Wie rijdt er alweer op winterbanden (seizoen 2011/2012)?

Gestart door Henida, 24-09-2011 23:33:20

Vorige topic - Volgende topic

Henida

Ik zelf ga na de herfstvakantie over op winterbanden dat is 3e week oktober!
Dan rijden we (hopelijk) weer veilig de winter door. ;)
Wanner gaan jullie over?

Gr. Frans
Gr. Frans

-D©©©L-

Als de temperatuur daar echt aanleiding toe geeft.

snix

Heb al wel weer 4 nieuwe michelin Alpin A4 banden liggen. Even de snowtracjes van de velgen af, beetje schuren en zwart spuiten. Als het eerste sneeuwflokje valt hoef ik niet meer in de rij te staan.

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

850i

Ik ga niet/nooit over, als de wegen dusdanig besneeuwd zijn dat de schoonmaakploegen ze niet schoon kunnen maken/houden, dan gaat de Volvo de weg niet op.

Luc

Ik... sinds gisteren. Aangezien Den Dis mn Tritons heeft overgenomen, en ik geen zin had om over een paar weken weer wielen te gaan wisselen. De meeste kilometers maak ik voorlopig toch met de cabriolet, paarhonderd km op winterbanden zullen ze niet enorm van verslijten.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Sbv

De S70 gaat over als het weer aanleiding is om om te gaan. Met de V70 zelfde verhaal, hopelijk redt ik het dit jaar nog net met de set zomerbanden. Als ik nu snel op winterbanden gaan rijden vermoed ik dat ik halverwege de winter de banden op heb. Kortom laat de zomerbanden nog even wat profiel houden, dan koop ik volgend jaar een nieuwe set zomerbanden

)()()sT

Ik denk dat dit jaar de 850 de winterset krijgt. Moet nog 2 banden bestellen, dit wil ik op korte termijn doen. Wanneer ze eronder gaan zie ik wel, pas als het nodig wordt of ergens in november.

Vulk

Ik wacht ook het weer af hier.
Binnenkort de stalen velgen wat ontroesten en een nieuw laklaagje geven.

Ik kijk al uit naar het voorjaar! ;D

fust850

Mijn zomervelgen hebben een opknapbeurt nodig, dus ergens in November/December de wintervelgen/banden erop denk ik zodat ik met de zomervelgen aan de slag kan.
Zweedse wolf in schaapskleren:  Ford S-Max 2.5ST Roffelbus

BBS

Zodra de eerste sneeuwvlok naar beneden komt dwarrelen gaan de winterbanden erop.
Het hele setje ligt klaar in de garage en binnen een uurtje zitten ze erop.

Wel in stijl de winter door, de winterbanden staan op de zelfde velgen als de zomerwielen.(extra setje)
Volvoloos....

widebody

Deze

met deze

laten monteren. Schoongemaakt liggen ze klaar om onder de auto geschroefd te worden als de temperatuur onder de +5 komt. Dan is 't 's nachts al goed fris, als ik naar mijn werk rijd.

850i

widebody