Motordreun

Gestart door roger, 04-07-2004 23:22:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

roger

 Mijn volvo mv70 r awd automaat maakt een zwaar brommend geluid precies op 3000 toeren. bij het doortrekken en daarna terug vallen naar een weer lagere versnelling hoor je weer even een brom als hij de 3000 toeren passeert.een volvo kenner heeft hier naar gekeken en geeft aan dat het een motor dreun is die je er niet uit krijgt.heeft tevens naar de uitlaat gekeken.verder loopt de motor soepel zonder bijgeluiden.ik vind het een irritant geluid.wie weet in welke hoek ik het moet gaan zoeken om dit geluid er toch uit te krijgen.b.v.d. e                                                                                                                    

M a r c

#1
Motordreun?

Lijkt me eerder een resonantie in de uitlaat/inlaat of iets in de aandrijving. Is het altijd bij 3000 tpm ongeacht de gekozen versnelling? Doet ie het ook als de wagen stilstaat en je het toerental op 3000 brengt?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

roger

reactie,bij het stationer opwekken van 3000 toeren heb ik de motorbrom niet gehoort.in welke versnelling hij dit doet heb ik niet goed kunnen beoordelen.als ik snel of rustig optrek maakt weinig verschilbij het rustig optrekken schakelt hij sneller over naar een hogere versnelling dan waneer iksnel optrek.ik denkt dat hij dit in iedere versnelling doet.dus iedere keer als ik op de 3000 toeren uit kom bromt hij.roger.b

reneetje

#3
Hier hebben meerdere R AWD last van.
Ik zelf heb t ook een klein beetje, maar dan met 2500 rpm

Rene :-\

>edit< zie ---> http://www.volvo850forum.com/index.php?board=3;action=display;threadid=4396;start=0 >edit<

Jeroentjuh

Kan ook aan de aandrijving ligguh....

thuur

Over de link naar de andere draad:

IEDERE motor heeft een eigen zgn. resonantiefrequentie. Als motorbouwer probeer je dit te 'optimaliseren' naar een zo laag mogelijke frequentie (meestal tussen de 1200 en 1500 toeren, maar kan best hoger liggen) zodat je als rijder er zo weinig mogelijk last van hebt (wanneer rijd je nou in deze toerenregionen?).

Maar hoger dan 2000 toeren lijkt me niet waarschijnlijk. Misschien een combinatie van automaat/motor/uitlaat?? Heb je een optie dat je een andere uitlaat 'probeert'?