiervoor.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

daytonawim

Dat is zeker te monteren, wel even rekining houden met bouwjaren ivm de airbag ( is wel een oplossing voor dacht ik)

Je zal echt een C70 stoel moeten zoeken, die heeft namelijk wat handigheidjes voor het in en uitstappen achter ingebouwd, dat zit niet op een stoel van een V of S.

Je kan eens bellen met Hunter, Elferink of Verwijst of kijken op Ebay. echter een losse stoel zal lastig worden.

MEN-O

Als je kinderen hebt, of vaak personen achterin zult hebben, is het echter niet aan te raden, het schuiven van de stoel gaat echt tergend langzaam.

Als het regent word je dus kleddernat ! Daarom mogen mensen alleen rechts achterin stappen bij mij  ;D

Martijn_B

Haha oke, nee bij ons zit er zelden iemand achterin!

ik zal eens kijken hoe en wat, het heeft geen haast.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

daytonawim

Dan zou je ook een V of S stoel kunnen overwegen.

Alleen meen ik dat die de alcantara/leder combinatie net even anders heeft zitten, dan dat je dat nu hebt, je zou dan alleen de voorstoelen kunnen nemen dan valt het niet op.

BenC70ES

Citaat van: daytonawim op 24-07-2011 17:22:54
Dan zou je ook een V of S stoel kunnen overwegen.

Is dat geen APK vereiste in Nederland dat een coupé een naar voorklapbare zetel moet hebben?

De C70 zetel is trouwens een pak sportiever van vorm, nog net iets meer als bij een R stoel denk ik.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

daytonawim

Die C70 stoelen zitten idd echt super, had ze ook in de S70 zitten.

Ik heb geen idee hoe dat zit met omklappen van de stoelen, bij de Fiat heb ik dat ook,
maar heeft ie niet getest op werking.

Martijn_B

Ik heb een Fiat Coupe 16vt gehad, daarbij moest de zetel inderdaad naar voren kunnen klappen.

Ik vind persoonlijk de C70 stoelen nou nog niet echt sportief, maar wellicht wel voor Volvo termen :) Het alcantara is in ieder geval echt super, daardoor glij je niet heen en weer in je stoel.

MEN-O

Ik vind de stoelen ook niet echt sportief, viel me laatst nog op dat de auto meer kan dan dat de stoel toestaat, maar misschien komt dit ook wel omdat ik niet al te zwaarlijvig ben  :)

BenC70ES

Ik zei dat ze een pak sportiever zijn dan die van een gewone S/V70... 

Maar ze zitten gewoon super, in een echte sportstoel zit je niet zo comfortabel denk ik.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

hvdmountain

Citaat van: Martijn_B op 24-07-2011 11:51:28
@hvdmountain-> Klopt! Ook uit Delft, of iets met het spoor?

Jammer dat het vandaag regent... had graag een beetje met de C70 bezig geweest. nu maar vanachter de laptop het forum doorspitten voor interessante topics :)
Geen van beide. ;) Kom er (buiten de schoolvakantie) één keer per week langs met de trein richting Den Haag HS... Zit dan steeds weer met verbazing en bewondering naar de aanleg ervan te kijken. Vandaar.

Martijn_B

@hvdmountain-> aha, het is inderdaad een aardig gezicht ja!

Ze zitten overigens prima hoor, 'sport' stoelen met dikke wangen e.d. passen ook totaal niet bij het imago van deze auto.