Paar vragen wbt HU 1205

Gestart door snix, 19-09-2011 12:35:31

Vorige topic - Volgende topic

snix

Oke dan zal hem dat gaan worden. Maar eigenlijk had ik geen zin om het bovendek er van af te halen (ja half kan ook ik weet het). Wordt dus weer lekker prutsen.

Waar ik nu ook tegenaanloop is als ik naar de radio luister (FM) dat dat veel zachter gaat als dat ik naar een CD luister. Ligt dat aan mn ontvangst, zal een antenneversterker uitkomst bieden of hoort dit gewoon bij deze radio ?

henry classic v70

Of dit bij de HU hoort weet ik eigenlijk niet, is mij nog niet opgevallen...
Kan het niet te maken hebben met gebrande CD's?
Zal er straks eens op letten.

Deze kende je waarschijnlijk al...?
http://www.mehn.nl/html/fotoalbum_dashboardverlichting.html
.....half uurtje, misschien nog wel minder
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

henry classic v70

Heb net de proef op de som genomen en bij mij is het volume van orig. CD's en kopieën/gebrande gelijk aan het volume van de radio, dus als er een cd wordt geladen is het geluid hiervan niet harder dan de radio.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

snix

Ik weet hoe het werkt met het bovendek maar weer even een opfrisser als handleiding is idd handig en zeker welkom ! Heb het tellerwieltje al eens vervangen op een meeting. Voor velen was dat heel comisch volgens mij.

Bij mij gaan dus de cd origineel of niet hard en de radio een stuk zachter. Heb zelf het gevoel dat de ontvangst iets minder is dan mijn eerdere sony radio. Zit er standaard in een 855 (antenne dus in zijruit) een antenne versterker?? Misschien dat ik die vergeten ben aan te sluiten wie weet... Zou dat veel gaan schelen ?

thuur

Antenneversterker is standaard in de Estate inderdaad. Komt niet vaak voor, maar gaat wel eens stuk ja. Zekeringen zijn intact?

Gr ;)

snix

Citaat van: thuur op 25-09-2011 01:06:29
Antenneversterker is standaard in de Estate inderdaad. Komt niet vaak voor, maar gaat wel eens stuk ja. Zekeringen zijn intact?
Gr ;)

Kijk daar ga ik. Thanks Thuur !! Ik vond het ontvangst ook al wat tegen vallen.... Waar zit deze versterker en met welke draden zit deze aangesloten?? EDIT: welke zekering moet ik opletten??

Ik heb namelijk zelf een verloop gemaakt en hier geen rekening mee gehouden.

@®-

Citaat van: daytonawim op 19-09-2011 16:06:18
Als je er niet in komt, even kijken wie een S60 of een V70N heeft met zo'n ding, dan kan je em toch even wisselen en aanpassen, of is dat weer te simpel gedacht ?
Gaat niet werken. De radio wordt aangemeld op het CAN-bus system bij de Volvo dealer, een HU-radio die is aangemeld en niet is afgemeld op een CAN-bus systeem (dus verwijderd, maar zonder de radio en de auto dat te laten weten van elkaar) werkt deels of helemaal niet meer.

Nou moet een HU-1205 moet redelijk werken in een 850 maar zonder de verborgen menu's

snix

Citaat van: @®- op 26-09-2011 08:58:06
Nou moet een HU-1205 moet redelijk werken in een 850 maar zonder de verborgen menu's

En hij werkt ook perfect in de 850 met de verborgen menu's. Ik kan daar gewoon in komen zonder problemen. In ieder geval de hidden equalizer. Maar nog bedankt!!

:D

thuur

Citaat van: snix op 25-09-2011 11:45:54
Citaat van: thuur op 25-09-2011 01:06:29

Kijk daar ga ik. Thanks Thuur !! Ik vond het ontvangst ook al wat tegen vallen.... Waar zit deze versterker en met welke draden zit deze aangesloten?? EDIT: welke zekering moet ik opletten??

Ik heb namelijk zelf een verloop gemaakt en hier geen rekening mee gehouden.

Onder het raam achter de zijbekleding. Zekering weet ik zo niet.

Gr ;)

snix

Dankje wel thuur.

Ik had inmiddels ook al ergens anders wat informatie ingewonnen (dcccl) en wil dit topic daarmee even compleet maken voor de lezers.
Wat betreft de antenneversterker die wordt aangestuurd (+ geschakeld) via de blauw/witte draad die in pin 3a zit van de radio stekker (ook wel de antenna-up) (volvo stekker) en gezekerd door zekering 16.