Ook een koelprobleem...

Gestart door Alien850, 26-09-2011 11:04:02

Vorige topic - Volgende topic

wietseschuiling

Wordt je kachel wel warm?
Daar kan ook lucht blijven hangen weet ik uit ervaring
na het vervangen van de kachel.Beide slangen in schutbord moeten
goed warm worden.Anders kan er lucht in zitten.
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

Alien850

Citaat van: wietseschuiling op 22-10-2011 18:29:51

Wordt je kachel wel warm?
Daar kan ook lucht blijven hangen weet ik uit ervaring
na het vervangen van de kachel.Beide slangen in schutbord moeten
goed warm worden.Anders kan er lucht in zitten.

Kachel wordt warm, zij het iets minder warm dan de 2 vorige (je verbranden aan de uitstroomlucht is nog wel mogelijk hoor).  Ik wijt dat aan een minder brede tochtstrip dan de Behr-radiators die er hiervoor in zaten.
Als ik opnieuw ga ontluchten ivm verplaatsen van de verdamper zal ik er voor de zekerheid nog eens extra aandacht aan schenken.
En hopelijk is dat morgen...

wietseschuiling

Heb bij mijn auto de slangen aan het schutbord losgehaald
en er kvs ingedaan tot het er uitkwam.[koudemotor] en
ook de radiateur slangen. en ben gaan rijden tot alles circuleerde.

Wietse
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

Alien850

Even een update: gisteren blanco gekeurd geraakt  :eusa_dance:  Heb de injectiesimulatiemodule vervangen (was een gat in geslepen door de drijfriem tot in de printplaat zelf) en de verdamper een dikke 7cm lager gehangen.  Gevolg: vanmorgen met koude motor meteen op gas willen lopen  :eusa_clap:  Dat heeft hij nog nooit gedaan.  Verdamper wordt effectief warmer dan tevoren.

Ontluchten op benzine verliep ook goed.  Tot ik de lpg inschakelde: niveau steeg zienderogen en weer een hoop kvs uitgespuwd.  Dus volgende stap: verdamper vervangen en een deftig steuntje ervoor fabriceren.  Of het nieuwe steuntje op de juiste plaats ombuigen om aan de battery tray te monteren.  Dat moet ik nog zien.
De LPG-installatie lijkt me trouwens geïnstalleerd door een prutser: verdamper te hoog gemonteerd, TPS niet aangesloten (wel afgetakt aan de stekker maar de kabels lopen nergens meer naartoe), in eerste instantie was de lambdasonde ook niet aangesloten, dit heb ik laten herstellen 2 jaar geleden, injectiesimulator die los ligt te bengelen in de motorruimte, ...

Maar komt allemaal in orde uiteindelijk hoor....  :eusa_eh:

NinaPaul

Lijkt me niet de installateur...

als je iets niet wil installeren, dan sluit je het niet voor de helft aan :eusa_think:
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Alien850

Citaat van: NinaPaul op 05-11-2011 13:35:48
Lijkt me niet de installateur...

als je iets niet wil installeren, dan sluit je het niet voor de helft aan :eusa_think:

Daar heb je een punt natuurlijk. De volledige lambdaregeling ontbrak eigenlijk. Vorige lambdasonde was defect en actuator was niet aangesloten. Dus totaal niet meer lambdagestuurd. Voor de keuring moest ik dan een regelmof in plaats van een open buisje monteren. Dat werkte natuurlijk tot ik een werkende sonde monteerde. Denk dat de vorige eigenaar gewoon een klassiek systeem wou.