Belastingplan , autobelastingen 2012

Gestart door rovelra, 26-09-2011 20:19:36

Vorige topic - Volgende topic

rovelra

Turbo-Geek

Citaat van: rovelra op 26-09-2011 20:19:36
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/nieuws-en-tips/factsheet_voorgestelde-wijzigingen-ab-2012-dd-2009.pdf

Men is weer wat van plan !
Als ik het goed begrijp word lpg rijden als maar interessanter ..

Want ?  Zie alleen dat MRB van aardgas nu net zo duur wordt als LPG G3 en dat was eerst benzine tarief, dus achteruitgang.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

daytonawim

Leuk stuk, maar er staan tegenstrijdigheden in.

Turbo-Geek

Natuurlijk, het gaat om inkomsten ;) 

Luc

De schatkist is leeg, en die moet weer vol... anders kunnen ze in Griekenland niet meer met 55 met pensioen.

Nu is het nog enigszins overzichtelijk als je een auto hebt die belastingvrij is omdat ie 25 jaar of ouder is.

Ik hoop alleen maar dat de overheid straks geen maatregelen verzint waardoor onze roffels onbetaalbaar worden.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Turbo-Geek

Citaat van: Luc op 27-09-2011 03:49:23

Ik hoop alleen maar dat de overheid straks geen maatregelen verzint waardoor onze roffels onbetaalbaar worden.

Zal je uit de droom helpen, dat gebeurt vanzelf. Immers een bepaalde groep zal moeten betalen voor de MRB vrije 'blue motion' groep want de staat gaat echt geen $$$ mislopen hoor.
Oldtimer gaan we ook vanzelf zien verdwijnen, ook de auto's die nu al 25 jaar en ouder zijn. Kwestie van tijd want ook in die groep valt wat te halen.

grijzev70tdi

denk maar dat ik ga emigreren. Je word gen**it hier in NL.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

-D©©©L-

Citaat van: rovelra op 26-09-2011 20:19:36
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/nieuws-en-tips/factsheet_voorgestelde-wijzigingen-ab-2012-dd-2009.pdf

Men is weer wat van plan !
Als ik het goed begrijp word lpg rijden als maar interessanter ..

Raar dat ze de wijziging met de grootste impact niet vermelden; De BTW regeling bovenop de bijtelling voor jongtimers gaat volgens de plannen straks naar 2,7% van de catalogus waarde. Dat betekend voor de zakelijke R rijders maar zo 1000 euro extra kosten per jaar.

Ben

Het blijft wel interessant om een auto van 15 jaar of ouder zakelijk te rijden.
Bijtelling van weliswaar 35% maar over de dagwaarde van de auto.
En natuurlijk komen alle kosten voor rekening van het bedrijf.

-D©©©L-

Citaat van: Ben op 27-09-2011 11:18:32
De BTW correctie over het prive gebruik zal je toch echt zelf moeten betalen.
2,7% van de catalogus prijs incl BTW en BPM is echt meer dan 12% van de handelswaarde in het economisch verkeer.

een beetje R is 50.000 euro, handelswaarde 3500 euro. 
De BTW correctie was in de oude situatie 147 euro en zal met de nieuwe plannen 1350 euro worden.

JvW

Citaat van: -D©©©L- op 27-09-2011 12:01:50
Citaat van: Ben op 27-09-2011 11:18:32
De BTW correctie over het prive gebruik zal je toch echt zelf moeten betalen.
2,7% van de catalogus prijs incl BTW en BPM is echt meer dan 12% van de handelswaarde in het economisch verkeer.

een beetje R is 50.000 euro, handelswaarde 3500 euro. 
De BTW correctie was in de oude situatie 147 euro en zal met de nieuwe plannen 1350 euro worden.

De btw-correctie is voor rekening van de zaak. Of laat jouw baas je dat zelf betalen? Dan zou ik daar eens over gaan praten, want dat is niet de normale gang van zaken.

)()()sT

Het gaat er vooral om bij het rijden van die >15 jaar oude auto als je zelfstandige bent ;)

Jasper Boven

Ik hoorde van de week op de radio dat de PVV pleit voor ontdooien van de bevriezingsregeling omtrent de vrijstelling van MRB voor auto's die 25 jaar of ouder zijn.

JvW

Citaat van: )()()sT op 27-09-2011 13:38:13
Het gaat er vooral om bij het rijden van die >15 jaar oude auto als je zelfstandige bent ;)

Dat kan ik me voorstellen, maar ook dan kun je de btw-heffing van het resultaat afhalen en is het dus geen netto-privélast. Inderdaad betaal je dan nog steeds in de meeste gevallen 58% van de btw-heffing zelf.

jrkalf

Volgens mij blijft het zeker interessant om een oude auto van 15 jaar of ouder te rijden.
Mits deze goed onderhouden is en blijft. De kosten van zo'n auto staan / vallen met goed onderhoud.

--

Vergeet niet dat die 2.7% regeling is gekomen nadat het Hof heeft geoordeeld dat de eerdere situatie in strijd was met de regelgeving in de EU.

De vorige regel was dat er 12% van de bijtelling als BTW correctie over het prive gebruik gold. Echter conform een regel van de EU gold dat daarbij dat de burgers en bedrijven het recht hebben om het laagst mogelijke tarief te betalen. De laagste bijtelling was in:

• 2008: 20%
  • 2009: 14%
  • 2010: 0%
  • 2011 (t/m juni): 0%

Met andere woorden heren/dames zelfstandigen en zakelijke rijders van 15 jaar of ouder VAN ALLE AUTO's (sorry, tikfoutje): SUPPLETIES INDIENEN en geld terugeisen over 2010 en 2011. Mogelijk dat 2009 en 2008 niet gaat lukken omdat deze aanslagen al definitief zijn afgerond voor uw bedrijf.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.