Reflector Koplamp los

Gestart door Ron 123gt, 16-05-2008 17:08:03

Vorige topic - Volgende topic

Ron 123gt

Na het vervangen van een lampje blijkt dat de reflector los in de lampunit zit, waardoor de lamp omhoog schijnt.
Is er een manier om deze weer vast te zetten of is vervangen de enige mogelijkheid?
Heb hem tijdelijk vastgeklemd met een stuk papier, zodat ik niemand verblind, goed idee of wordt de lamp achter de plastic "dop" te heet met brandgevaar als gevolg?

Alvast dank voor jullie reactie's!
Oh ja het gaat over een V70 van '98

Ron

thuur

Haal het glas even los en kijk of je de spiegel niet kunt fixeren.

Gr ;)

Ron 123gt

Moet de lamp er dan uit, of kan het glas er ook af zonder de lamp eruit te halen?

thuur

Het glas kan er zo af, zit met metalen klemmen. Grote platte schroevendraaier er onder en loswippen maar. Geen kracht op het glas zetten ;)

Aan de onderkant in het midden zit ook nog een klem, wellicht krijg je die niet terug gezet zonder de lamp te demonteren maar dat is geen ramp.

Gr 8)

Ron 123gt

Vandaag de lamp eruit gehaald, klemmetjes los, glas eraf en kon inderdaad de reflector weer in de nokjes klemmen  ;D
Alsnog dank Thuur!

broer

Citaat van: thuur op 16-05-2008 18:57:45
Het glas kan er zo af, zit met metalen klemmen. Grote platte schroevendraaier er onder en loswippen maar. Geen kracht op het glas zetten ;)

Aan de onderkant in het midden zit ook nog een klem, wellicht krijg je die niet terug gezet zonder de lamp te demonteren maar dat is geen ramp.
Gr 8)

Bedoel je Thuur, dat het geen ramp is als die klem niet vast zit of dat het geen ramp is de koplamp te demonteren? Dat laatste spreekt me nl niet zo aan.

Reflectoren nogal viezig, wil kijken of ik ze kan reinigen of dat het vervangen wordt

mehn

Ik denk dat thuur bedoelt dat de middelste klem aan de onderkant best weg kan ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

-D©©©L-

Hoewel het losnemen van 3 boutjes natuurlijk ook niet echt veel werk is.

broer

Ook bij V70 drie boutjes?
Dan haal ik em er wel uit, kan ik binnen werken, wel zo lekker deze zomer

Oh, wacht, laat maar
http://www.youtube.com/watch?v=ieXVCTWQHSY

thuur

Citaat van: -D©©©L- op 23-08-2011 12:38:56
Hoewel het losnemen van 3 boutjes natuurlijk ook niet echt veel werk is.

Helemaal correct. Maar als ik echter lees hoevaak mensen zeggen "problemen" te hebben om eraan te komen of hoeveel extra zaken ze gaan uitbouwen om de lamp eruit te krijgen denk ik dat je het eerder kunt betitelen als:

Citaat van: samengestelde auteurs
Hoewel het losnemen van 3 boutjes natuurlijk ook niet echt veel werk is, met het juiste gereedschap.

@TS: is het nog gelukt?

Gr :D

broer

Volgens mij heeft de TS al gereageerd voordat ik me ermee ging bemoeien, overigens is het bij mij prima gelukt, het uit/inbouwen dan.