Boordcomputer van slag

Gestart door koengraafland, 15-08-2004 10:32:18

Vorige topic - Volgende topic

koengraafland

Mijn 2.5 20 v van 11-95 op g3 heeft een info-center dat danig van slag is. Heeft dit met het rijden op gas te maken ? Buiten de verbruiksgegevens werkt ook de buitentemeperatuurmeter niet goed.
;D

Entuscan

Verbruiksgegevens zijn gebaseerd op benzinewaardes niet LPG, nooit geweest/zal ook niet rap zo zijn.
Al eens gewoon de tempsensor getest, kabeltjes nagekeken enz
Wat is het probleem exact?
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

koengraafland

De verbruiksfuncties werken ook niet als ik op benzine rijd. Aantal km's tot 0 wordt als 9990 aangegeven. Zou leuk zijn..........
Ik ga er maar even van uit dat door dat gas dit gedeelte van het info center niet meer werkt. Maar waar zit de sensor die de buitentemperatuur op meet ? Die blijft op vaak op LO staan, ook al is het 35 graden. Dan geeft hij weer 12 graden aan enz.
Trouwens ook de gemiddelde snelheid blijft op 35 km/h staan. Lijkt me sterk...
Trouwens: dit is mijn eerste 850, maar super car hoor ! ;D

animalT5R

heb ook een probleem met hetn infocenter,mijn gemidelde l/100km loopt op als ik stationair de auto laat lopen.
als ik hem dan een keer of 3 reset,doet ie het even weer goed,maar het probleem blijft zich voordoen.
iemand hier bekent,of weet wat er tegen te doen is??
m.v.gr.
johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

JCviggen

Citaat van: animalT5R op 17-08-2004 19:28:18
heb ook een probleem met hetn infocenter,mijn gemidelde l/100km loopt op als ik stationair de auto laat lopen.
als ik hem dan een keer of 3 reset,doet ie het even weer goed,maar het probleem blijft zich voordoen.
iemand hier bekent,of weet wat er tegen te doen is??
m.v.gr.
johan

Lijkt me normaal??? Je verbruikt namelijk wél brandstof terwijl je geen enkele afstand aflegt...hangt er natuurlijk van af hoevéél hij oploopt...en hoeveel km je al hebt gereden zonder te resetten.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

animalT5R

@JC:zal het anders formuleren,hij loopt elke 2 a 3 sec  .1 a .2 op in verbruik op de meter.

JCviggen

das inderdaad niet normaal! :( Verder weet ik ook de oorzaak er niet van :-\
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

BenC70ES

Is toch normaal, je zegt zelf dat je hem net hebt gereset, dus dan gaat hij nog heel hard schommelen, met stationair toerental verbruik je veel en je staat stil zoals gezegd door JCviggen...!

Je kan hem bijvoorbeeld laten draaien tot de benzine op is zonder een meter gereden te hebben... ben eens benieuwd hoeveel je gem. verbruik dan bedraagt  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

animalT5R

Citaat van: BenC70ES op 17-08-2004 20:41:33

Je kan hem bijvoorbeeld laten draaien tot de benzine op is zonder een meter gereden te hebben... ben eens benieuwd hoeveel je gem. verbruik dan bedraagt  ;)

zullen we dat maar niet doen,is een dure les dan......
maar hij heb het ook als ik de auto net heb gestart,misschien een idee om de b-c even te laten uitlezen?
gr
johan

BenC70ES

Blijf gewoon een hele tijd van de resetknop en bekijk het op het einde van die benzinetank, moet normaal dan niet zo vlug stijgen... misschien na enkele minuten dan...

Zeker ook als de motor koud is en je rijdt korte stukken, en je hebt nog niet lang gereset dan zal het gem. verbruik ook snel stijgen.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

thuur

Inderdaad niet resetten voor een tijd! Als je stilstaat en de motor draait (=wel verbruik maar geen afstand afleggen) is je verbruik ONEINDIG.. Als daarbij (door een reset) geen historie aanwezig is zal het gemiddeld verbruik snel oplopen... Lijkt me normaal gedrag.

Gr 8)