voel n "klik"met remmen en acceleratie

Gestart door jac74, 16-03-2014 20:46:01

Vorige topic - Volgende topic

jac74

Voel n klik met remmen en acceleratie en hoor t ook wat kan dit zijn??
de rubbers in draagarmen zijn onlangs al vervangen dus dit lijkt me uitgesloten.

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Wouter1973

Je zou eens aan beide kanten de auto op kunnen krikken en kunnen voelen of je speling in de voorwielen waarneemt. Pak met je armen aan beide zijkanten het wiel vast en let goed op meebewegen van de veerpoot. Je kan op deze manier ook vrij eenvoudig eventuele speling op de draagarmrubbers waarnemen. Ga er niet vanuit dat draagarmrubbers ook echt spelingsvrij zijn na recente vervangen, zeker niet als het geen originele rubbers zijn.

elianmars

Citaat van: NinaPaul op 16-03-2014 20:47:44
Aandrijfassen controleren

Hoe controleer je die? Ik wil die van mij ook eens goed nakijken, maar geen idee hoe.

NinaPaul

Makkelijke "huis tuin en keuken" manier,  onder de auto liggen en as torderen (draaien) tenzij je superman bent lukt dat niet :D

Maar je kan de speling voelen door de as linksom en rechtsom te draaien.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Lunadust

Maar dan wel opkrikken onder de fuseekogel, anders ga je speling voelen op een plek waar de kogels van de homokineet nooit komen.

Dit ivm uitveren en "langer" worden van de aandrijfas en het onder een andere hoek staan van de homokineet tov het fusee of de bak.
Techneut, geen dichter.

elianmars

Duidelijk  :)

Straks eens even de boel omhoog zetten en voelen.

NinaPaul

Daarom heb ik het niet over krikken :D in- en uit-sturen is dan meestal de meeste speling te voelen.
-Gottfried Leibniz