Kentekenbewijs vraag

Gestart door michiel945, 14-09-2011 20:46:17

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: NinaPaul op 15-09-2011 20:19:17
Ik heb hier een saab 9000 gehad uit 1990 met lpg G3 op kenteken.

een mercedes S600 uit 92, met lpg G3 op kenteken.

Ik zou zeggen doe zelf navraag bij de gasboer!

toch leuk dat mensen niet open staan voor verandering.....  want iets dat niet kon, kan misschien nu wel.

We hebben het hier over 850's, niet over Mercedesen of Saabs.

Ik zou zeggen, lees de diverse LPG topics eens door.
...The Nile isn't just a river in Africa...

daytonawim

Je hebt een of andere verklaring nodig voor het omzetten naar G3, en die krijg je niet.

Als je het na '96 hebt laten inbouwen, kan je mazzel hebben, onze Alter 1 heeft een lpg
inst van 97 en vergeet het maar ( is bij Volvo ingebouwd)

Je kan bellen tot je een ons weegt, gaat je nergens lukken, als jij een adres weet
die het wel doet, horen wij dat natuurlijk graag

grijzev70tdi

Zou het mogelijk zijn om een 850 uit januari 1995 waar nu G2 op kenteken naar G3 te krijgen? Dan zijn er namelijk meer opties ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

NinaPaul

Probeer het hier eens: info@lucardielpg.nl
Deze doen ZELF DE RDW keuring.

Over het "lees de topics door" tja niet iedereen loopt een ander achterna.
Over het "mij is het niet gelukt" iets met een zwaluw en zomer, verder is het niet, omdat het jou niet lukt dat het onmogelijk is.

@ grijzev70tdi
Of jouw installatie kan worden veranderd op kenteken kan ik niet zien, maar stuur een mail en kom er zelf achter.

Laat anderen ook weten wat het resultaat was van de mails. Misschien gaat er straks een wereld voor ze open.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

grijzev70tdi

Citaat van: NinaPaul op 15-09-2011 20:42:52
Probeer het hier eens: info@lucardielpg.nl
Deze doen ZELF DE RDW keuring.

Over het "lees de topics door" tja niet iedereen loopt een ander achterna.
Over het "mij is het niet gelukt" iets met een zwaluw en zomer, verder is het niet, omdat het jou niet lukt dat het onmogelijk is.

@ grijzev70tdi
Of jouw installatie kan worden veranderd op kenteken kan ik niet zien, maar stuur een mail en kom er zelf achter.

Laat anderen ook weten wat het resultaat was van de mails. Misschien gaat er straks een wereld voor ze open.

Heb een mailtje gestuurd. Ik houd jullie op de hoogte ;)

FGG

Citaat van: thuur op 15-09-2011 00:56:17
Citaat van: snix op 15-09-2011 00:24:49
Ik betaal 370 per kwartaal voor een auto van 1449 kilo zonder G3. Evt als je dat kwijt wilt wat is je kenteken. Dan kunnen ze hier sneller antwoord geven en wat is jou belastingbedrag per kwartaal??
Betaal je ongeveer net zo veel als ik dan is het zaak om even langs de gasboer te gaan een g3 certificaat aan te vragen en dat weer even naar de RDW te sturen (een goede gasboer doet dit gewoon ff voor je).
Helaas voor mij niet.. die is te oud :(

Te oud? We hebben hier volgens mij Alter I's op G3 hoor..

Gr :eusa_think:

Kan dat?  :eusa_think:

;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

EdenAli

Citaat van: daytonawim op 15-09-2011 20:26:53
Je hebt een of andere verklaring nodig voor het omzetten naar G3, en die krijg je niet.

Als je het na '96 hebt laten inbouwen, kan je mazzel hebben, onze Alter 1 heeft een lpg
inst van 97 en vergeet het maar ( is bij Volvo ingebouwd)

Je kan bellen tot je een ons weegt, gaat je nergens lukken, als jij een adres weet
die het wel doet, horen wij dat natuurlijk graag

Ik heb toen gebeld met Volvo Nederland en het verhaal uitgelegd.
Ik kreeg G2 en wou graag G3 plus het verhaal uitgelegd dat ik hier op het forum zat en er meer Volvo's waren met G3.
ik heb toen de papieren moeten opsturen naar Jan van Wieren Volvo nederland en binnen 2 weken had ik G3.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13373.msg585289.html#msg585289

grijzev70tdi

Ik heb een mailtje terug gekregen. Het is niet mogelijk om van G2 naar G3 te gaan met een auto voor 1996.

Toch vreemd dat het bij de een kan en bij de ander niet...

mehn

Citaat van: grijzev70tdi op 16-09-2011 10:07:36
Ik heb een mailtje terug gekregen. Het is niet mogelijk om van G2 naar G3 te gaan met een auto voor 1996.
Toch vreemd dat het bij de een kan en bij de ander niet...

Het kan eigenlijk niet omdat Volvo dat niet wil. Volvo moet een verklaring afgeven en dat doen ze niet.
Sommigen bewandelen de juiste weg en dan lukt het wel. Kwestie van goed lezen op dit forum.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

grijzev70tdi

En wat is de juiste weg? Verklaring achtig iets opvragen bij volvo NL?

snix

Zo ik hoopte eigenlijk op een reactie van TS, of hij nou wel of niet G3 had.
@ zo ongeveer iedereen. Ik heb 6 verschillende gasboeren aangeschreven, heb zelf nog naar volvo nederland gebeld om wat te regelen. Een auto van G2 naar G3 krijgen is gewoon niet zo simpel als van gewoon benzine naar G3 gaan. omdat daar de rdw dus ff weer niet oplet.

Ik krijg dat kreng gewoon niet op G3, en om het geheel wat kracht bij te zetten en een win-win te creëren, loof ik 100 euro uit voor degene die mijn auto op G3 gekeurd krijgt.

Succes !!

EDIT: Type van de motor van de auto staat hiernaast onder de foto van mijn avatar.
<-----------------

UserID6342

Eventjes... hebben jullie er wel eens aangedacht dat gasboeren die info niet over de telefoon of schriftelijk geven ?  Ze zouden in de grootste problemen kunnen komen. 9 van de 10 gasboeren willen de auto echt wel omkeuren na het monteren van een andere gascomputer door hun (en eventueel een andere tank als deze ouder is als 10 jaar).

Natuurlijk lopen bedrijven niet voorop met deze info.  Mijn advies, rij er gewoon eens heen en probeer het dan face to face af te handelen.  Grote kans dat het wel lukt.

MichelH

Hier twee 94-ers met G3 op kenteken: HN ND 28 en HR LR 86

Beiden staan te koop op MP, vandaar dat ik het weet ;)

snix

Citaat van: Dirk342 op 16-09-2011 14:34:56
Natuurlijk lopen bedrijven niet voorop met deze info.  Mijn advies, rij er gewoon eens heen en probeer het dan face to face af te handelen.  Grote kans dat het wel lukt.
Dat begrijp ik helemaal Dirk, nu ik het zo teruglees heb ik alleen het woord aanschrijven verkeerd gebruikt. Ik ben bij drie gasboeren langsgeweest, en heb er met drie gebeld. In alle 6 de gevallen kreeg ik nee te horen. Toen heb ik het maar opgegeven want om nou bij elke gasboer op bezoek te gaan was me wat teveel van het goede.
Adressen mogen mij via pb gedaan worden, waar daadwerkelijk een omkeuring van g2 naar g3 heeft plaatsgevonden.

CharlieFox

Lees het volgende topic eens door. Ik heb er zelf ook een paar keer aan bijgedragen en heb mij er destijds behoorlijk in verdiept. Laatste reactie is ook van mij. Ik heb sindsdien G3. Mijn auto is van 1995.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,39119.msg784828.html#msg784828

Kort: Heeft niet alleen met jaartal te maken maar met een bepaalde tabel (die Volvo hanteert) waar bepaalde motortypes i.c.m. jaartal op staan. Ik heb die tabel hier maar weet niet hoe ik 'm kan posten op dit forum. Dit is de officiële weg ...

Daarnaast kun je inderdaad ook gewoon "het circuit" ingaan en face2face zaken gaan doen met papieren flappen in je hand. Uiteindelijk valt er vast wel iemand voor je charmes ...  :eusa_whistle:
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...