ALLEEN op werk spontaan af

Gestart door bassethound, 09-08-2011 15:36:50

Vorige topic - Volgende topic

bassethound

Ik heb een C70 T5 uit 1998
Het alarm gaat ALLEEN op mijn WERK spontaan af maar ook weer niet altijd kan wel eens maand tussen zitten hij staat op een parkeerplaats waar bij veel vrachtwagens naar binnen rijden heb de C70 al zover mogelijk vandaan gezet maar helpt niet er ook als er geen vrachtwagens binnen komen gaat hij spontaan af liggen ook schepen daar kan dat ook enige invloed op het alarm hebben

Wie heeft enig idee wat het kan zijn

ik weet wel het is een alarm af fabriek gaurd ?

ulkeman

interieur sensoren al is afgekoppelt?

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

bassethound

nee heb ik nog niet gedaan maar het vreemde is dat op mijn werk hij die kuren heeft en nergens anders waar ik hem dan ook neerzet

LQDI

Misschien kun je hem het beste laten uitlezen. Het wil nog wel eens voorkomen dat de accu in de sirene gaat lekken na verloop van de jaren. Dit kan ervoor zorgen dat het alarm af gaat.

BBS

Is er een bedrijf in de buurt wat met ultrasone geluidsgolven werkt? Of hoog frequent?
Volvoloos....

Sbv

Citaat van: LQDI op 09-08-2011 15:42:27
Misschien kun je hem het beste laten uitlezen. Het wil nog wel eens voorkomen dat de accu in de sirene gaat lekken na verloop van de jaren. Dit kan ervoor zorgen dat het alarm af gaat.
Dan zou je dat overal verwachten en niet specifiek op zijn werk.

Zware trilling ergens ? bepaalde straling ?

bassethound

dan zou de auto overal af moeten gaan auto heeft ook pas een beurt gehad computer is gereset

hij staat bij raffinaderij

FGG

Ik heb 't zelfde. Met name bij hoge buitentemperaturen. Daarna 1x uitschakelen en dan gaat 't de rest van de dag goed.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

bassethound

heb net met hooftman waddinxveen gebeldt en kunnen ook geen verklaring geven maar kunnen wel zien welk onderdeel hij alarm geeft
als ik in de buurt ben laat ik hem uitlezen

daytonawim

Mm, schepen die hebben gebruiken radar.

Wij hebben tijden lopen stoeien met mensen die regelmatig problemen hadden met hun WiFi verbinding, later bleek dit probleem in IJmuiden en Den Helder het grootst.

Een daardloze camera aan de gevel geschroeft bij de klant, volvgende dag een hele hoop gezeik, perfect beeld maar geen internet meer, wij zeggen wij hebben daar niks mee gedaan toch, nee zegt de klant, stekker er uit en klant heeft weer prima internet.

Die sensoren kunnen volgens mij afgesteld worden, mischien iets minder gevoelig laten zetten.

mehn

Ik ken Volvo vrachtauto's waarvan de oliedruksensor gek wordt in de buurt van militaire installaties., dus dat soort dingen kunnen wel degelijk invloed hebben.
De ex V70N van mijn baas reageerde bijvoorbeeld niet op de afstandsbediening als ie naast een trafo huisje stond. 10 meter verderop was geen probleem.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

hathü

Ik heb ook wel eens dat het alarm afgaat, in de meeste gevallen trof ik dan een spin of dikke vlieg aan in de auto.

Sbv

Citaat van: hathü op 09-08-2011 17:02:06
Ik heb ook wel eens dat het alarm afgaat, in de meeste gevallen trof ik dan een spin of dikke vlieg aan in de auto.
Dan zou het wel een spin zijn die enkel op zijn werk verschijnt, of het is een spin die daar ook werkt en dan wakker wordt.

FGG

Citaat van: hathü op 09-08-2011 17:02:06

Daar houd ik 't ook op maar het is wel bijzonder dat 't alleen op de P-plaats bij ons kantoor gebeurt, meerdere malen per jaar, nooit ergens anders.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

The Volvoboy

Straling kan een grote invloed hebben. Op een plek in het dorp en bij een kennis in de straat is er een bepaalde straling, waardoor de afstandsbediening ineens niet meer werkt. Een paar meter verder werkt ie weer wel. Misschien heeft dit ook te maken met jouw alarm.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km