Zwitserland vignet

Gestart door Ben, 25-07-2011 10:28:48

Vorige topic - Volgende topic

Ben

Wie deze vakantie nog door Zwitsersland wil rijden, doet er goed aan om het Autobahnvignet nog deze week aan te schaffen. Vanaf 1 augustus gaat de prijs namelijk met drie euro omhoog van 31,50 naar 34,50 euro.
Wie in Zwitserland gebruik wil maken van de snelwegen – bijvoorbeeld om naar Italië te gaan – heeft maar een mogelijkheid en dat is een vignet dat in het jaar 2011 (en de eerste maand van het volgende jaar) geldig is. Een alternatief voor de bestemming Italië is het reizen via Oostenrijk. Daar is ook een vignet verplicht, maar kun je vignetten voor 10 dagen (7,90 euro) of twee maanden (22,90 euro) kopen. Op sommige wegen in Oostenrijk dient nog wel extra tol te worden betaald, waardoor de Zwitserlandroute vaak toch voordeliger is.

Joris_Scholte

Heb m al, maar in ieder geval bedankt Ben!

Markv

Hmm bedankt voor de tip....dat wordt dus deze week nog beslissen of we door Zwitserland gaan of via Oostenrijk...Ga naar Valeggio Sul Mincio iets onder het Gardameer...iemand tips over de route?

BenC70ES

Aan één van de laatste Duitse tankstations zijn ze nog het goedkoopst, en je krijgt geen Zwitsers geld terug  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

UserID6342

Citaat van: BenC70ES op 25-07-2011 20:05:14
Aan één van de laatste Duitse tankstations zijn ze nog het goedkoopst, en je krijgt geen Zwitsers geld terug  ;)
Klopt helemaal, op de weg van Freiburg naar Basel ;D ;D

Laserblue

Citaat van: BenC70ES

Goedkoper dan in de ANWB-shop?  :)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

BenC70ES

Citaat van: Laserblue op 26-07-2011 10:21:15
Citaat van: BenC70ES

Goedkoper dan in de ANWB-shop?  :)

Weet ik niet direct, maar was toch een paar Eur goedkoper dan bij de vergelijkbare Belgische ANWB-shops...    gewoon het Zwitsers bedrag omgerekend, zonder winst erop.
Staat op de snelweg aangegeven met een bord 'CH-Vignette'.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Hiker

Heren, Marktplaats is de plek waar ik al jaren de vignetten opsnor, voor rond de €20 a €25. M''n schoonouders hebben er altijd 2 nodig ivm de caravan. En dan gebruik ik er een daarna.

TIP: Plak de sticker op doorzichtig plakfolie en en plak hem dan tegen de voorruit, bij voorkeur achter je achteruikijk spiegel 'tegen' het zwarte aan. Zo kan iemand anders er ook weer gebruik van maken....(Maar dat mag natuurlijk niet van de Zwitsers....zij vinden dat het een auto-gebonden sticker is  :eusa_shhh:. Ik vind van niet  ;D ;D.
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Walter

Citaat van: Markv op 25-07-2011 20:03:23
Hmm bedankt voor de tip....dat wordt dus deze week nog beslissen of we door Zwitserland gaan of via Oostenrijk...Ga naar Valeggio Sul Mincio iets onder het Gardameer...iemand tips over de route?

ik zou de Brenner pakken, dan ga je na Bolzano en Trento zo langs het gardameer naar beneden

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937