Koppeling gerammel/getikker

Gestart door vos850, 24-08-2011 21:51:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vos850

Ik heb een vraag... Heb al veel gevonden over koppeling/versnellingsbak problemen maar toch niet specifiek wat ik zoek.

Ik heb de motor van mijn 850t5r vervangen. Hierbij is de complete koppeling ook vervangen. Na een testrit van 10 minuten begon de (nieuw geplaatste) krukaskeering te lekken door een montagefout. Opnieuw de krukaskeering vervangen echter als ik nu de auto start rammelt de koppeling. Als ik de koppeling intrap is het nog wel te horen maar nog maar ongeveer 10/20 procent van het geluid dan als ik de koppeling niet intrap. Hij schakelt prima en rijd verder ook goed.. Het gerammel/geklop/getikker baart me toch wel zorgen als ik eerlijk ben...

Kan iemand mij aan een  zinnig antwoord helpen?


Jack v

Zal waarschijnlijk een lager in je bak zijn of het diferentieel.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

dennis850estate

Citaat van: Jack v op 24-08-2011 22:04:01
Zal waarschijnlijk een lager in je bak zijn of het diferentieel.

Normaliter zou ik me hierbij aansluiten, maar de klacht is pas ontstaan na tweede montage. Dan moet je je eigenlijk afvragen of het toeval is of dat er tijdens de tweede keer iets niet goed gegaan is

Jack v

Misschien de plaat niet helemaal recht gemonteerd, Dennis dat de veren rammelen. ???
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

dennis850estate

Bak zal er helaas gewoon weer af moeten om te kunnen bepalen wat er is. Tot die tijd blijft het raden. Mocht er dan niets fout zitten, blijft er toch maar 1 ding over en dat is op zoek naar een andere bak.

MVeldhuis

Citaat van: Jack v op 24-08-2011 22:12:23
Misschien de plaat niet helemaal recht gemonteerd, Dennis dat de veren rammelen. ???

Wil je dit toelichten Jack? Plaat kan enkel niet recht voor het gat worden gezet wat montage moeilijk maakt, maar 1 keer ontkoppeld centreert zich dit toch gewoon? Hoe bedoel jij niet recht monteren icm rammelende veren?

moorf01

#6
Citaat van: MVeldhuis op 25-08-2011 01:11:01
Citaat van: Jack v op 24-08-2011 22:12:23
Misschien de plaat niet helemaal recht gemonteerd, Dennis dat de veren rammelen. ???

Wil je dit toelichten Jack? Plaat kan enkel niet recht voor het gat worden gezet wat montage moeilijk maakt, maar 1 keer ontkoppeld centreert zich dit toch gewoon? Hoe bedoel jij niet recht monteren icm rammelende veren?

Ik geloof ook dat hij zich na 1 keer ontkoppelen centreert. Als de platen TE "scheef" staan krijg je de bak er niet eens goed op denk ik. Wat op zich kan, correct me if i am wrong, is dat jouw druklager niet helemaal terug komt waardoor de draaiende drukgroep er tegenaanloopt. Maar ik neem aan dat ie nieuw is en dus geen speling heeft? Dan zou dat geen of nauwelijks geluid moeten opleveren.. lastig. Aan je versnellingsbak kan weinig zijn veranderd toch? Misschien zitten je assen niet 100 procent lekker in de bak? ..of dat lager wat de as inklemt? Ik weet dat die niet draaien in neutraal maar goed..

God ben ik blij dat mijn keerring niet is gaan lekken..geen zin om de bak er weer af te halen ;)

v40pokemon

Nu ik dit zo lees; ik heb ook wel eens iets soortgelijks. Je hoort dat er iets tegen tegen elkaar 'tikt'. Trap je de koppeling in, is het weg. Kan het zo zijn dat het druklager inderdaad tegen de drukgroep aankomt? Kan ontluchten van de koppeling misschien een oplossing zijn?

Ries van de Zilverschuit

#8
Klinkt het geratel zo? Als je even oplet, hoor je precies wanneer ik mijn koppeling intrap, dan is het rateltje weg.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

v40pokemon

Citaat van: R-man T op 18-11-2011 12:47:24
Klinkt het geratel zo? Als je even oplet, hoor je precies wanneer ik mijn koppeling intrap, dan is het ratteltje weg.

Bij 'tikt' het meer, in het fragment hoort ik het ook 'fluiten' als een defect lager

Ries van de Zilverschuit

Dennis gokt er bij mij inderdaad op dat het een versleten lager van de primaire as van de bak is.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

wietseschuiling


Hallo,
ik heb net een bak wissel gedaan mijn bak had een kapot lager.
Dat maakt een kabaal, net wiellager maar dan tig x erger wat een
herrie. Kon ik niet uit het geluidfragment halen.
Dat schurende geluid hoort mij meer op het druklager,lager
maakt meer zwaarder brommend geluid.

gr Wietse
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt