Personenwagens en vrachtwagens.

Gestart door volvotje850, 25-08-2011 18:30:48

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: daytonawim op 26-08-2011 00:47:09
Die dingen lopen wel wat harder dan 92 Km/h hoor

Kielhalen, vierendelen en pek met veren.  ;D ;D

Of een beetje tolerantie.  :angel:

ramonmartin

Citaat van: daytonawim op 26-08-2011 00:47:09
Die dingen lopen wel wat harder dan 92 Km/h hoor
Doen ze nu nog...

Berg af ;D :angel:

daytonawim

Zelf heb ik altijd geleerd (dat rammen ze er bij de Duitse rijschool wel goed in) om in het verkeer te anticiperen, dat doe ik bijna altijd, of ik nu Motor, Auto, Vrachtwagen of Bus rijd.

Alleen als ik een voorrangsvoertuig bestuur beoordeel ik hoe ik het snelst en het veiligst op de plaats van ongeval kom, en soms is de melding dusdanig dat er wat meer risico's genomen moeten worden.

daytonawim

Nou mandje toe, anders kom ik te laat bij Jack ;D ;D

BBS

Citaat van: Jack v op 25-08-2011 21:01:21
Dat is kiezen of delen Marc en de meeste keizen er dan vaak voor om iets dichter op hun voorganger te rijdem. Ik heb hierzelf een verschrikkelijke hekel aan en doe dit dan ook niet. Ook als iemand te dicht op mn achterste rijd wil ik de cc weleens lossen en even af laten zakken  om hem/haar  dit  te laten voelen.

Wat ik dan nog wel eens doe, is vragen over de bak of wij misschien even moeten stoppen. ;) Zal ik hem de deuren opendoen, kan 'ie kijken wat ik in de oplegger heb liggen ;D
Dat helpt vaak wel...
Volvoloos....

rogerV701998

Citaat van: rogerV701998 op 22-07-2011 23:09:30
Ik zit beroepshalve veel op de weg in een personen auto en als ik zie dat een vrachtwagen van plan is in te halen laat ik wat ruimte ontstaan en geef ik een lichtsignaal. Dit wordt over het algemeen gewaardeerd en na de inhaal manoeuvre ben in enkele seconden weer op de oorspronkelijke snelheid.

Wat maken die paar minuten nu uit.

Ach ja, ik sta hier ook niet bekend als een snelle rijder. ;D

Quota

Citaat van: ramonmartin op 26-08-2011 00:18:09

Ik was aan het denken aan minimaal 5000 euro, die mensen met een kantoorbaan verdienen immers ook meer dan een chauffeur ;D

Ik weet niet of ze meer verdienen, maar er zijn die meer krijgen, maar ook zeker die minder krijgen.... :'(

CarolineB

Op nu.nl: Spee vindt inhaalverbod voor vrachtwagens onzin, ligt aan de automobilisten.

Kopieer en plak link lukt me niet op de Ipad  :eusa_doh:

StefanCJ

mehn

Ja logisch. Als de vrachtauto's op de linker baan rijden kunnen personenauto's niet "te hard" rijden (maximaal 85km/h) en dan vallen er geen doden.

Ik had niet anders verwacht van Spee  :eusa_doh:
Gelukkig heeft hij er niets over te zeggen  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Scooby Doo

En het is blijjkbaar n iemand opgevallen dat met ELK extra inhaalverbod dat er weer word bijgefantaseerd, de files gewoon verergeren.

Mooi voorbeeldje hiervan is de E313 Luik-Antwerpen. Bij elk extra regeltje verdubbelt de file.  11 Jaar geleden was het erg als je moest beginnen afremmen in Ranst, nu sta je ELKE dag stil vanaf Herentals, en regelmatig zelfs Geel (filelengte X3 en zelfs X4). :eusa_wall:

Ook wordt hier geopperd om de leveringsuren op bedrijven aan te passen, mooi, maar wie wil die speciale uren dan ook doen??  :eusa_think:  Ah ja, er moet ook volk aanwezig zijn om te laden en te lossen.  :eusa_whistle: 
Puppy Power!!!

BBS

Aanleveren tussen 06.00 uur en 12.00 uur ???

dat is toch niet anno nu? Als je nu eens begint om dit te verruimen...
Volvoloos....

Scooby Doo

Citaat van: BBS op 01-09-2011 21:39:00
Aanleveren tussen 06.00 uur en 12.00 uur ???

dat is toch niet anno nu? Als je nu eens begint om dit te verruimen...

Dat is van de pot gerukt, er is toch nog een godganse namiddag om te leveren ook zeker. :evil:

Ik doelde trouwens op diegenen die het hardst roepen dat vrachtwagens 's nachts en/of buiten de spitsuren maar moeten rijden. Wedden dat die het niet willen doen, andere werkuren dan de "standaard" uurtjes die iedereen kent.

's nachts rijden en leveren, wil ook zeggen magazijniers die 's nachts aanwezig zijn, ....

Rekening houden met elkaar, dat is het sleutelwoord, maar zolang er idioten zijn die denken dat de verkeersregels niet voor hen van toepassing zijn, blijven we kl*ten en verwijten smijten.
Puppy Power!!!

Ludo

Citaat van: Scooby Doo op 01-09-2011 21:46:23
zolang er idioten zijn die denken dat de verkeersregels niet voor hen van toepassing zijn,

???
De regels zijn toch voor anderen, uitzonderingen zijn voor ons zelf!.  :angel:

:evil:

Laurent

Ik schop deze even omhoog aangezien ik hierin mijn vragen denk ik wel het beste kan dumpen:
Waarderen de heren & dames truckers het als je het gat voor ze dichthoud? Van de zomer reed ik dagelijks vanuit Hoofddorp naar Alkmaar in de avondspits en waar de A5 bij de A9 komt kwam ik meerdere keren per week een 25,5 combo (van de Vomar) tegen die ook de A9 op moest. Meestal bleef ik erachter hangen en zodra er een gat viel gooide ik mijn wagentje ertussen om vervolgens het gat dicht te houden, aangezien de A5 tweebaans is en je dus over de linkerbaan heen moet om rechts op de A9 te komen. Voor de liefhebbers: Hier bedoel ik dus.
Bij invoegstroken seinen en naar links gaan, ook handig?