vervangen stappenmotor.

Gestart door marwou, 16-08-2011 16:10:26

Vorige topic - Volgende topic

marwou

Hallo mijn 850 10v loopt op dit moment erg slecht op gas, g3 installatie geen lpi, uit de berichten van het forum lijkt het erop dat de stappenmotor het euvel is.
Staan er foto's op het forum van de stappenmotor, waar zit deze en kan ik deze gewoon vervangen.

sven0503

je zou 'm eerst even kunnen reinigen met remmenreiniger en daarna wat wd40 erdoor spuiten... nieuwe stappenmotor kost je 260 euro.

oh, en zo ziet ie eruit.

Hij zit onder de afdekkap ( als je die hebt ) rechts naast je blok.

NinaPaul

alles is "gewoon" te vervangen.

Stappenmotor vervangen (of schoonmaken) is een zeer simpele klus. Ik denk dat er met de zoekfunctie vast wel een plaatje naar boven komt.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

cas

zijn 3 versies van de stappen motoren  ;)  dus niet zomaar ergens 1 kopen. even goed kijken wat er bij jou afkomt.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

LvD

[leek modus] Mijn stappenmotor moest ook vervangen worden, had dezelfde problemen als jij beschrijft, alleen dan met mijn aardgasmotor. Die van mij was volgens mij speciaal voor mijn aardgasinstallatie en was onderdeel van de installatie die tegen het schutbord aangebouwd zit. Heeft LPG dan ook niet een speciale stappenmotor? [/leek modus]

mehn

Citaat van: LvD op 16-08-2011 16:58:51
Heeft LPG dan ook niet een speciale stappenmotor?

Volgens mij ook. Hij bedoelt iets anders.

Als de stationairregelaar (op de foto in de 2e post) niet goed werkt dan heb je ook op benzine het probleem.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mehn

Citaat van: marwou op 16-08-2011 19:04:30
Ik ga morgen wel even kijken wat er onder de kap zit en dan even goed schoonmaken, kun je ook controleren of de stappenmotor goed functioneert, in ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Het ding op de foto (de stationairregelaar) is niet de stappenmotor die jij bedoelt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

jacques1967

Dit topic behoort onder die van lpg te staan. Gebruik daar de zoekfunctie

Ludo

Citaat van: marwou op 16-08-2011 16:10:26
g3 installatie

Dat is een ruim begrip.
Welk merk - type installatie?.

Frysian-John

Vialle AMS? F-type verdamper misschien? Dan zit de stappenmotor voor je LPG daar direct opgeschroefd. Er loopt een kabel met een meerpolige stekker naar toe.
Hij zit volgens mij een beetje onder je verdamper.

stefanhuijser

Als het vialle AMS is heb ik nog een complete set liggen waar ik vanaf wil  :eusa_whistle:
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

LvD

Het zwarte ding is bij mij als 'stappenmotor' vervangen:

Frysian-John

Bovenstaande foto is van een gasverdeler van Necam/Koltec zo te zien. Met inderdaad daarop de stappenmotor van dit systeem. Dit is dus een dampgas injectie-systeem (EGI).  Maar ik weet niet of dit systeem ook in de probleemauto zit, ik vermoed zelf van niet.