Uitlaat AWD

Gestart door wil2, 23-09-2011 14:22:54

Vorige topic - Volgende topic

wil2

Bij de aankoop van mijn auto heb ik er via de handelaar een nieuwe einddemper bijgekocht omdat deze lek is. Helaas heeft de handelaar de verkeerde demper geleverd. Namelijk om een AWD demper met alleen aan de rechterdemper een eindpijpje  :eusa_wall: . Alleen onder de auto zit er een met zowel l als r een pijpje. En die wil ik er ook onder.

Ik weet ondertussen dat de uitlaat met twee pijpjes vanaf bouwjaar 2000 is. En de handelaar heeft op chasis nummer van mijn auto besteld, en die is van '98. Nu kom ik er met de handelaar niet uit  :(.   :eusa_silenced: En zit ik dus nu met twee opties: de uitlaat laten vermaken tot een versie met twee pijpjes of de ongebruikte uitlaat verkopen en een goede bestellen.

Ofwel iemand hier interesse in ongebruikte originele AWD einddemper? En of weet/kan iemand mij helpen hoe de demper om te bouwen is?

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Wil2

marcelV70R

die einddemper is wel de goede hoor!!!
het endstuk moet je er zelf oplassen en gat in maken
standaard wordt hij met 1 eindpijpje geleverd
heb zelf ooit onder de mijne een AWD demper gemonteert
dus weet zeker dat het voor een 98er de goede is

Marcel

wil2

Hoi Marcel,

Klopt dat de einddemper t/m 1999 een pijpje had, bestelnummer 9470673. Maar voor 2000 heb je wel degelijk een originele demper met zowel l als r een pijpje, bestelnummer 9470703.
En mij gaat het om die laatste, en dus balen dat handelaar me de verkeerde levert en hem niet terug wil nemen  :eusa_wall:

Nu kun je de demper inderdaad aanpassen. Alleen dat had dus niet gedaan hoeven te worden als ik de juiste had gehad  :eusa_naughty:.
Daar komt nog bij dat ik geen lasapparaat heb  :(.

Grpeten, Wil2

marcelV70R

ok verkeerd begrepen
dacht dat jij een 98er had
ja als je er niet uitkomt is dat balen,
maar ik zou gewoon iemand zoeken die een btje handig met las en snij apparatuur is
is goed zelf te doe hoor.
mijn advies dan is eerst een ruim gat te snijden in de demper,
daarna uitlaat monteren, en dan eindstuk centreren en lassen
weet je zeker dat eindstuk op juiste plek zit.

Marcel

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4