code 414 en knipperende ECC

Gestart door Retze, 30-06-2011 22:29:54

Vorige topic - Volgende topic

Retze

Al enkele dagen knipperende ECC lampjes bij het starten van de roffel. Na uilezen van de OBD I een code 414 gekregen (aanzuigventilator binnentemp. sensor bestuurderskant vastgelopen). Volgens het forum kon dit nog steeds van alles zijn. Maar eens begonnen met het simpelste; losmaken van de handgrepen aan het plafond van bestuurders en bijrijders kant. Vervolgens de kapjes van de binnentemp. sensoren losgewipt en met een penseel voorzichtig alle stof sinds 1994 verzameld verwijderd. Keertje starten en hoera het geknipper is voorbij! Nu hopen dat mijn 850 estate uit 94 weer even storingsvrij is.

BBS

komt regelmatig voor, maar je hebt duidelijk de juiste oplossing hiervoor gebruikt. :eusa_clap:
Volvoloos....

volvobug

Het leven met een roffel kan zo eenvoudig zijn als je begint met codes uitlezen. Bravo :eusa_clap:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

mr-officer

Citaat van: Retze op 30-06-2011 22:29:54
Al enkele dagen knipperende ECC lampjes bij het starten van de roffel. Na uilezen van de OBD I een code 414 gekregen (aanzuigventilator binnentemp. sensor bestuurderskant vastgelopen). Volgens het forum kon dit nog steeds van alles zijn. Maar eens begonnen met het simpelste; losmaken van de handgrepen aan het plafond van bestuurders en bijrijders kant. Vervolgens de kapjes van de binnentemp. sensoren losgewipt en met een penseel voorzichtig alle stof sinds 1994 verzameld verwijderd. Keertje starten en hoera het geknipper is voorbij! Nu hopen dat mijn 850 estate uit 94 weer even storingsvrij is.

Ik heb sinds twee dagen een soortgelijk probleem. Mijn ventilator doet helemaal niets meer. Niet koud/niet warm/en ook geen enkele stand. Ik heb een gescheiden systeem in mijn 94er 855.

Is het mogelijk dat ik hetzelfde probleem heb als jij??

Groet, Vé

EDIT: Uitgelezen. Probleem bekend. Ga ermee aan de slag.

Bedankt!

j3r03n

mijn 98 v70 geeft ook een 414 error en de lampjes van de ecc knipperen een tijdje oranje na het starten. de ecc lijkt wel gewoon goed zijn werkt te doen dus dat is eigenlijk het probleem niet. de sensor zit bij mij trouwens links van de ecc, achter het stuurwiel.
anyway, het fannetje in de sensor werkt niet en ook niet na schoonmaken. moet dit fannetje starten bij contact aan? is dit fannetje een noodzaak of bv. alleen voor nauwkeuriger meten bedoeld?

excuus mijn shift en ctrl keys zijn er ook maar gelijk mee opgehouden...
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

volvobug

Citaat van: j3r03n op 04-09-2011 23:13:35
excuus mijn shift en ctrl keys zijn er ook maar gelijk mee opgehouden...
Al foutcodes van je toetsenbord uitgelezen?  ::)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Sbv

zit de stekker wel op het fannetje aangesloten, neem aan van wel. anders sensor evt vervangen of bij iemand lenen om te kijken of dat het probleem oplost

j3r03n

Ben benieuwd naar hoe die sensor (partnr:3524841) normaal gesproken werkt. Gaat dat fannetje standaard draaien bij contact aan? Ik heb nog niet het idee gehad dat er iets mis was met de temperatuurregeling. De knipperende lampjes van de ecc en error 414 vertellen dat er iets niet zou moeten kloppen.

De sensor heb ik uit elkaar gehaald en er was nauwelijks sprake van vervuiling maar toch goed schoongemaakt en fannetje gesmeerd. Er is niets te ontdekken wat kan duiden op een error, maar zou ook in de print kunnen zitten.

[offtopic edit]
De keys van mijn notebook gefixt door keyboard los te halen en contactjes te cleanen. Soms kan het leven zo simpel zijn, nou de temp sensor nog...

[edit 2]
Lampjes knipperen niet meer en fannetje draait :eusa_dance: dus sensor lijkt weer ok, dat scheelt weer 100 á 150 voor een nieuwe. Ik heb verder niets bijzonders gedaan volgens mij, alles nog eens losgehaald en ook de ecc-unit even open geschroefd om te kijken hoe dat er vanbinnen uitziet. De aanhoudende openschroevert wint zullen we maar zeggen ;D
Fannetje gaat trouwens pas draaien bij starten motor, bij contact aan dus niet.
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km