ECC problemen V70 2.4 20V (140pk) 1999

Gestart door Goudlokje, 19-09-2011 11:19:29

Vorige topic - Volgende topic

Goudlokje

Hallo,

Ik heb soms problemen met mijn ECC in mijn V70 2.4 uit 1999. Als de ECC het doet, dan doet hij het perfect. Hij blaast zoals het hoort en wordt ook super koud als het moet.
Nu knipperen soms, aan het begin van het gebruik, die welbekende oranje lampjes van de ECC unit. Daarna doet hij niets meer. Hij blaast niet meer. Als ik de airco kouder zet dan dat het binnen is, dan voel je door de rijwind wel koude lucht naar binnen komen, hij wordt dus wel koud.
Na de "How To" gelezen te hebben denk ik dat de kachelmotor aan zijn einde is maar telkens als ik hem wil vervangen doet hij het ineens weer. Ook als ik er 12V op zet dan doet hij het. Na de eerste keer dat ik hem eruit haalde kwamen er wel 'stukjes' uit de spoel vallen... Zou dit de kachelmotor zijn? Of toch iets anders?
Ik had gelezen dat voor de 850 kachelmotor ook een CV-ketelbedrijf geraadpleegt kan worden, kan dit voor de V70 ook?
Het is een kachelmotor met de kenmerken: volvo nr: 0917 1429. merk denk ik Behr France 27 890. achter op het huis van de motor zelf staat Delco Products USA. Geen Bosch dus, ziet er ook niet uit dat ik heel makkelijk de losse motor erin gesoldeerd krijg.
Hopelijk kan iemand helpen.

thuur

Zonder foutcodes is dit nathuurlijk nooit 100% goed te diagnosticeren.

Mijn glazen bol zegt: zwaar draaiende ventilator door ouderdom. Vernieuwen is de oplossing. Niet te lang wachten anders gaat je kachelweerstand er ook aan. Een Bosch motor kun je bij iedere Bosch leverancier bestellen, echter heeft de x70 een Delco zoals je al had uitgevogeld.

Gr 8)

Goudlokje

Bij het uitlezen kwamen de volgende codes aan het licht:

- ECC-411: Blower fan motor power unit

- ECC-414: Fan motor passenger compartment temperature sensor; faulty signal

- ECC-122: Outside temperature sensor; Signal too high

- ECC-433: Blower fan motor; Current too high

Ik moet er wel bij zeggen dat ten tijde van het uitlezen de kachelmotor gedemonteerd was. Na het monteren deed de airco zijn werk goed en stonden er ook geen codes meer in. Misschien dat een of meerdere codes hierdoor veroorzaakt zijn. Maar er zullen er ook zijn die zijn opgeslagen ten tijde van het niet goed werken van de airco.
Iemand een idee? Loopt de kachelmotor toch te zwaar?

rifwachter

Wanneer kom je weer eens een bakkie doen?

Gr. René

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Goudlokje

Citaat van: rifwachter op 19-09-2011 15:49:01
Wanneer kom je weer eens een bakkie doen?

Gr. René

Is inderdaad wel lang geleden. Ik zal proberen zo snel mogelijk weer langs te komen.