De week van de rode!

Gestart door moorf01, 30-08-2011 23:06:15

Vorige topic - Volgende topic

moorf01

:) Onderwerp zegt t al..deze week stond zoals zovele weken ( as 850 liefhebber) in het teken van de rode 850..

Laatste weekend krukaskeerring met succes afgerond! Tot op heden nog geen drupje olie verloren..gek genoeg moet ik zeggen SAAI...haha, raar he..maar toch intens blij dat de hele operatie inclusief nieuwe koppeling goed is gegaan. Omdat dat olieverlies een afkeurpunt was voor de APK..dinsdag laten herkeuren en zonder opmerking goedgekeurd! :D

Leuk ook dat hij een 850 kon waarderen..hij gaf me en compliment voor de reparaties en had ook oog voor de poetsbeurt die hij gekregen had!

Zoals ik al in andere berichten aangaf...ook nog een niet zo super succesvol bezoekje aan Profile.. komt ongetwijfeld een staartje aan  8)

Vandaag nog even op de valreep een laatste fix gedaan..ik had bij het remmen een knikkend geluid  en verdacht meteen een draagarmbout die niet vastzat ofzo..of de remklauw..tsja je kan iets vergeten he. Nou goed draagarmbouten wat vaster gezet..( te vast dus kappot gedraaid...niks voor mij maargoed) vervangen door een nieuwe bout en DONE..geen klak meer.

Morgen een rit naar mijn meissie in het zuiden van duitsland..dus DE proef voor mijn prachtbak! 8)

Nou goed...een complete 850 week dus..waarbij alles wat ik gedaan heb goed is gegaan! geweldig!

:eusa_dance:

daytonawim

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Goed werk, nou kijken hoe ie zich in D houdt, trap em daar niet direct in tweeen  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Jack v

start even een blogje, dan kun je daar je verhalen kwijt ;)
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

MVeldhuis

Hoe zit dat precies met apk afkeur door olielekkage? Dit hoor ik voor het eerst?

Tell me more

moorf01

Citaat van: MVeldhuis op 30-08-2011 23:25:27
Hoe zit dat precies met apk afkeur door olielekkage? Dit hoor ik voor het eerst?

Tell me more

Voor mij was het ook een zeer grote verrassing. Ben er blij mee trouwens want het omslag punt naar flink lekken lag ongeveer precies bij de APK..dus. Ik heb niet verder gevraagd wat er veranderd is mbt regelgeving. Maar ik heb het idee milieuwetgeving..

UserID6342

Mwuh, zoals jullie weten heb ik de T-5 een tweetal weken terug laten keuren.  Aangezien het blok vreselijk lekte toe Ron en ik met de auto zijn teruggereden uit Dld zit de hele onderkant van de auto, echt helemaal, onder de olie.  Je kunt niets vastpakken of aanraken of je hebt olie aan je jatten.  Was gewoon goedkeur.

Uiteraard zijn de olielekkages verholpen, mede dankzij Wibo, maar toch.  Nogmaals was gewoon goedkeur, zelfs in de steekproef.  Denk dat je een beetje zeikerige keurmeester hebt getroffen die het beter wilt weten als de RDW.

Elsje

Hmmm nou ik zal het morgen weten dan gaat ie voor de APK en de keerringen van de steekassen lekken. Kijken wat mij keurmeester zegt. Ik heb al wel nieuwe thuis liggen maar nog niet aan te gekomen.

moorf01

Ja nou ja goed..ik was eigenlijk wel blij dat ik het op deze manier min of meer te weten kwam. Ik moest wel af en toe olie bijvullen..werd gestaag meer richting de APK maar ik was er zo mee naar duitsland geknord..en ik weet zeker dat het dan verkeerd was gegaan.

Ik heb altijd veel vertrouwen in mijn autotje maar het kan ook zomaar zijn dat je voordat het lampje aangaat de nodige schade hebt veroorzaakt.. :(

daytonawim

Die olie boot van een Fiat was 2 jaar geleden ook goedgekeurd, nu is ie helemaal droog :-)

MVeldhuis

Ik heb het even uitgezocht en volgens mij had je auto er niet op afgekeurd mogen worden.

Wel gaat overmatige olielekkage zijn intrede doen bij de APK-inspectiepunten. Omdat het moeilijk vast te stellen wat overmatige lekkage is, iedereen kent de uitspraak wel dat als een Engelse auto niet meer lekt de olie op is, wordt dit geen afkeurpunt. Olielekkage komt dan ook als een adviespunt in de nieuwe APK-regels terug.

moorf01

Ok nou goed dat je t even hebt uitgezocht. Ik wou er alleen niet op aandringen dat ie m toch goed moest keuren ondanks dat ie de hete oliedruppels in zijn nek kreeg  ;D

MVeldhuis

Daar gaat het me verder ook niet om hoor, jou auto is gekeurd dus daar verander je toch niks meer aan.
Ging me er even om dat dit een eis met toch een behoorlijke impact kan zijn, vandaar mijn interesse.