Wie rijdt er alweer op winterbanden (seizoen 2011/2012)?

Gestart door Henida, 24-09-2011 23:33:20

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Hans Duiven op 05-10-2011 23:31:36
Citaat van: elianmars op 05-10-2011 22:10:44
Citaat van: Hans Duiven op 05-10-2011 18:22:24
Citaat van: widebody op 30-09-2011 09:37:07
all-season?  vleesch noch visch! Te hard voor de winter en te zacht voor de zomer. :eusa_snooty:

Mwoa, als je maar zoekt naar een 4 seizoenen band met wintergoedkeur zoals b.v. een Nokian WR G2,
dan zal je merken dat die voor een doorsnee autorijder uitstekend werkt.

De bandjes zijn toch behoorlijk slijtvast gebleken deze zomer onder de Alfa GTV van Marjan (mijn partner in crime)

En tijdens de slipcursus schrok de instructeur wel even van de korte remweg  ;D

Hans

Heb jij geen last van lawaai met die banden? Ik vind de Nokian's qua rijeigenschap prima, maar die herrie kan ik maar niet aan wennen.

Lees toch eens man, ze liggen onder een alfa  ;D Dan hoor je ze toch niet boven het motorgeluid.

Ik heb wel gelezen dat ze onder een Alfa liggen, maar weet ik veel dat dat ding zoveel herrie maakt  ;D

Miel850

Winterbanden zitten in de bestelling (Vredestein Snowtrac III).

Vraagje:

Heb de auto pas laten uitlijnen. Is het nodig met de winterwissel weer te laten uitlijnen, of is dat overbodig?

Gr.
Miel
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

)()()sT

Overbodig lijkt me; er is toch niks aan de ophanging van de auto veranderd? :)

Miel850

Nee pcies,

ik dacht het zelf ook al, maar toch effe vragen aan alle experts hier hè  :P

MrCain

Jaaa! Vandaag er onder gezet  ;D
Is weer feest met nieuwe "gladde" banden......
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Ronald21

Vandaag wintervelgen schoongemaakt en er onder gezet (bij 11 graden)

Merk: Maxxis, vorig jr voor 105 euro pst incl opleggen en balanceren

T5turbo

Zal niet lang meer duren,want er zit alweer nachtvorts in de lucht en de voorspelde temperaturen voor overdag voor aankomende week zijn maar rond de 5gr.

Ik kijk nog even aan welke kant het opgaat.    :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Miel850

Vulk

11° en regen vandaag. Ik rijd nog even door op de zomerbanden. ;D

)()()sT

Citaat van: Miel850 op 09-10-2011 09:45:10
3 november komen ze eronder

Dan heb ik wat anders te doen.... ;D
Ik moet nog 2 banden bestellen, en dan gaan ze onder de 850. Nóg een set winterbanden is me effe teveel ::)

viking_in_shorts

Vanmorgen was het mee eens en beide auto's helemaal wit (van de vorst)

Denk dat ik 1 dezer dagen maar overga. Ben ik meteen klaar voor de APK die binnenkort moet.

(edit: temperatuur was dus plus één graad celcius  ;D )

The Volvoboy

Begin november hier waarschijnlijk. Worden de Perfo's gespaard.
Heb voor €100,- een set Michelin Alpin A4's weten te scoren (DOT-code 4010 ;) ), en voor €150 een set Antlia's met banden. Dus binnenkort de banden van de Antlia's af, en dan zelf even het slagloodrandje (dus waar de stoeprandschade zit) opnieuw spuiten.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

cas

as we speak worden mijn titans bijgewerkt, en ga ik ze matgrijs spuiten, en dan komen er 17"michelin winterbandjes op. had een setje voor errug weinig bij een toko hier in den haag in de juiste tijd gescoord  ;D  Dus op winter, maar wel in stijl! en dan kunnen de andere ,zomertitans ,  de kast in  :)

ga ze monteren als het iets kouder wordt. Dacht dat het verstandig is bij 7 graden en minder.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

mjansen

over 2 weken, columbas met fulda kristall, misschien druk ik ze nog ff over op de meteors die ik nog heb liggen(als er tijd over is)

elianmars

Citaat van: cas op 10-10-2011 18:43:46
as we speak worden mijn titans bijgewerkt, en ga ik ze matgrijs spuiten, en dan komen er 17"michelin winterbandjes op. had een setje voor errug weinig bij een toko hier in den haag in de juiste tijd gescoord  ;D  Dus op winter, maar wel in stijl! en dan kunnen de andere ,zomertitans ,  de kast in  :)

ga ze monteren als het iets kouder wordt. Dacht dat het verstandig is bij 7 graden en minder.

Let je wel op dat het geen oude banden zijn? Het valt me de laatste tijd op dat er veel "nieuwe" winterbanden voor weinig weg gaan. Als je dan naar de DOT code vraagt, zijn de banden al 4, 5 jaar oud. Dat is niet nieuw, maar ongebruikt  :eusa_snooty: