Volvo 850R sedan, Volvo S60R, Volvo XC70 D5 en de paarse S70 van Rifwachter.

Gestart door rifwachter, 27-08-2011 20:03:11

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: rifwachter op 03-06-2012 18:13:37

En een nieuwe zwarte trekhaakdop.  ;D

Toevallig zo'n mooie zwarte met witte letters ? ;D ;D

rifwachter

Citaat van: Dirk342 op 03-06-2012 20:45:51
Citaat van: rifwachter op 03-06-2012 18:13:37

En een nieuwe zwarte trekhaakdop.  ;D

Toevallig zo'n mooie zwarte met witte letters ? ;D ;D

Nee, geheel zwart.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

UserID6342

rifwachter

Ik heb de cabrio moeten inplannen voor de werkplaats......

De kap ging bij het sluiten de laatste 15 cm niet meer dicht, heb toen met het originele setje de kap handmatig dicht gemaakt, dit ging soepel,er zit dus niets vast en er is niets krom.
Als ik nu op de knop druk om de kap te openen gebeurd er niets.

27-6 gaat de cabrio naar de dealer.

>:( >:(
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

maruska

auw, dat kan wel eens een dure grap worden....
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

rifwachter

Citaat van: maruska op 16-06-2012 11:39:16

En er is hier op het forum ook bar weinig over te lezen, een paar dingen met sensors die niet meer werken.

Anders verkoop ik toch gewoon de R    ;D

arjen850

Citaat van: rifwachter op 16-06-2012 11:47:09
Citaat van: maruska op 16-06-2012 11:39:16

En er is hier op het forum ook bar weinig over te lezen, een paar dingen met sensors die niet meer werken.

Anders verkoop ik toch gewoon de R    ;D

geef je der ongeziens 500 voor ;D

arjen850

Citaat van: rifwachter op 16-06-2012 11:38:29

De kap ging bij het sluiten de laatste 15 cm niet meer dicht, heb toen met het originele setje de kap handmatig dicht gemaakt, dit ging soepel,er zit dus niets vast en er is niets krom.

Is de dealer de plek waar je wezen wilt met een cabrio kap? :eusa_think:

rifwachter

Citaat van: arjen850 op 16-06-2012 11:54:02
Citaat van: rifwachter op 16-06-2012 11:38:29

Is de dealer de plek waar je wezen wilt met een cabrio kap? :eusa_think:

Het vermoeden is dat er een sensor niet goed werkt, of dat de kap gekallibreerd moet worden, dit heb ik natuurlijk hier al besproken met de heren technici.

En dit moet met de computer gebeuren.   Ik zou anders niet weten wie hier ervaring mee heeft, het systeem geeft normaal weinig tot geen storingen.

viking_in_shorts

Bij mij gebeurt dat vaker. Meestal begin van het seizoen. Ik draai dan altijd de kap handmatig enkele cm's naar beneden en laat de rest weer over aan "het systeem" zodat hij niet van de leg raakt. Indrukken van het knopje: knippert hij dan of doet hij helemaal niets?

Wat als je op open duwt? Gaan dan wel de ramen naar beneden?

rifwachter

Citaat van: viking_in_shorts op 16-06-2012 12:06:14
Bij mij gebeurt dat vaker. Meestal begin van het seizoen. Ik draai dan altijd de kap handmatig enkele cm's naar beneden en laat de rest weer over aan "het systeem" zodat hij niet van de leg raakt. Indrukken van het knopje: knippert hij dan of doet hij helemaal niets?

Er gebeurd nu niets, ook de ramen zakken niet.

Eerst heb ik de kap 15 cm handmatig laten zakken, en daarna achter ook handmatig het laatste stukje laten sluiten in de vergrendeling, net zoals het met de knop ook zou gaan.

De stand van de noot schakelaar achter, kan die ook invloed hebben over het nu wel of niet werken van de kap?

Toen de kap stopte op de 15 cm na, wou de kap met de knop niet meer open of dicht.

rifwachter

Op het moment dat de kap bleef staan, werkte de ramen wel gewoon, open en dicht via de knop van het dak.
Maar na handmatig sluiten gaan ze nu niet meer naar beneden.

viking_in_shorts

Citaat van: rifwachter op 16-06-2012 12:15:11

Er gebeurd nu niets, ook de ramen zakken niet.

Eerst heb ik de kap 15 cm handmatig laten zakken, en daarna achter ook handmatig het laatste stukje laten sluiten in de vergrendeling, net zoals het met de knop ook zou gaan.

De stand van de noot schakelaar achter, kan die ook invloed hebben over het nu wel of niet werken van de kap?

Toen de kap stopte op de 15 cm na, wou de kap met de knop niet meer open of dicht.

Hmmm .. bij mij werkte het altijd door het kapje bij de achteruitkijkspiegel eraf te halen en de kap gewoon iets naar beneden te draaien. Achter heb ik eigenlijk nooit aan gezeten.
Noodschakelaar achter? Je bedoelt dat gat achterop de bak in de kofferruimte? Volgens mij heeft dat ding wel degelijk invloed op het functioneren ...

Als je ramen niets meer doen ben ik bang dat de kap inderdaad opnieuw gekalibreerd moet worden. Je zou kunnen proberen de kap terug te brengen in de stand waar je begonnen ben met handmatig dichtdoen en daarvandaan kijken of je hem weer aan de praat kan krijgen. En dan voorzichtig stukje bij beetje het programma afwerken - afwisselend klein stukje handmatig en dan weer op het knopje duwen.

<edit>

In ieder geval moet het knopje gaan knipperen om een foutmelding aan te geven op de huidige stand van het programma. Als het knopje helemaal niet meer doet betekend dat volgens mij dat hij volledig uit zijn programma is.

BenC70ES

Heb je nu ook dat zoemend geluid en een knipperende schakelaar als je sneller dan 5 km/u rijdt?  En werkt je achterruitverwarming nog?

Ik zou het eens proberen wat Tim zegt. Eerst een stukje handmatig draaien (in de koffer) en dan nog eens proberen met de knop. (paar mm kan al genoeg zijn).

Maar denk toch dat er gekalibreerd moet worden.

Als je echt stukken hebt, ik heb nog de 4 motoren als reserve liggen, laat maar iets weten moest je er iets van nodig hebben.

Maar eigenlijk moet je beginnen met uitlezen van eventuele storingscodes.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

rifwachter

[quote

Maar eigenlijk moet je beginnen met uitlezen van eventuele storingscodes.
[/quote]

En daarom gaat de auto ook naar de dealer.