Schakelen van D naar R schokt

Gestart door nbohemen, 20-09-2011 13:26:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

UserID6342

Was serieus bedoeld, vernieuw je rubbers maar eens en je zult zien dat het een heel stuk beter is. Dus bakrubber, bovenste motorsteun, distributiesteun en kijk dan maar eens verder.

nbohemen

Ik zal er eens naar kijken. Dus het is niet vreemd dat het alleen van D naar R en niet van R naar D gebeurt?

arjenT5R

oke je hebt gelijk je automaat is kapot! Breng de hele bende maar naar de sloop.... doei!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

nbohemen

Nou zeg. Ik informeerde gewoon naar wat extra informatie.

mehn

Aangezien je zegt dat het motorblok beweegt zou ik beginnen met de motorsteunen te controleren en dan vooral de bovenste steun, die aan de distributiekant en de torsiesteun aan de voorkant van de auto.
De vertraging in het schakelen zit toch echt in de bak, maar zolang dat niet veel erger wordt zou ik daar niet zoveel aan doen. Een nieuwe automaat kost rond de € 3000 excl. montage en als je geen korting krijgt. Een complete revisie zit rond de € 2500.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

nbohemen

Echt vertraging kan ik het niet noemen. Was ook zo in mijn vorige auto.
Bedankt voor alle info

nbohemen

Bovenste motorsteun ziet er nog goed uit. Nu de rest nog bekijken.

UserID6342

Ook onder gekeken, waar ze altijd kapotscheuren ?

nbohemen

Daar ga ik nog kijken, wanneer de tijd het toelaat en ik de auto even omhoog kan krijgen.

UserID6342

Hoeft de auto niet voor omhoog, kun je zo zien.  Maar ik heb het lichtbruine idee dat je totaal niet weet waar je moet kijken of hoe je moet kijken.  Is het niet verstandiger om even met die auto langs een mede-forummer te rijden, zodat je bepaalde dingen gewoon zeker weet.  Vind het nogal lullig als dadelijk een motorblok op straat dondert.  Zal best wel iemand in jouw buurt wonen, denk ik zo.

nbohemen

Bedankt voor de tip, ik heb inderdaad wat kenners in de buurt die er even naar gaan kijken. Ik heb nu van twee technische types al gehoord dat ze de motor wel veel vinden kantelen.