Startonderbreker yes again

Gestart door Eddy-E, 17-09-2011 13:48:08

Vorige topic - Volgende topic

Eddy-E

Ik heb zo'n toetsenbordje voor een code , maar elke x moet ik de code intoetsen en begint me een beetje me strot uit te komen.. :eusa_wall:
Dus heb ik besloten hem ertussen uit te halen (laat er wel spanning op dan blijft het ledje knipperen en lijkt het nog net echt  ;) )
de schakeldraden  gaan naar het rose relaisvoetje onder bij de bestuurder , nu moet hier weer een relais in??
Mijn vraag is is dit een standaard relais of speciaal volvo?
Of kan ik het wel gewoon doorverbinden?
btw het is een 850 94 2.5 10v
850 2.5 10v 94

thuur

Een foto zou erg verhelderend zijn..

Gr ;)

Eddy-E

Dit is het bewuste relais voetje.
Als ik het contact aan zet dan komt er spanning op dus ik denk dat ik daar beter een relais in zet als dat ik de contacten door verbind al gaat er alleen een stroom vloeien als ik het contact in de start stand zet.
Maar er vloeit toch een behoorlijke stroom door.
Als de startonderbreker niet is geactiveerd dan slaat de startmotor ook niet aan.
850 2.5 10v 94

UserID6342

Zet er maar een relais 210 in en trek de rest van de zooi eruit, dan loopt tie gewoon weer en start tie als het hoort.

Eddy-E

Citaat van: Dirk342 op 20-09-2011 21:56:18
Zet er maar een relais 210 in en trek de rest van de zooi eruit, dan loopt tie gewoon weer en start tie als het hoort.
Heb ergens gelezen dat er een bypass relais bestaat van Volvo.
Dus een kastje wat op een relais lijkt maar er gewoon een door verbinding in zit..
850 2.5 10v 94

UserID6342

Doe nou maar gewoon wat ik zeg en dat loopt de auto weer.  Dus zet relais 210 erin.

Eddy-E

De auto loopt wel.
Wil alleen start onderbreker ertussen uit halen.
850 2.5 10v 94

haasje

Relais 210 is het bypassrelais, als je er die inzet is je startonderbreker eruit.

Eddy-E

Plaatje van het bewuste 210 relais op ebay gezien en daar stond een tekeningetje op dat de 2 contacten werden verbonden (dus niet schakelend)
Ik dus een door verbind draad gemaakt en werkt goed, er loopt ook alleen stroom door als je start.
850 2.5 10v 94

Petroz

kan iemand (desnoods via de foto hierboven) aangeven welke connectors je dan hebt doorverbonden?
Zit met een start probleem en heb mijn afstandsbediening opgeblazen...shame on me   :-[ ...
Bij voorbaat dank!
850 glt 2.5 20v (sold)
Op zoek naar nieuwe 850!

Eddy-E

Zijn die 2 contacten boven elkaar.Dus in het midden en daaronder.
Ze zitten 90 graden van elkaar gedraaid.
850 2.5 10v 94