Afslaan van motor bij aanslaan ventilator

Gestart door moorf01, 29-08-2011 09:45:29

Vorige topic - Volgende topic

moorf01

Goedemorgen forumers,

Even een probleempje waar ik al een tijdje mee rond rijdt en waar mijn vorige 850 op gas ook last van had. Als de ventilator aanslaat en de motor loopt stationair valt soms de motor uit. Hij begint in ieder geval te haperen. Op benzine is dit fenomeen minder en blijft de motor relatief goed lopen. Ik zag uit het schema dat de elektra van de ventilator op de zelfde "computer" zit als het ontstekingssysteem. Ik weet ook hij op gas gevoeliger is wat ontsteking betreft..maargoed  :-X iemand een idee hoe ik dit effect kan minimaliseren? Zit het misschien in het relais of...?? Wel toevallig dat allebei de 850's er last van hebben ???

Verdere info, de accu en dynamo zijn in goede staat. Wat ik daarnaast nog wel waarneem is dat bij stationair de motor op gas eigenlijk voor allerlei soorten stroomafname gevoelig is..zoals bijv elektrische ramen gebruik..maar daar schrik ik niet echt van.. ;)

Alvast bedankt!

Jack v

Massakabel van accu naar blok en massa ecu. Ik denk dat je daar moet zoeken.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

moorf01

Citaat van: Jack v op 29-08-2011 10:01:05
Massakabel van accu naar blok en massa ecu. Ik denk dat je daar moet zoeken.

Ok! Die van accu naar het blok heb ik recent nog vastgezet en schoongemaakt. Die van de computer..zou ik zo niet weten waar die zit. Bij die kabelboom die over het subframe loopt? Ik zag gister wel dat het massapunt wat bij mij van de ventilator ( waar een stekkertje opzit geklemd) naar het inlaatspruitstuk ( vlak bij vacuumboom) intern was afgebroken..heb dit gerepareerd maar sindsdien is de fan nog niet aangeslagen.. bedankt voor je reactie!

Jack v

moorf01

He bedankt...nou ja die onder het inlaatspruitstuk zitten moet ik ff laten voor wat het is. Om die nou 3 keer per week lost te halen  :eusa_silenced: haha maar die andere waar je ook een foto van hebt (op de fan behuizing) was dus gaar..grote kans dat dat m is!

Ik wacht af wat ie nou in files e.d doet!

Bedankt!

Jack v

daytonawim

Daar kan je bij zonder het spruitstuk er af te halen hoor :-)

moorf01

Citaat van: daytonawim op 29-08-2011 10:56:24
Daar kan je bij zonder het spruitstuk er af te halen hoor :-)

Voor de friemelaar...jaa nee nou goed zal inderdaad wel hoor ;)

UserID6342

Gewoon even de koelfan met behuizing eruit halen (2 of 4 boutjes, afhankelijk van wie aan de auto heeft gewerkt ;D)