2.5T stinkt

Gestart door Lucifer, 11-07-2011 14:01:11

Vorige topic - Volgende topic

Haenzel

Check eens goed of je uitlaatspruitstuk nog heel is. Ook de flens van je downpipe goed controleren, deze kan inwendig gescheurd zijn. Het laatste hoor je ook niet. Ik heb hetzelfde gehad. Tijdens het rijden heb je rijwind waardoor enige lekkage van verbrandingsgassen direkt uit de motorruimte verdwijnen. Sta je stil dan zamelt dit zich op. Zodra je wegtrekt komt het via je ventilatie naar binnen. Je kunt je ventilatie ook op recirculeren zetten en kijken of je het dan nog steeds ruikt....

Misha

Ik moest toch even denken aan Hans Teeuwen.

"Weet je wat ik ook leuk vind om te doen ? Een hele dure mooie videocamera kopen, en dan een week later terugbrengen omdat hij stinkt..."
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Lucifer

Gisteren even langs mijn garage gereden, nu blijkt dat hij olie lekt bij de keerring van de tussenbak, die olie komt op je uitlaat, dat ruik je waarschijnlijk.
Binnenkort maar even laten maken, is toch versnellingsbakolie die je verliest, en die peil je niet zo eenvoudig.
Geschatte reparatiekosten €160,-
Ook lekt hij wat olie bij de Turbo, maar niet veel blijkbaar.
Dat ie wat olie lekte wist ik wel, afentoe ligt er een druppeltje onder.

MichelH

Dus toch verbrande olie, onder muf luchtje zou ik dit niet willen scharen  ;D

Lucifer

Ach... muf is misschien niet helemaal het goede woord, maar hoe omschrijf je zo'n geur anders?   :-)