Rene z'n S70

Gestart door Rene_ehv, 31-07-2011 23:50:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rene_ehv

Na een lang drama met een Saab 9-3 overgestapt naar de degelijke keuze: een S70 ;)

Dankzij Bartvdl enthousiast gemaakt voor het volvo type 850 en ondanks dat de 850 een iets mooiere carrosserie heeft toch deze classic S70 gekozen.
Inmiddels 11 jaar jong en bijna zo'n 290K onder de wielen.


Dat is em dan

de prachtige vierkante koffer

Mijn eerste automaat, waarom heb ik 10 jaar lang al die moeite met schakelen genomen?

De prachtig gepoetste motor, blijkbaar vond de garage dat een goed idee voor de verkoop :)

Sinds ik van een probleem auto af ben gestapt hoop ik over een jaar het eerste onderhoud te gaan plegen: olie en filters verversen  8)

Twee hele kleine puntjes:
De koplamp voor is aan getikt door een steentje, deze is geharst en kan er zo nog jaren tegen maar mag wel een keertje vervangen worden. Net als het knipperlicht ernaast wat inmiddels wat alg aanslag heeft.

De versnellingspook geeft geen licht in het donker, of ja het lampje wat de huidige versnelling aanduidt lijkt mij kapot. Dat de pook geen licht geeft lijkt me normaal.

daytonawim

Sjiek hoor :-)

Welkom op het forum, en gelijk met FOTO'S  helemaal TOP !

Sem

Mooie auto zeg! Ziet er goed uit! Ik ben benieuwd hoe deze je gaat bevallen. Maar je wacht nog een jaar met onderhoud? Heeft ie net onderhoud gehad dan?

grijzev70tdi

Mooie S70 hoor! Mooie kleur. 2,5 TDI is fijne motor icm automaat. Neem aan dat ie net een beurt heeft gehad als je over een jaar olie wil verversen, of rijd je zo weinig? Achterlicht is ook wel erg donker. Veel plezier met de fijne volvo. Groet Jasper
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ferry Jacobs

Zeer nette auto! Volgens mij issie net zo lang als die van mij als ik zo kijk haha.

Heel veel fijne rollende kilometers gewenst  ;D

bartvdl

Hey Rene,

Nummer twee die ik heb aangestoken met het 850 virus ;). Hopelijk heb je hier minder ellende mee dan met je Saab. Meer ellende lijkt me overigens ook niet echt mogelijk.

Rene_ehv

Bedankt voor het warme welkom!

Olie en filters zullen iets wel eerder aan de beurt komen idd; ik rij toch zo'n 30K per jaar
Ik hoop vooral dat er verder geen bijzonder spannende onkosten aan komen, met mijn geluk over een maand de dieselpomp  :-\

Robby72

Tof, nog een s70 diesel met automaat.
Ikzelf ben drie jaar geleden ook overgestapt van de 9-3 (bj 2000) naar de s70 en moet zeggen dat het wel toffe wagens zijn, vooral de automaat !
Klein puntje, ik mis vooal het dash van mijn 9-3 (nightpanel, groot ingedeelde snelheidsaanduiding,..) maar voor de rest geen klagen.

Kleine tip, kijk eens na of de olie van de transmissie eens vervangen is geweest. Heb mijne na aankoop zelf vervangen en schakelt super vlot nu.

Spit het diesel onderdeel maar eens uit, zal je een hoop zaken kunnen vinden.

rammstein01

Welkom. mooie N-B stikkert

marcoz84

Welkom, mooie bak, Saab 9-3 is idd niet een van de beste.... hoor er meer problemen over. Veel plezier met je roffel!

grijzev70tdi

Citaat van: marcoz84 op 03-08-2011 07:52:44
Welkom, mooie bak, Saab 9-3 is idd niet een van de beste.... hoor er meer problemen over. Veel plezier met je roffel!

Voor wij de TDI kochten (in 2007) hebben we 5 jaar lang een Saab 9-3 gehad. 2,2 TID uit ' 99. Gekocht met 170 000 km en weg gedaan met 380 000 km. Eigelijk nooit grote dingen mee gehad. Alleen het display van de radio en climate control ging langzaam kapot. Dus heb zo een idee dat het nog wel mee valt
Grolsch, het klinkt al lekkerder

bartvdl

Noem voor de gein het lijstje met problemen van de saab eens op. Voor zover ik het weet turbo, koppakking, LPG injector, stuurbekrachtigingspomp + leidingen. Maar ik denk dat ik eea vergeet.

marcoz84

Citaat van: bartvdl op 03-08-2011 14:06:13
Noem voor de gein het lijstje met problemen van de saab eens op. Voor zover ik het weet turbo, koppakking, LPG injector, stuurbekrachtigingspomp + leidingen. Maar ik denk dat ik eea vergeet.

Dat zijn idd de problemen :)

Rene_ehv

#13
Ach vooruit dan ik rakel mijn pijn nog 1 keer op  :'(

Het begon met de turbo, daarna volgde de koppakking en meteen alle kleppen/koppen van iedere cilinder. Daarna bij de apk de dynamo mogen repareren/vervangen en gezien de absurd warme lente de airco laten hervullen (was bijna leeg)... Ondanks de zo goed als gereviseerde motor bleef de auto af en toe flink schudden op LPG dus de LPG injector pijpjes eens vervangen waarna de motor in noodloop ging omdat er 'iets' mis was met de lambda meting  :eusa_wall:
Vervolgens reed hij desondanks eigenlijk best wel redelijk op lage toeren na als de lambda default waardes de motor onrustig lieten lopen.
Dus ik de auto eens tracteren op een mooie wasbeurt... spuit ik @#$@!% de lak van mn voorscherm af!... Maar geen roest! dat dan weer wel  :-\

Maar goed wat dat het 'iets' met de lambda meting was ben ik niet meer achter gekomen, na vervangen van de sensor was het iig nog niet opgelost. Toen was het in ieder geval tijd voor een grote beurt en dat, gecombineerd met lekkende stuurbekrachtigingsolie, de lambda melding en het af en toe niet lekker schakelen en de vialle pomp welke al 10 jaar oud was en 228K had gelopen deed mij beslissen hem weg te sturen naar de eeuwige jachtvelden.
Neem eventjes voor de grap mee dat ik hem nog geen jaar heb gehad.. goed ik had hem eerder moeten afschieten maar dat is mooi achteraf lullen.

Dus nu een Volvo! Heerlijk dieselen tot de wereld vergaat  ;D

Rene_ehv

ik ben overigens nog steeds overtuigd van de kwaliteit van Saabs net als die van Volvo's het betreft slechts mijn auto welke een slechte smaak heeft achtergelaten :)

Dit lag vooral aan veel achterstallig onderhoud, veel wijze en helaas dure lessen geleerd bij het aanschaffen van een (tweedehands) auto