Spiegel lam na inklappen

Gestart door johan1989, 02-10-2011 14:25:33

Vorige topic - Volgende topic

johan1989

Wat was ik blij toen ik mijn auto aan een vriend liet zien. Hij stond zo wat tegen de S70 te leunen en we babbelden zo wat. Al pratend klapte hij de linkerspiegel in. Geen probleem, zou je denken.
Toen hij em weer terug boog bleef hij echter wat zielig lam hangen. Ook kon ik em zonder moeite drie centimeter naar voor en naar achteren bewegen en een centimeter omhoog tillen. Ofwel, een lamme spiegel.

Komt dat vaker voor? En is dat op te lossen door in het binnenwerk iets te vervangen/terug te klikken?

Met groet,
Johan Groeneveld

widebody

De spiegel kan zonder problemen naar achter geklapt worden en weer terug.
Naar voren gaat maar 1 keer, dan doet ie 't niet meer zoals 't hoort.

Dat word dan een andere spiegel regelen. :eusa_whistle:

johan1989

dan is het maar net wat je naar voor of naar achter noemt:P hij boog em naar de kofferbak toe zegmaar.
dus misschien dat het nog te redden valt?

HanV70

Waarschijnlijk is onder het kunststof het ijzeren frame door roestvorming verzwakt en door deze actie afgebroken

johan1989

hmm
weet iemand een verhaal te staan over het openmaken van een spiegel? Dan haal ik em uitmekaar en probeer ik het uit te vogelen. Spiegel lijkt me wat fragiel dus durfde er nog niet zo 123 aan te beginnen:p

arjen850

johan1989

Citaat van: arjen850 op 02-10-2011 22:40:05
Zoekfunctie ;D

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,36734.0.html

Kijk, superthanks. Ik ben ook altijd wel van GIYF maar deze keer had ik er blijkbaar geen hoop op:P
Ik ga em eerdaags eens openhalen.

MVeldhuis

Schaam je niet als je spiegeltje knapt hoor, ik denk dat ik er wel een stuk of 20 heb losgehaald maar zit op ongeveer 50% score wat betreft spiegels die het overleven. Het is gewoon een beetje geluk hebben. Het is wel heel belangrijk dat je je vingers zo ver mogelijk erachter wringt zodat je de kracht in het midden van het glaasje kan zetten, probeer je aan de zijkant te trekken dan knapt ie gegarandeert.

combinedforces

Met 2 ijzerdraadjes die je probeert achter de spiegel te haken/rijgen (zodat ze boven en onder het glaasje eruit komen zeg maar) en dan lostrekken met beleid. Zorg hierbij wel voor iemand/iets die het glaasje op kan vangen als het losspringt.