Op zoek naar een nieuwe stoelbekleding

Gestart door Piet, 27-07-2011 12:07:09

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Ik wil mijn bestuurdersstoel van een nieuwe bekleding voorzien, beige leer met centraal alcantara.
De bekleding van de rugleuning kon ik nog via de dealer verkrijgen, die van de zitting was echter helaas niet meer door volvo leverbaar.  :(
Weet iemand nog een adres/ mogelijkheid waar ik nog kans maak om deze bekleding nog te verkrijgen.
Onderdeel nummer is overigens: 9420954.

walter leever

Dat probleem had ik dus ook(niet meer te krijgen  :eusa_wall: )

De beste optie is naar een "leermannetje "te gaan die dit kan maken(moet zeker lukken voor 't bedrag dat Volvo ervoor vraagt  :eusa_shifty: )

Of een andere(lees beter stoel zien te scoren(maar gaat moeilijk worden,denk ik  :eusa_shifty: )

walter

Piet

Hem laten namaken is inderdaad ook een optie.
De prijs voor de rugleuning viel me overigens nog niet eens zo tegen: 418.88 euro.
Ok, goedkoop is anders maar ik had erger verwacht.
Zal es informeren wat namaken gaat kosten, maar het zou me niet verbazen als dat duurder zal gaan uitvallen. Maar ja je moet toch wat.
Ik heb de hele wagen nu totaal gereviseerd, is beter dan nieuw, en ik wil nu de binnenkant ook weer helmaal netjes hebben.

walter leever

Piet klopt helemaal(duurder als 400 euries,denk ik  ??? ) maar als je de zitting er dan ook bij telt denk ik dat je vast de hele stoel kunt bekleden.

trouwens,ik weet er hier 1 die goedkoper is(maar ja ,is in Belgie. ;) )

Piet

Belgie is voor mij niet zo heel ver weg.
Dus een adres en/of website is zeker wel welkom!

daytonawim

Kijk eens op ebay Engeland, daar is de bestuurderstoel plotseling die van de bijrijder, die zijn vaak nog wel knap.

Overigens denk ik dat de zittingen li en re het zelfde zijn.

Piet

Zittingen links en rechts zijn inderdaad hetzelfde.
Zak es op ebay gaan snuffelen, hoewel ik hem het liefste nieuw heb.

walter leever

Citaat van: Piet op 27-07-2011 12:58:53
Belgie is voor mij niet zo heel ver weg.
Dus een adres en/of website is zeker wel welkom!

Moment ik zal eens kijken voor je,zet 'm er zo op.

Mertens.M
Loerstr 20
3530-Helchteren
0032/11/521602

Piet

Piet

Weet iemand of er verschil in kleur is tussen de interieurcodes 3960 en 3865.
Ik heb een code 3865 interieur dat is licht beige leer. Ik kan een bekleding voor mijn bestuudersstoel code 3960 krijgen wat ook als licht beige te boek staat.

T-5R Jorn

Citaat van: Piet op 27-07-2011 12:07:09
Ik wil mijn bestuurdersstoel van een nieuwe bekleding voorzien, beige leer met centraal alcantara.
De bekleding van de rugleuning kon ik nog via de dealer verkrijgen, die van de zitting was echter helaas niet meer door volvo leverbaar.  :(
Weet iemand nog een adres/ mogelijkheid waar ik nog kans maak om deze bekleding nog te verkrijgen.
Onderdeel nummer is overigens: 9420954.

Voor mijn t-5r heb ik ook nieuwe bekleding laten maken. Het zitvlak was na 4ton niet meer netjes en erg dun daarnaast zat er een slijtplek die zo goed als door was op de wang van de rugleuning.

Ik heb dit laten doen bij een zeer vakbekwaam bedrijf in de Achterhoek(Zelhem) en kan ze van harte aanbevelen.
Ik heb bewust voor hun gekozen omdat ik van hun weet dat ze al jaren een hoge kwaliteit leveren en correcte tarieven bereken. Ik weet dat er andere forumleden zijn die ook al contact met hem hebben gehad/een opdracht hebben laten uitvoeren.     

Bij elkaar(nieuw zitvlak + de wang v/d rugleuning) was ik nog geen 200.- kwijt. de kwaliteit van zowel het leer als het alcantara is van zeer hoge kwaliteit. Ik heb wel de bekleding los aangeleverd en ook zelf weer gemonteerd, dit had natuurlijk wel invloed op de prijs.

contactgegevens v/d bekleder:

JVL Zelhem
Nijverheidsweg 5a
7021 BX Zelhem
0314 641574
www.jvlnl.com
MY RIDE 855 DOP T-5R

Vulk

Heb je enkele fotootjes van het resultaat?

T-5R Jorn

Citaat van: Vulk op 28-07-2011 17:45:51
Heb je enkele fotootjes van het resultaat?

Ja, maar het zijn allemaal crappy phone pics :-[

Ik zal morgen nog ff een foto schieten met een goede camera.
MY RIDE 855 DOP T-5R

Piet

Maar de bekleding ziet er zeker niet crappy uit!

T-5R Jorn

Citaat van: Piet op 28-07-2011 18:50:58
Maar de bekleding ziet er zeker niet crappy uit!
Nee dat is het ook zeker niet ;D

Hij vertelde mij dat BMW deze zelfde huiden of kwaliteit leer gebruikt ofzoiets(sorry weet ff niet meer helemaal wat hij nou exact vertelde)? Hoe dan ook het is hoge kwaliteit leer.
Het alcantara heeft hij vergelijken met het alcantara wat op de door mij los aangeleverde stoelhoes zat en deze kwaliteit is minstens net zo goed(het is dacht ik iets dikker dan het originele alcantara) de kleur v/h alcantara was lastig te bepalen maar hij heeft de juiste keuze gemaakt er is namelijk geen zichtbaar kleurverschil met de achterbank of de bijrijdersstoel.

Hou er bij een R stoel wel rekening mee  dat er meer alcantara in verwerkt zit dan in een T-5R stoel wat natuurlijk ook een andere prijs met zich mee brengt.
De eigenaar van het bedrijf is een erg aardige kerel met een achterhoekse mentaliteit, geen onzin dus en gewoon netjes conform de afspraken.
MY RIDE 855 DOP T-5R