Stoel verwarming overzetten ?

Gestart door fust850, 25-09-2011 16:45:40

Vorige topic - Volgende topic

fust850

Stomme vraag deel 3:

Is het mogelijk om de verwarmingselementen van een verwarmde bestuurders- en bijrijders- stoel over te plaatsen naar ruilstoelen?
Ik ga volgende maand kijken naar een vol-lederen interieur, maar die heeft geen verwarmde stoelen, mijn huidige licht versleten daarintegen wel.

Het is geen halsbreker, maar het is natuurlijk beter als de knoppen op mijn middenconsole inderdaad ook gewoon doen wat ze beloven...
(geen sarcastische verwijzing bedoeld naar het "Heico Logo" thread of zo...  ;D  )
Julius Seizure:  I came, I saw, I had a fit.

Jack v

Ja dat kan er zijn enkele topics over hoe en wat. Effe zoeken met de zoekmachien.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,3181.0.html
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

fust850

Dat klinkt best moeilijk...  Eens kijken of er een makkelijkere oplossing voor is.

Piet

Wordt moeizaam.
Ik ben momenteel bezig met een nieuw schuimrubber voor de stoel van mijn S90.
De stoelverwarming zit daarin op dezelfde manier als bij de 850 (is in de S90 alleen wat groter m.n. breder).
Het is een mat die met een zelfklevende laag op het schuimrubber gekleefd zit.
Het is vrijwel niet te doen deze eraf te krijgen zonder hompen/hompjes schuimrubber mee te trekken, bovendien gaat de klevende eigenschap verloren zodat aanbrengen niet goed meer gaat, misschien dat het nog wel lukt met een spuitbus lijm.
Nou is zo'n verwarmingsmat voor alleen de zitting bij de 850 niet zo verschrikkelijk duur (ergens iets in de 50 euro), hoe duur de mat in de leuning is weet ik echter niet.
Voor twee stoelen nieuw loopt het dan natuurlijk best wel op.
Het ging bij mij alleen om 1 zitting vandaar dat ik die wel nieuw hebt gekocht.
Je hebt dan natuurlijk wel ook nog de bedrading van de stoel en de thermostaat nodig.  Thermostaat kost dacht ik een euro of 6.
De bedrading zal je van een oude stoel moeten halen.

fust850

Citaat van: Piet op 25-09-2011 18:59:01
Wordt moeizaam.
Ik ben momenteel bezig met een nieuw schuimrubber voor de stoel van mijn S90.
De stoelverwarming zit daarin op dezelfde manier als bij de 850 (is in de S90 alleen wat groter m.n. breder).
Het is een mat die met een zelfklevende laag op het schuimrubber gekleefd zit.
Het is vrijwel niet te doen deze eraf te krijgen zonder hompen/hompjes schuimrubber mee te trekken, bovendien gaat de klevende eigenschap verloren zodat aanbrengen niet goed meer gaat, misschien dat het nog wel lukt met een spuitbus lijm.
Nou is zo'n verwarmingsmat voor alleen de zitting bij de 850 niet zo verschrikkelijk duur (ergens iets in de 50 euro), hoe duur de mat in de leuning is weet ik echter niet.
Voor twee stoelen nieuw loopt het dan natuurlijk best wel op.
Het ging bij mij alleen om 1 zitting vandaar dat ik die wel nieuw hebt gekocht.
Je hebt dan natuurlijk wel ook nog de bedrading van de stoel en de thermostaat nodig.  Thermostaat kost dacht ik een euro of 6.
De bedrading zal je van een oude stoel moeten halen.

Hele stomme vraag deel 4:

Zou ik dus een nieuw setje verwarmings/orgasmatron matjes in een leren stoel kunnen plaatsen (zonder mijn niet zo kleine kleine r##t af te fikken?
we can but wonder....

Piet

Citaat van: fust850 op 25-09-2011 19:33:45
Hele stomme vraag deel 4:

Zou ik dus een nieuw setje verwarmings/orgasmatron matjes in een leren stoel kunnen plaatsen

Dat kan

Citeer
(zonder mijn niet zo kleine kleine r##t af te fikken?
Daar is dan de thermostaat voor he...