Verschil carter ontluchting

Gestart door Boeijke, 05-09-2011 00:09:40

Vorige topic - Volgende topic

Boeijke

Heren en dames.

Wat is het verschil in de carter ontluchting?

Bij de ene 20 klepper loopt een slang vanaf de carteronluchting naar boven, tussen de injectoren door, langs de olievuldop en dan boven op het blok naar binnen.

Bij een andere 20 kleppert dit slangetje niet aanwezig.

Wat is het verschil??
(zal vast al eens besproken en beschreven zijn hier, maar ik heb het niet kunnen vinden)

Op de foto dus met slangetje.
(foto geleend uit het carter ontluchting topic. foto is van onnaj)

Willem

-D©©©L-

de oudere 20 kleppers hadden de slang naar de kop niet. vanaf MY 1994 wel.

Boeijke

Citaat van: -D©©©L- op 05-09-2011 00:20:07
de oudere 20 kleppers hadden de slang naar de kop niet. vanaf MY 1994 wel.

Oke...duidelijk. Thanks  :eusa_clap:

Had het ook nog een reden??   ???

Willem

Rost

Hoe zat de ontluchting op de kop van de alter 1 modellen dan? Lijkt me raar dat die slang compleet afwezig was.

UserID6342

Op een alter I zit die 'kopontluchting' niet en kan er dus gewoon 1 opening van het ventilatiepotje worden afgedopt.  Als je onverhoopts een potje in je handen gedrukt krijgt met 1 opening, kun je de slang van de kop afdoppen.  Het beste is natuurlijk om gewoon de spullen te gebruiken die er op horen.  Er zit dus verschil tussen.

Boeijke

Dat is me wel duidelijk nu.

Maar iemand nog enig idee waarom deze verandering is geweest?
Heeft het ene nog voordelen ten opzichte van het ander?

Willem

NinaPaul

denk dat je die vraag moet stellen aan de ingenieurs die de betreffende veranderingen door gevoerd hebben.

Meestal zijn het lagere kosten, van bv productie, meerdere toepassingen, etc.

of het (milieu-)technisch enige verandering geeft kan ik je niet zeggen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ronald21

mogelijk omdat die uit de carter sneller dicht gaat zitten  ;D

zo kan de muk nog via de bovenkant ontsnappen

misschien, maybe, weet het nie helemaal zeker , idee, komplot

thuur

De slang in de kop zit er om de druk daar gelijk te trekken met de druk onder. Volvo kennende zal het iets met milieu te maken hebben, zoals olie uit de uitlaat of op straat :D

Je kunt beter een 10V kopen, dan heb je al dat gezeur niet met vacuumslangetjes, LMM's en turbodrama.

Gr 8)

UserID6342

:) :) En het is makkelijker vervangen als een 20V, want de injectorrail hoeft niet los ;D

NinaPaul

heb bij mij 20klepper de injector rail niet los gemaakt om de hele meuk te vervangen/schoon te maken.

(het gaat dan wel over een '92 zonder aansluiting aan de bovenkant)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz