remprobleem V70N

Gestart door Frankglt, 28-08-2011 10:10:01

Vorige topic - Volgende topic

Frankglt

Beste mensen,

Vanochtend wilde een goede vriend van me wegrijden met zijn V70N, automaat. Motorisch functioneerde alles, maar het leek of de achterwielen blokkeerden. Een paar weken geleden heeft hij de klauwen van de achterremmen laten reviseren. De auto staat vaak langere tijd stil, buiten onder een autohoes, met de handrem aangetrokken. Zou dit een achterremprobleem of een handremprobleem kunnen zijn? Kan dit ter plaatse worden verholpen door een monteur of moet de auto naar de garage? Omdat de V70 een automaat is, is afslepen misschien een probleem.

Alvast bedankt!

Groet,
Frank

daytonawim

Als ik jou verhaal zo lees, tip ik op de handrem die blijft hangen.

Zelf zet ik nooit de auto voor langere tijd weg op de handrem, eigenlijk gebruik ik em alleen als de auto
op een helling staat of bij het water.

rifwachter

Als straks alles weer los is, en hij zet de auto weer weg dan de bak in de "p" zetten en zeker niet de handrem aantrekken.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Frankglt

Citaat van: daytonawim op 28-08-2011 10:14:16
Als ik jou verhaal zo lees, tip ik op de handrem die blijft hangen.

Zelf zet ik nooit de auto voor langere tijd weg op de handrem, eigenlijk gebruik ik em alleen als de auto
op een helling staat of bij het water.

Ik dacht zelf ook meteen aan de handrem.

De tip van het nooit op de handrem zetten heb ik hem al gegeven.

daytonawim

Ik gebruikte de handrem wel eens in de staat als ik langzaam reed dan kon ik goed kijken of ie nog wel los zat,
gewoon een paar keer aan de handel sjorren, den voel je het zo.

En de bekende "kloink" kreeg ik daarbij vaak cadeau

Als je/hij er naar gaat kijken, controleer dan of de kabels wel goed gangbaar zijn, voeringen er even af en aan de kabel voelen of ie lekker vrij kan bewegen.

Snellebaksteen

Even voor en achteruit blijven proberen tot hij los komt.
Dan wel snel de bende laten vervangen aangezien de voeringen waarschijnlijk los in de trommel liggen met het risico op vast slaan. Er staat een fraai horror verhaal hierover op Volvoforum.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

elianmars

Vooral bij een N kan het flink fout gaan als de voeringen van de parkeerrem los gaan. Ook bij mijn wagen lagen ze los, toen ik 'm kocht. Dat heb ik gelijk laten repareren.

Toch gebruik ik altijd de parkeerrem, als ik de wagen parkeer. Volgens mij kun je 'm beter wel gebruiken dan nooit, of af en toe.

Hoe dan ook, het blijft een probleem, die voeringen van de Volvo remmen. Eigenlijk een slechte zaak van Volvo  :eusa_snooty:

Wat betreft de hoes over de wagen, ik zou het niet doen, als de wagen buiten staat.

Snellebaksteen

Volgens mij is het vooral een probleem als de handrem maar sporadisch gebruikt wordt.
Dus altijd of nooit gebruiken.
En nooit langer dan een dag laten staan op de handrem. Nu staat de auto bij ons nooit langer dan een paar uur stil, dat scheelt natuurlijk ook.

Frankglt

Citaat van: Snellebaksteen op 28-08-2011 10:37:30
Even voor en achteruit blijven proberen tot hij los komt.
Dan wel snel de bende laten vervangen aangezien de voeringen waarschijnlijk los in de trommel liggen met het risico op vast slaan. Er staat een fraai horror verhaal hierover op Volvoforum.

Paar keer vooruit en achteruit heeft hij al geprobeerd, met als gevolg een paar flinke kuilen in het zandwegetje waar hij staat geparkeerd.

Hij is lid van de ANWB, toch maar via de ANWB een auto-ambulance laten regelen? Met de auto gaan proberen te rijden lijkt me niet verstandig.

daytonawim

Niet mee gaan rijden als de boel vast zit,

Hij kan even proberen om de centrale moer losser te draaien ( waar zit dat ding eigenlijk op een N )

Sbv

handrem is een lastig ding bij V70n. die willen bij regelmaat voor problemen zorgen. of ze blijven vastplakken of de voeringen komen los.
Ik gebruik deze totaal niet. Sta altijd netjes in de P

Vulk

Ik gebruik mijn handrem gewoon altijd (oprit is schuin). Gaat toch al 3 jaar gewoon goed. :)

Snellebaksteen

Dat bedoel ik. Bovendien heb ik geen P.
;D

Frankglt

Beste mensen,

Bedankt voor de goede adviezen! Het bleek inderdaad de handrem te zijn. De monteur heeft de trommel ter plaatse 'losgeklopt', daarna kon er weer mee gereden worden. Na inspectie op de brug bleek dat er wat vastgekoekte rommel bij de trommel zat, deze is er met een staalborstel afgeschraapt. Er is niets vervangen, dit hoefde volgens de monteur van de dealer niet.

Eind goed al goed!

Nogmaal, dank voor de adviezen, jullie hadden het allemaal bij het rechte eind.

Sbv

Gewoon helemaal niet meer gebruiken dat ding. Die van mij piept momenteel weer, zal binnenkort de boel eens loshalen om te kijken wat er nu aan de hand is. Handrem wordt eigenlijk enkel bij de apk gebruikt