Draagarmen vervangen => welk merk?

Gestart door bluescoobie, 08-08-2011 13:08:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henry classic v70

Citaat van: bluescoobie op 16-01-2013 10:00:22
Tja....noodgedwongen een update!

De Moog's zijn helaas alweer aan vervanging toe, slechts 42.000 km mee gereden. De torsie-rubbers laten los van de metalen bussen waarmee ze aan het subframe gebout zitten, zodat bij remmen de draagarm nu schuift over de bussen (en het stuur trekt).

Ik zet er nu origineel Volvo op in de hoop dat die het wel langer uithouden.

Op http://eshop.original-teile.de kun je iets voordeliger origineel volvo parts bestellen, uiteraard wel verzendkosten en een paypal toeslag.

Ik was nu 326 euro kwijt ipv 400 hier bij de Volvo dealer. Voor het verschil kan ik hem dan laten uitlijnen, als dat nodig blijkt.

Als de maten van de draagarmen volgens spec zouden kloppen zou je eigenlijk verwachten dat de stand van de wielen niet zou veranderen tov de huidige situatie, maar dat moet nog maar blijken.

Dat zou je verwachten.... maar altijd laten uitlijnen als je draagarmen hebt vervangen, hoeft ook maar een fractie verkeerd te staan en je banden worden werkelijk opgevreten door 't wegdek...
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

snix

Of wanneer de auto "per ongeluk" een keer met rotte draagarmen is uitgelijnt.

spijky

Om even in te haken op dit draadje, ik ben ook op zoek naar nieuwe draagarmen.
Nu kwam ik bij VOMD Meyle HD tegen voor €75,- p.st. kan ik dan beter die pakken dan de scantech? :eusa_think:
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

UserID6342

Voor dat geld zeer zeker wel ja.  Meyle HD is normaliter gesproken gewoon goed. Alhoewel mijn ervaring is, dat ik Scantechs ook nog nooit terug heb gehad voor garantie en vervang ze toch vrij regelmatig.

JoopS

Ik heb onder mijn 855 Scantech gehad (Estateservice) en die waren na 40.000 km op (fusee's) daarna Meyle (Brezan) en die zaten er 80.000 later nog op en niets mis mee. Wel duurder als Scantech, maar de helft van originele Volvo draagarmen.
Tja........

Boemeltje

Citaat van: Dirk342 op 30-01-2013 19:46:06
Voor dat geld zeer zeker wel ja.  Meyle HD is normaliter gesproken gewoon goed. Alhoewel mijn ervaring is, dat ik Scantechs ook nog nooit terug heb gehad voor garantie en vervang ze toch vrij regelmatig.

Dat heb je wel ;D Maar dat was een productiefout, dus ook echt 'garantie'.

Meyle HD is er niet voor de diesel, dacht ik?

SanMercury

Citaat van: Boemeltje op 31-01-2013 12:48:49
Citaat van: Dirk342 op 30-01-2013 19:46:06
Voor dat geld zeer zeker wel ja.  Meyle HD is normaliter gesproken gewoon goed. Alhoewel mijn ervaring is, dat ik Scantechs ook nog nooit terug heb gehad voor garantie en vervang ze toch vrij regelmatig.

Dat heb je wel ;D Maar dat was een productiefout, dus ook echt 'garantie'.

Meyle HD is er niet voor de diesel, dacht ik?

Ik wil graag de Meyle bestellen voor mijn diesel, maar twijfel sterk of dit past. Iemand het verlossende antwoord?

pwberg

Citaat van: SanMercury op 24-03-2014 00:29:29
Citaat van: Boemeltje op 31-01-2013 12:48:49
Citaat van: Dirk342 op 30-01-2013 19:46:06
Voor dat geld zeer zeker wel ja.  Meyle HD is normaliter gesproken gewoon goed. Alhoewel mijn ervaring is, dat ik Scantechs ook nog nooit terug heb gehad voor garantie en vervang ze toch vrij regelmatig.

Dat heb je wel ;D Maar dat was een productiefout, dus ook echt 'garantie'.

Meyle HD is er niet voor de diesel, dacht ik?

Ik wil graag de Meyle bestellen voor mijn diesel, maar twijfel sterk of dit past. Iemand het verlossende antwoord?


Draagarmen voor de diesel hebben 4 boutjes ipv 2
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

SanMercury

Oke maar maakt Meyle deze wel dan? Dacht namelijk dat iemand van het forum Meyle HD draagarmen onder z'n diesel had.....

SanMercury

Citaat van: SanMercury op 24-03-2014 11:38:19
Oke maar maakt Meyle deze wel dan? Dacht namelijk dat iemand van het forum Meyle HD draagarmen onder z'n diesel had.....

Iemand? Wilde het namelijk voor dit weekend bestellen :)

UserID6342

Hebben ze niet van Meyle de diesel armpjes.  Maar als je nu eens hier even kijkt:

http://www.ebay.de/itm/QUERLENKER-SATZ-VORN-6TEILIG-VOLVO-850-V70-inkl-KOPPELSTANGEN-SPURSTANGENKOPF-/400682050171?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AVolvo|Model%3A850+Kombi&hash=item5d4a82e27b

Ben je voor een 140 euro klaar incl. verzendkosten en het spul is gewoon goed !  Daar draai je met gemak weer een dikke 50 dkm mee.  Heb ze al vaker eronder gezet en nog nooit terug gehad.

KIM

Citaat van: Dirk342 op 26-03-2014 11:50:08
Daar draai je met gemak weer een dikke 50 dkm mee.

Klopt dat wat je hier noemt aan kilometers? Indien ja, dan kan ik ze niet goed noemen. Dat zou betekenen dat ik elk jaar draagarmen moet vervangen.

blastaway

Citaat van: KIM op 26-03-2014 12:03:05
Citaat van: Dirk342 op 26-03-2014 11:50:08
Daar draai je met gemak weer een dikke 50 dkm mee.

Klopt dat wat je hier noemt aan kilometers? Indien ja, dan kan ik ze niet goed noemen. Dat zou betekenen dat ik elk jaar draagarmen moet vervangen.

inderdaad, dat dacht ik ook al. zeker voor een tdi
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

NinaPaul

Is wel lekker voor de terugkerende klanten :D

Maar 50dkm is zeker geen "gewoon goed" in mijn opinie.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

UserID6342

Citaat van: KIM op 26-03-2014 12:03:05
Citaat van: Dirk342 op 26-03-2014 11:50:08
Daar draai je met gemak weer een dikke 50 dkm mee.

Klopt dat wat je hier noemt aan kilometers? Indien ja, dan kan ik ze niet goed noemen. Dat zou betekenen dat ik elk jaar draagarmen moet vervangen.
Ja hoor en ja is in mijn ogen prima voor het geld dat je kwijt bent !  Je moet geen appels met peren willen vergelijken, of deze draagarmpjes vergelijken met die van originele kwaliteit !  Het kost ook beduidend minder als de helft van origineel en dan 'krijg' je de rest er nog bij.