Start(motor)probleem; waar te zoeken?

Gestart door JoopS, 15-08-2011 15:35:40

Vorige topic - Volgende topic

SjamaaN

en al wat kunnen vinden?? ben wel benieuwd wat het nou is, misschien is het hetzelfde als wat ik heb.
SjamaaN

JoopS

Ik weet niet of ik "het" heb gevonden. Ik start de laatste tijd door eerst even mijn contact een paar keer heen en weer te doen voor dat ik echt start. Ik heb sinds die tijd geen enkele keer het probleem terug gehad. Ik heb de laatste weken nogal vaak met de auto van de zaak gereden dus ik heb ook niet echt heel vaak hoeven starten. Komend weekeinde ben ik vrij en ga ik op de parkeerplaats eens wat proefstarts maken. Kijken of ik het probleem op kan wekken. Het nieuwe contactslot ligt al klaar maar ik wacht nog ff met inbouwen.
Tja........

SjamaaN

ok. ik vond in de schuur nog een elektrisch deel van het contactslot wat ik op mn andere 850 is vervangen heb. daar bleek toen dat ik dat niet had hoeven vervangen, dus die ga ik van het weekend eens monteren en kijken of ik dan geen start probleem meer heb.
SjamaaN

JoopS

Sinds twee weken rijdt ik met een nieuw contactslot (blok) en het probleem is echt over. Ik ben niet in de gelegenheid geweest om te meten of er stroom op de dunne draad van de startmotor bleef staan, dus het vervangen van het contactblok bleef een gok.
Met het oude contact en wat gerommel heb ik geen loos draaiende startmotor meer gehad meer nu en dan ging het starten niet prettig. De motor viel nu en dan tijdens het starten gewoon stil. Alsof er iets vastliep.
Ik hoop er iig weer even tegen te kunnen.   ::)
Tja........