Achterklepslot vervangen, welk type kan ik het best nemen

Gestart door jacar, 29-11-2011 21:09:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jacar

Mijn achterklepslot werkt weer niet (in de zomer wel). Ik wil hem in zijn geheel vervangen (ik heb namelijk geen garage waar ik de auto kan laten staan om het slot eens op m'n gemak uit elkaar te halen). Nu las ik op het forum dat ook de sloten uit een V70 N (BJ 2002) zouden passen in mijn 850 (bj 1996) en dat deze kwalitatief beter zouden zijn. Ik kan verschillende types kopen (V70-2002, V70-98 en 850-95).
Wat zouden jullie me adviseren?

BBS

Volvoloos....

Misha

Is het het slot of de bedrading ? Die laatste gaan bij elke Estate van Volvo naar de knoppen, zo lijkt het. Al vanaf de 200 serie, en de V70N doet het ook.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

jacar

Misha,

Hoe kan ik het beste testen of het de bedrading of het slot is? Ik ging eigenlijk uit van het slot zeker na wat ik op het forum gelezen had. Heeft iemand een verklaring voor het verschil in werking in zomer en winter?

pwassink

Citaat van: jacar op 30-11-2011 22:05:39
Misha,

Hoe kan ik het beste testen of het de bedrading of het slot is? Ik ging eigenlijk uit van het slot zeker na wat ik op het forum gelezen had. Heeft iemand een verklaring voor het verschil in werking in zomer en winter?

vwb verschillen in werking, Vocht, corrosie, temperatuur, relatief veel of juist weinig gebruikt etc etc etc

Slotunit kan je in veel gevallen ook wel repareren, vereist enige handigheid, t is een hoop gepiel
en je moet t hele ding weer in elkaar lijmen nadien, maar t kan.


Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

@®-

Ik heb afgelopen zaterdag ook eht slot uit elkaar moeten halen omdat ie het 9 van de 10 keer niet mee wilde doen, en dus mijn CV ook niet.
Ik heb maar een poging gedaan om het servotje te repareren, als ie het weer niet gaat doen trek ik de stekker van het slot af, dan doet mijn CV het wel gewoon (volgens mij hoort dat niet).

Ik heb het servotje uit elkaar gesloopt en het motortje ingesporten met remmenreiniger, en daarna met contact olie.het asje gesmeerd met vaseline en alles loopt weer lekker.
Ik heb de behuising niet dichtgelijmd want volgens mij komt daar niet al te veel vocht, ik heb er gewoon een tie wrap omheen getrokken.

Maar het slot doet het weer perfect en ik hoop voor een lange tijd.

jeroen74

Ik denk dat als het motortje/slot vastzit, het besturingrelais meteen de spanning eraf gooit als overstroombeveiliging.