Heeft de s70 een mee draaiende compressor?

Gestart door Jaco S, 08-08-2011 09:43:33

Vorige topic - Volgende topic

Jaco S

Heeft de s70 een mee draaiende compressor??

Dit ivm met het legen van me airco. Ik ga aankomend weekend me verdamper vervangen. Alleen nu zei de aircoboer dat ik eerst moest weten of de compressor mee draait. Als dat zo is kan je hem niet leeg maken, en er mee rond rijden. Want dan sloop je de boel

BBS

Kortere multiriem plaatsen. Dus niet via de compressor.
Dan draaid de compressor niet meer mee en kan je (tijdelijk) rijden zonder airco....
Volvoloos....

-D©©©L-

Citaat van: Jaco S op 08-08-2011 09:43:33

Dit ivm met het legen van me airco. Ik ga aankomend weekend me verdamper vervangen. Alleen nu zei de aircoboer dat ik eerst moest weten of de compressor mee draait. Als dat zo is kan je hem niet leeg maken, en er mee rond rijden. Want dan sloop je de boel

Nee, deze heeft een magneetkoppeling.  Je kan het systeem dus gewoon leegmaken.

Jaco S

Citaat van: -D©©©L- op 08-08-2011 09:46:53

Nee, deze heeft een magneetkoppeling.  Je kan het systeem dus gewoon leegmaken.

Super, dankje. Vanmidag word hij leeg gemaakt.

Theostek

Alleen nu zei de aircoboer dat ik eerst moest weten of de compressor mee draait.

Dat had die op de 1ste plaats kunnen zien, omdat continu variabele compressors geen magneetkoppeling hebben, de elektra draden ontbreken van de spoel, op de tweede plaats had die zelf kunnen waarnemen of de magneetkoppeling aan/uit gaat bij aan/uit schakelen van de airco.

Denk eraan dat de accumulator (filter/droger) ook vervangen moet worden.

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

Misha

Rij maar eens met de ECC aan, dan voel je vanzelf dat hij mee gaat draaien.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het