Even voorstellen

Gestart door Kees C5, 17-09-2011 12:23:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kees C5

Ik ben Kees woonachtig in de prachtige Kempen en op dit moment nog een tevreden Citroën C5 2.0 break 2001 rijder maar ben op zoek naar een klassieke auto waar ik jaarlijks mee tussen de 10000 en 12000 km ga rijden en kwam uit bij de Volvo 850 en de voorkeur gaat eigenlijk naar de 850 T5 2.3 20V turbo Estate of 850 R Estate kan ook.

Nu heb ik de aankooptips gelezen maar heb toch nog vragen waar ik op moet letten wat betreft roest,tuning en LPG alsmede betrouwbare adressen voor aankoop.

Kan een boven genoemd type uitgerust worden met een LPG G3 installatie en moet de cilinderkop dan aangepast worden?
Waar op letten bij een getuned exemplaar of liever laten staan.
Wat zijn de delen die roest gevoelig zijn.
Is het onderhoud en zijn de onderdelen extreem duur van een 850 en 850 T5 2.3 turbo.
Hoge kilometerstanden schijnen blijkbaar geen probleem te zijn, of toch hier ergens extra op letten.
Zijn er nog andere bijzondere dingen zoals b.v. de verkeerde bandenmaat op de voor en achteras.
En waar wel en waar niet kopen, er zijn zeker betrouwbare verkopers en minder betrouwbare handelaars bekend bij de leden.
Alles is welkom om een goede keuze te maken.

Hoop hier snel een foto te kunnen plaatsen van mijn aankoop maar de T en R types liggen volgens mijn eerste zoektocht niet voor het oprapen in NL.

Lindert Bogers

Denk dat de vragen allemaal al een keer beantwoord zijn in de loop der jaren.
Bij deze:

Een Volvo 850 op LPG geen probleem zover ik weet ook geen aanpassingen aan de kop noodzakelijk
Hoge kilomterstanden geen probleem zolang het onderhoud netjes is uitgevoerd
Opgevoerd / gechipt kan een probleem geven als de vorige eigenaar/eigenaren er niet goed mee om zijn gegaan, automaat met meer als 300pk is niet aan te raden.
Bandenmaat 205/45/17 orgineel 17 inch
Roest kan voorkomen als de auto is overgespoten en of schade heeft gehad, volvo 850 is verzinkt
Onderhouds kosten vallen mee, als de krukaskeerring gaat lekken is het veel werk, distrubutieriem bij een Volvo 850 is redelijk makkelijk te doen evenals het standaard onderhoud.
Zwakke punten: Krukaskeerring, nivomats, kilometertellerwieltje, elektrische gedeelte contact slot, draagarmen wie weet er meer .......

Meer weten ? PM

Justin-850

Citaat van: BPC op 17-09-2011 14:25:22
Denk dat de vragen allemaal al een keer beantwoord zijn in de loop der jaren.
Bij deze:

Een Volvo 850 op LPG geen probleem zover ik weet ook geen aanpassingen aan de kop noodzakelijk
Hoge kilomterstanden geen probleem zolang het onderhoud netjes is uitgevoerd
Opgevoerd / gechipt kan een probleem geven als de vorige eigenaar/eigenaren er niet goed mee om zijn gegaan, automaat met meer als 300pk is niet aan te raden.
Bandenmaat 205/45/17 orgineel 17 inch
Roest kan voorkomen als de auto is overgespoten en of schade heeft gehad, volvo 850 is verzinkt
Onderhouds kosten vallen mee, als de krukaskeerring gaat lekken is het veel werk, distrubutieriem bij een Volvo 850 is redelijk makkelijk te doen evenals het standaard onderhoud.
Zwakke punten: Krukaskeerring, nivomats, kilometertellerwieltje, elektrische gedeelte contact slot, draagarmen wie weet er meer .......

Meer weten ? PM

Ik vind die draagarmen nou niet echt een zwak punt, gezien de meeste originele draagarmen het toch zo'n 150.000km uithouden. Daarin meegenomen natuurlijk dat een 850/x70 een zware auto is die veel van de ophanging vergt.....

Gr. Justin

FGG

Nog een zwak punt: de airco.

Welkom op 't Forum, Kees.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

grijzev70tdi

En achterremmen/handrem
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Vulk

Citaat van: Justin-850 op 19-09-2011 13:01:36
Citaat van: BPC op 17-09-2011 14:25:22
Denk dat de vragen allemaal al een keer beantwoord zijn in de loop der jaren.
Bij deze:

Een Volvo 850 op LPG geen probleem zover ik weet ook geen aanpassingen aan de kop noodzakelijk
Hoge kilomterstanden geen probleem zolang het onderhoud netjes is uitgevoerd
Opgevoerd / gechipt kan een probleem geven als de vorige eigenaar/eigenaren er niet goed mee om zijn gegaan, automaat met meer als 300pk is niet aan te raden.
Bandenmaat 205/45/17 orgineel 17 inch
Roest kan voorkomen als de auto is overgespoten en of schade heeft gehad, volvo 850 is verzinkt
Onderhouds kosten vallen mee, als de krukaskeerring gaat lekken is het veel werk, distrubutieriem bij een Volvo 850 is redelijk makkelijk te doen evenals het standaard onderhoud.
Zwakke punten: Krukaskeerring, nivomats, kilometertellerwieltje, elektrische gedeelte contact slot, draagarmen wie weet er meer .......

Meer weten ? PM

Ik vind die draagarmen nou niet echt een zwak punt, gezien de meeste originele draagarmen het toch zo'n 150.000km uithouden. Daarin meegenomen natuurlijk dat een 850/x70 een zware auto is die veel van de ophanging vergt.....

Gr. Justin

Doe daar nog maar 100 000km bij.

Justin-850

Citaat van: Vulk op 20-09-2011 19:50:55
Citaat van: Justin-850 op 19-09-2011 13:01:36
Citaat van: BPC op 17-09-2011 14:25:22
Denk dat de vragen allemaal al een keer beantwoord zijn in de loop der jaren.
Bij deze:

Een Volvo 850 op LPG geen probleem zover ik weet ook geen aanpassingen aan de kop noodzakelijk
Hoge kilomterstanden geen probleem zolang het onderhoud netjes is uitgevoerd
Opgevoerd / gechipt kan een probleem geven als de vorige eigenaar/eigenaren er niet goed mee om zijn gegaan, automaat met meer als 300pk is niet aan te raden.
Bandenmaat 205/45/17 orgineel 17 inch
Roest kan voorkomen als de auto is overgespoten en of schade heeft gehad, volvo 850 is verzinkt
Onderhouds kosten vallen mee, als de krukaskeerring gaat lekken is het veel werk, distrubutieriem bij een Volvo 850 is redelijk makkelijk te doen evenals het standaard onderhoud.
Zwakke punten: Krukaskeerring, nivomats, kilometertellerwieltje, elektrische gedeelte contact slot, draagarmen wie weet er meer .......

Meer weten ? PM

Ik vind die draagarmen nou niet echt een zwak punt, gezien de meeste originele draagarmen het toch zo'n 150.000km uithouden. Daarin meegenomen natuurlijk dat een 850/x70 een zware auto is die veel van de ophanging vergt.....

Gr. Justin

Doe daar nog maar 100 000km bij.

Haha, jaa maar uiteraard ligt dat aan de rijstijl van de vorige eigenaar/eigenaren ;) Bij mij zijn ze 195.000km meegegaan :P