eenvoudig beter geluid!

Gestart door volvo Rob, 08-08-2011 23:25:42

Vorige topic - Volgende topic

volvo Rob

Citaat van: Laserblue op 10-08-2011 23:00:43
Citaat van: NinaPaul op 10-08-2011 16:34:34
Citeermaar 8" is wel mooi... vaak ook strakker laag dan 15/18"

CiteerIk moet zeggen dat ik 10" al te wobbelig vond in de V70

Wel of niet "strak"/"wobbelig" hangt af van de constructie van de woofer en de enclosure. Niet van het formaat.
(simpel voorbeeld, bij gebruik van dezelfde woofer, een gesloten kist geeft veel strakkere bass dan een band pass kist)

uitgaande van dezelfde opzet, hoor je wel degelijk verschil  ;)
logischerwijs is gesloten veel strakker dan een bandpass
ook het vermogen van de versterker draagt hier aan bij

Laserblue

Vermoeiend topic dit..... ::)

Ja, ook versterker vermogen maakt verschil
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

NinaPaul

CiteerMijn manier kost geen ruimte, ik zie menigeen het subkastje er uit slopen omdat hij in de weg zit, zo is het bij mij ook ooit begonnen, dus vandaar deze oplossing. en nogmaals je mag komen luisteren, en je eigen geluid er naast zetten.

ik denk dat de installatie in mijn mini iets te hoog is gegrepen voor een vergelijking  :eusa_whistle:

De 2 versterkers die je ziet zijn mono blokken 1 voor links en 1 voor rechts, speakers "stealth" geplaatst op originele plek, het monoblok dat de subwoofer aanstuurt staat een etage eronder. Subwoofer is sealed (plexiglas plaat over de versterkers, om toch nog een 6-pack te kunnen laden eruit gehaald, omdat deze de foto onduidelijk maakte)

Deze installatie is in 15minuten uitgebouwd, ivm track/circuit/demo/testen etc. (De 50 kilo bitumen neem ik voor lief  :eusa_shhh:). (Natuurlijk ook, omdat de accu eronder gemonteerd zit, nato stekker zorgt voor startkabel mogelijkheden)

CiteerVermoeiend topic dit.....

Ja, ook versterker vermogen maakt verschil
Geheel mee eens, ga het daarom hier ook bij laten
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

volvo Rob

Ziet er goed uit, monoblokken, zal wel super strak klinken!